Alla inlägg under juli 2014

Av Emelie - 31 juli 2014 12:11

Bakat en kladdkaka med daimtäcke som vi ska ha till kvällens diggiloo picknick:).

Hejsan! Idag är det sol igen, inte lika varmt som innan men det är bara skönt. Ikväll ska vi till Svaneholms slott och se Diggiloo med mina föräldrar och min ena syster med hennes lilla familj. Filippa ska vara hos farmor & farfar och sova där. Kommer bli tomt utan henne, men tror hon kommer ha det betydligt roligare hos farmor & farfar än med oss. Sitta stilla så länge och lyssna på musik är inte så skoj för Filippa. Först ska jag fixa mina naglar i eftermiddag och snart är det även dags att hämta hem storasyster från dagis, så dags att piffa till sig;).

Ha en toppen dag!

Av Emelie - 30 juli 2014 21:10

Äntligen...nu är första löprundan gjord, kunde inte hålla mig längre. Riktigt skönt var det, fast klart att det var lite tungt, inte så konstigt med tanke på att det var ett år sedan jag sprang sist. Nu är jag igång och det är så härligt! Börjar lugnt för att sedan öka, konditionen ska ju jobbas upp, men från och med nästa vecka ska jag försöka få till 2 löprundor i veckan.

Hejsan! Som sagt första löprundan är nu avverkad och vädret var perfekt för att springa i. Idag har det nämligen regnat här, vilket var väldigt välbehövligt! Nu vill jag ha sol igen, en mellandag med moln och regn räcker, så jag hoppas det blir fint redan imorgon igen:). Annars har jag inte gjort något speciellt idag, tvättat som vi brukar göra på onsdagar, det har blivit vår tvättdag:). Nej nu ska jag snart hoppa i säng...

Kram på er

Av Emelie - 29 juli 2014 20:07

Dagens lilla tomatskörd:).

Godkväll! Vi har så mycket tomater på våra plantor och idag plockade jag in några som var färdiga. Där är en massa gröna som jag hoppas blir röda snart! De var så himla goda, söta solmogna egenodlade tomater;). Finns nog inget bättre och går inte att jämföra med dem man köper i affären. Annars har jag varit inne och fixat lite här hemma idag medan Filippa var på dagis, så varmt i vår trädgård så orkade inte vara ute. I eftermiddag har jag och Filippa varit inne i stan en sväng, fixat ett ärende och så shoppade jag ett par löparshorts till mig som jag kanske tänkte inviga imorgon:).

Nu blir det lite tittande på Allsång på Skansen:).

Ha en fin kväll!

Av Emelie - 28 juli 2014 16:35

Lilla Felicia fick svalka sig i poolen idag, så hett som det är. Jag fick fylla på med varmt vatten då hon tyckte det var kallt innan. Men med varmt vatten stormtrivdes hon i poolen:).

Blir även mycket melonätande dessa dagar, så himla gott!

Hej på er i hettan! Måndag och vi har inlett veckan med trädgårdshäng i princip hela dagen. Ätit vattenmelon på tvären och svalkat oss i poolen där emellan, underbara sommar! När det blivit lite svalare ikväll tänkte vi hänga med sambon ut för lite intervallträning. Jag och flickorna får leka på lekplatsen medan han svettas i backen, hihi;).

Ha en fortsatt fin måndag!

Kramar

Av Emelie - 27 juli 2014 17:36

Älskade lillasyster! Hennes fötter är just nu det bästa hon vet. Roligt att leka med dem och att suga på sina tår är skoj, ja tänk om man varit lika vig som Felicia:).

Hej i sommarhettan! Redan söndag och denna helgen har ju bara gått alldeles för fort. Vi har inte gjort något speciellt i helgen, varit hemma och fixat lite i trädgården. Idag har Filippa varit uppe på badet här hemma med pappsen, de har badat och svalkat sig i några timmar. Känns som det blir varmare och varmare för varje dag som går. Trots att det varit lite mulet till och från i helgen så är värmen kvar. Jag hoppas att sommaren fortsätter med sol och värme då vi har vår ledighet framför oss. Bara en vecka kvar för sambon att jobba:). Nu vill Filippa bygga med lera så bäst att gå och hjälpa henne lite:).

Hoppas ni haft en bra helg! Kram på er

Av Emelie - 26 juli 2014 09:23

Godmorgon! Har i och för sig varit morgon ett tag för oss:). Lördag och helg, kan ju inte bli bättre! Varmaste natten inatt eller? Riktigt klibbigt! Men det är faktiskt lite mulet nu och det ser inte ut som det blir sol här idag, vilket faktiskt är lite skönt. Idag åker nog jag och Filippa in till stan och kikar på vagn till Felicia, vi vet väl lite vad vi är ute efter. En bra sulky/sittvagn, men måste kika på färg och så, sen beställer vi nog från nätet då det är bättre pris där. Kanske hittar vi något annat skoj att shoppa när vi ändå är i affärer;). Nu vill Filippa lägga pussel, så ska inte sitta här längre...

Önskar er en fin lördag!

Kramar

Av Emelie - 24 juli 2014 09:52

Försöker svalka mig på bästa sätt! Badar fötterna och dricker fläderblomssaft:).

Hejsan! Varmt varmt, pjhuu...Men klaga ska man inte göra. Önskade bara att sambon hade semester så vi hade kunnat åka till stranden, men snart så. Hoppas bara att sommaren och värmen fortsätter så att det inte blir dåligt väder när vi har tid tillsammans. Nåja det gäller att njuta av stunden och av nuet så jag ska inte sitta här utan ta ett glas saft till och få lite färg på nosen:).

Ha en underbar sommardag fina ni!

Av Emelie - 23 juli 2014 21:12

Idag har jag haft lunchgäster:), fina vänner med deras underbara barn!

Bjöd bland annat på god potatissallad, som är så gott i värmen. Gjorde en dressing på vitvinsvinäger, olivolja, pressad lime, salt och peppar. Sen hade jag rädisor och sockerärtor i, det kan man ju variera och välja efter smak och tycke:).

Till potatissalladen serverade jag kall grillad kycklingfilé, sallad och sås, riktigt mumsigt!

Godkväll! Idag har jag haft en underbar dag med fina vänner. Vi har lärt känna varandra via våra killar som är kompisar och vi har fått barn nästan samtidigt vilket är himla roligt! Idag var vi hemma hos mig och jag bjöd på lunch i solen:). Varit riktigt varmt även idag, men tycker våra små klarade det riktigt bra. Vi har varit ute i skuggan och de små badade och svalkade sig även lite i Filippas pool. En mycket trevlig dag som snart måste göras om!

Nu börjar jag bli riktigt trött, men en liten stund uppe får det bli innan jag hoppar i säng:).

Kram på er!

Presentation


Välkommen hit! Emelie heter jag och är 30 år. Bor i ett hus i Svedala med min underbara familj. Mamma till två fantastiska flickor, Filippa 3 år och Felicia 7 månader. Jobbar som frisör. Gillar att träna, alltifrån löpning till olika pass. Bakning, shoppi

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards