Alla inlägg under december 2014

Av Emelie - 30 december 2014 16:02

Glömde ta en förebild och den enda jag hittade på vår gamla soffa var den här bilden på vårt vardagsrum. Numera står den här soffan nere i källaren:).

Här har ni en bild på hur det ser ut nu med våra nya soffor:). Det blev ljusgråa soffor till slut även om vi var inne på vita och det var verkligen det jag ville ha, men med två småbarn så känns det bättre med gråa.

Vi är supernöjda och det känns som ett nytt vardagsrum som blev mycket luftigare på något vis. Skoj med lite förändring. Lite småpiff kvar som att hitta en ny tavla kanske och att flytta in lampan så den hänger mer över bordet:). Ja ett nytt soffbord är jag också på jakt efter, men vet inte riktigt vad jag vill ha så får kika vidare. Men i det stora hela nöjda;).

Hejsan! Tisdag och näst sista dagen på detta året som gått så himla fort! Idag har min syster varit här med sin fina son Elmer. Vi började med en lång promenad som blev lite längre än vad vi tänkt oss, men skönt att vara ute och röra på sig:). Annars går tvättmaskinen varm här hemma och jag väntar på att klockan ska bli fem då det väntas ett träningspass för mig:). Annars blir det nog en tidig kväll då jag ska jobba några timmar imorgon innan vi ska fira in det nya året.

Har ni fullt upp inför morgondagen eller är ni klara med förberedelserna? Ha en fortsatt mysig dag & kväll! Kram på er

Av Emelie - 28 december 2014 19:33

Första snön för Felicia och hon verkade gilla det:).

Bästa tjejerna ute i snön:).

Underbart väder, bild från annan dagen hemma vid mina föräldrar.

Pulka åkning för Filippa!

Morfar och Filippa på väg:).

Ån som ligger jättenära där mina föräldrar bor, så himla fint!

Puss på min älskade flicka.

Godkväll! Sitter nästan och håller på att somna här i soffan, galet trött idag konstigt nog. Flickorna är precis nattade och sambon är iväg och tränar, så en lugn stund för mig blir det nu. Annars har helgen varit super, sammanfattar den med underbart vinterväder som varit så härligt:). Vi har varit ute mycket och myst hela familjen, så en lugn och skön helg med andra ord:).

Nu ska jag luta mig tillbaka i en av våra nya soffor (ja det har blivit soffköp) och njuta av lite egentid! Mysig kväll till er, så hörs vi snart igen;).

Av Emelie - 26 december 2014 20:14

Här kommer lite bilder från juldagarna som varit. Här sitter Felicia och öppnar paket för fullt:).

Vår älskade lillasyster som fick så mycket fina julklappar!

Filippa fick bland annat skridskor i julklapp, som vi snart får prova:).

Gårdagens julfirande hemma hos mina föräldrar då vi åt kalkon som var så gott:).

Till dessert blev det en jättegod hemmagjord glass och en massa choklad och julgodis:).

Pappas flicka:).

Godkväll! En liten glimt från vår jul fick ni här, blev inte så mycket bilder tagna tyvärr. Nu är redan juldagarna över för det här året. Det har varit en mysig och intensiv jul. Det har gått så himla fort och det är faktiskt lite skönt att det är över för den här gången. Det tar på krafterna att vara iväg några dagar i rad. Så jag njuter extra mycket av att bara sitta hemma i soffan och se lite på tv ikväll. Imorgon är det dags för jobb för mig igen och det ska faktiskt bara bli skoj. Sen hoppas jag att vi får en härlig eftermiddag ute i snön hela familjen. Resten av helgen är oplanerad förutom lite träningspass som jag bokat in och det ska bli så skönt att få röra på sig efter all mat man ätit de senaste dagarna.

Hoppas ni haft mysiga juldagar! Nu ska jag ladda upp med lite gott inför sällskapsresan som börjar klockan nio, haha;). Ha en fortsatt fin kväll!

Av Emelie - 25 december 2014 15:25

Jag och mina tjejer redo för julfirande nummer 2 hos mina föräldrar.

Hejsan! Ja så var det juldagen och dags för julfirande hemma hos mina föräldrar. Blir två julfirande för våra kids så länge vi kör vartannat år:). Så vi ska snart bege oss hem till mina föräldrar dit mina systrar med familj och respektive, plus min mormor ska fira jul med oss, ska bli så mysigt! Julafton igår var supermysig med god mat och glada och busiga barn, precis som det ska vara:). Massa fina paket och en Filippa som var lite rädd för tomten. Så vi får se hur det blir idag när hon ska få träffa tomten en gång till:).

Hoppas ni hade en bra julafton & att ni får en minst lika mysig juldag! Kram på er

Av Emelie - 25 december 2014 10:15

Här har ni årets julkort:).

Årets julkort som jag glömt att visa er. Fyra fina bilder fick jag till:). Det var inte det lättaste att fotografera dessa två prinsessor, men till slut så fick jag till några fina bilder på världens bästa tjejer!

Godmorgon! Snön har äntligen kommit till Skåne och vi har redan varit ute och busat i vårt vita landskap, så ljust och fint ute nu. Jag älskar snö, synd bara att den kom en dag för sent...men vi får vara glada för att den har kommit till oss här i södra Skåne:).

Nu ska jag leka lite med Filippa och hennes julklappar, vi hörs lite senare:).

Av Emelie - 24 december 2014 11:10

Julafton är här & första paketet är öppnat. Vi har det som tradition att få öppna ett paket på julaftonsmorgonen. För en 3 åring är det hur spännande och mysigt som helst med julafton. Filippa bara älskar det här med att öppna paket:).

I paketet låg en alldeles egen postlåda:).

Sambon satte upp den direkt, så nu fylls brevlådan på med en massa post:).

Hejsan! Ja tänk att det är julafton idag, känns inte riktigt så när man tittar ut tyvärr. Här nere i Skåne är det 5 plusgrader och regn, men men jul är det ju ändå:). Vi har ätit en mysig frukost och sitter nu och myser framför Nyhetsmorgon. Julafton firas hemma hos svärföräldrarna i år (firar vartannat år), så lagom tills Kalle Anka börjar ska vi vara där, tills dess blir det mys här hemma med familjen:).

Ville mest bara önska er en riktigt God Jul! Mys och ta hand om varandra!

Av Emelie - 23 december 2014 15:11

Idag började morgonen med en stor kopp varm choklad, det kallar jag vardaxlyx;). Gjorde lite chokladtryfflar igår & så blev det grädde över, tyckte det var synd att slänga den så chokladen blev toppad med vispgrädde, inte mig emot;).

Hejsan! Då var det dan före dopparedagen, känns ju helt galet! Imorgon är det alltså julafton:). Ikväll ska vi hem till svärföräldrarna och spela bingo och äta gott. Så jag borde egentligen hoppa in i duschen nu, min lilla syster är och hälsar på och leker med Filippa så lite egentid i form att göra vid sig i lugn och ro är ju inte fel;).

Hoppas ni har en mysig dag, så hörs vi mer imorgon! Kram på er

Av Emelie - 22 december 2014 08:26

Bästa morgonbuset! Sambon är ju föräldraledig på måndagar så då blir det fullt ös redan på morgonen:).

Godmorgon! Precis ätit frukost och ska nu fixa till mitt hår lite innan en dag på jobb väntar. Sluttampen nu innan jul, imorgon är jag ledig:). Annars är vi färdiga med julklapparna och alla ligger under granen och väntar på att få öppnas, så ingen stress eller något mer som ska hinnas med innan julafton vilket är så skönt! Ligger ni i fas, eller är ni stressade nu in i det sista?

Nej nu hinner jag inte sitta här mer...Önskar er en fin måndag, så hörs vi kanske lite senare;)

Presentation


Välkommen hit! Emelie heter jag och är 30 år. Bor i ett hus i Svedala med min underbara familj. Mamma till två fantastiska flickor, Filippa 3 år och Felicia 7 månader. Jobbar som frisör. Gillar att träna, alltifrån löpning till olika pass. Bakning, shoppi

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15 16
17
18 19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards