Alla inlägg den 16 februari 2014

Av Emelie - 16 februari 2014 13:37

Glad och nöjd tjej som invigde sandlådan i trädgården i förmiddags. Hon trivs och gillar verkligen sin sandlåda vår lilla trollunge.

Hej söndag! En solig dag idag också, fast mycket blåst ute så det känns rätt så kallt. Idag blir det en lugn dag då jag inte tänker göra allt för mycket. Vila, fika och bara mysa hemma är perfekt en söndag.

Igår hade jag två vännner över på middagsmys. Jag bjöd på bakad potatis med olika röror, bröd, kex, ost och andra goda tillbehör. Till dessert hade jag gjort en kladdkaka deluxe. Så himla god blev den, ja om man är galen i choklad som jag:).

Kladdkaka deluxe

4 ägg
225g smör
8 msk kakao
2,5-3 dl mjöl
3-4 dl socker
2 tsk vaniljsocker
En halv burk karamelliserad mjölk

Topping

200g marabou mörk choklad
Salta mandlar
1 dubbeldaim

Blanda alla ingredienser i en bunke. Smöra och bröa en form med löstagbar kant. Klicka i små klickar av den karamelliserade mjölken. Grädda i ugnen på 175 grader i 20-25 min. Låt kakan svalna lite. Smält sedan chokladen över ett vattenbad och bred på kakan. Toppa med salta mandlar och hackad daim. Ställ i kylen i några timmar eller över natten så att den stelnar. Servera med en klick grädde eller vaniljglass.

Presentation


Välkommen hit! Emelie heter jag och är 30 år. Bor i ett hus i Svedala med min underbara familj. Mamma till två fantastiska flickor, Filippa 3 år och Felicia 7 månader. Jobbar som frisör. Gillar att träna, alltifrån löpning till olika pass. Bakning, shoppi

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards