Alla inlägg under november 2016

Av Emelie - 29 november 2016 20:00

Igår när jag var ledig passade jag & tjejerna på att baka pepparkakor. Både mysigt och tålamodsprövande. Jag var väldigt imponerad över hur länge dom orkade baka. Sen när pepparkakorna gräddats färdigt och svalnat fick dom dekorera sina egna kakor med rosa kristyr, vilket nog var det bästa enligt tjejerna:). Jag tror nog allt att mina tjejer kommer bli lika baktokiga som jag:).

Hejsan! Tisdagkväll och jag har precis satt mig i soffan och inväntar Hela Sverige bakar som är ett av mina favoritprogram:). Dessutom final ikväll! Sen tänkte jag passa på att slå in en massa julklappar, vi beställde i princip alla julklappar på nätet i fredags när det var Black friday. Tror jag har en julklapp kvar sen är jag färdig, så himla skönt! Hur långt har ni kommit med era julklappar?

Hoppas ni får en mysig kväll, nu börjar Hela Sverige bakar...

Av Emelie - 26 november 2016 21:13

Så har vi fått upp adventsstjärnorna här hemma, så himla mysigt! Tänk att det redan är första advent imorgon.

Hej på er! Jag och sambon ligger helt utslagna i soffan och ser på "Så mycket bättre" och är galet trötta. Dagen har varit fullspäckad med allt ifrån träning och tennis för Filippa, kalas och storhandling. Så att bara mysa framför tvn denna lördagskväll känns extra skönt. Imorgon tänkte vi baka lussebullar och riktigt mysa när det är första advent:).

Hoppas ni har en härlig kväll! Nu ska jag dyka ner i godiskålen och äta några bitar till;).

Av Emelie - 20 november 2016 21:24

Så var första hyacinterna på plats här hemma, så himla mysigt. En vecka kvar till första advent och då åker stjärnor och ljusstakar fram, längtar:). Vilken underbar tid vi har framför oss, älskar julen!

Godkväll! Idag har vi varit på Vellingeblomman och myst runt bland tomtar och en massa annat fint. Tjejerna tyckte det var så fint med allt pynt och alla tomtar som dom gick runt och "pratade" med:). Vi får se hur mycket dom kommer älska tomten på självaste julafton:). Helgen har annars gått väldigt snabbt eftersom jag jobbade igår.

Hoppas ni haft en fin helg...nu ska vi se lite tv här innan sängen kallar;).

Av Emelie - 18 november 2016 20:17

Min stora tjej som älskar frukost! Tänk så lika våra tjejer är men ändå så himla olika. Filippa är morgonpigg och studsar upp på morgonen. Filippa vaknar även oftast först och kan äta frukost direkt, medan Felicia är en sömntuta och sover oftast lite längre och vill gärna morna sig innan hon kan äta.

Godkväll! Så var fredagen här igen. Jag jobbar imorgon men det är ändå skönt med fredag och att helgen är i sikte. Det blir en lugn helg för oss då vi inte har något speciellt planerat vilket är superskönt då dom kommande tre helgerna är uppbokade. Kanske åker vi till Vellingeblomman och kommer i julstämning i deras tomteby, vi får se vad vi känner för.

Hoppas ni har en mysig fredagskväll!!

Av Emelie - 14 november 2016 10:55

Igår var det Farsdag och självklart uppvaktade vi bästa pappan i huset med en god frukost:).

Plättar stod på önskelistan så det fick det bli;).

Hej! Ny vecka och solen lyser härligt in i huset. Bästa starten på veckan!
Igår var det Farsdag och det firades med en extra god frukost för bästa pappan:). På eftermiddagen firade vi min pappa och blev bjudna på god middag. Till dessert fick vi marängsviss (barnens favorit) och pepparkakskladdkaka, så galet gott!
Måndagen har börjat i lugnt tempo här hemma, så skönt när man kan ta det lugnt med frukost och bara gå runt i pyjamas så länge man vill. Jag tänkte snart fixa köttbullar till lunch sen tillbringar vi eftermiddagen ute i det fina vädret, det gäller ju att passa på och lapa så mycket sol det bara går när man är ledig:).

Hoppas ni har en fin måndag!

Av Emelie - 6 november 2016 21:54

Vilken mysig helg vi har haft. Igår kände jag mig lite halvkrasslig (förkyld), men mår mycket bättre idag. Så igår var vi inomhus i princip hela dagen. Vi spelade spel hela familjen och hade det verkligen supermysigt, samtidigt som regnet öste ner utanför. För vädret har inte alls varit roligt denna helgen.

Vi tog oss till slut ork till att städa huset under sen eftermiddagen, så det var extra skönt att krypa upp i soffan igår kväll. Så underbart med ett nystädat hem, färska blommor och tända ljus.

Hejsan! Hoppas ni haft en fin helg. Idag har vi spenderat hela dagen hos våra fina vänner i Viken. Vi har blivit bortskämda hela dagen med en massa god mat, barnen har busat i princip hela tiden, dom hade väl en liten paus på sisådär 15 minuter:). Vi hann även planera en weekend till Barcelona i vår och det ska bli så himla mysigt och skoj!

Nu ska jag krypa ner i sängen, hoppas ni har en mysig söndagskväll!

Av Emelie - 4 november 2016 20:34

Äntligen är det fredag & helg! Är så glad att det är röd dag imorgon när det är min jobblördag:). Skönt att få en extra ledig lördag:).

Godkväll! Ja så var det fredag igen, veckorna går verkligen superfort. Chokladen är framdukad här hemma och då vet man att det är fredag;). Jag och sambon sitter i soffan och försöker att hitta något skoj på tv, men som vanligt är där inget.
Helgen bjuder i alla fall på en massa familjemys och på söndag ska vi upp till Viken och träffa fina vänner, så en perfekt helg skulle jag vilja säga.

Hoppas ni har en mysig kväll!

Presentation


Välkommen hit! Emelie heter jag och är 30 år. Bor i ett hus i Svedala med min underbara familj. Mamma till två fantastiska flickor, Filippa 3 år och Felicia 7 månader. Jobbar som frisör. Gillar att träna, alltifrån löpning till olika pass. Bakning, shoppi

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards