Alla inlägg under april 2014

Av Emelie - 30 april 2014 08:17

Från gårdagens firande av sambon som fyllde år. Bubbel, jordgubbar och paket.

Vi fick även oväntat besök av ankor i trädgården, vilket roade Filippa som tyckte det var superskoj!

När vi nattat våra flickor mumsade jag och sambon på lite god plockmat, så gott!!

Hej på er! Valborgsmässoafton idag och det är strålande väder, underbart! Min syster med sin lilla familj kommer hit för att fira Valborg ikväll, det blir grillat och en massa bebismys med våra små.

Frukosten är intagen och det är dags att göra i ordning oss. Dagis för Filippa. Jag och Felicia ska gå till Bvc för vägning och mätning. Alltid lika spännande, hon växer ju så det knakar, önskar att man kunde stoppa tiden lite. Förhoppningsvis hinner jag njuta lite av solen en stund också. Felicia har lite magknip, lite olika från dag till dag, så synd om henne. Igår var en sådan dag, kunde inte lägga ifrån henne alls, mycket gnäll...så blev mycket mys och mindre gjort här hemma:).

Nu ska jag ta tag i disken och fixa oss:)

Kram och en fin Valborg på er!

Av Emelie - 29 april 2014 10:52

Idag firar vi bästa sambon och pappan som fyller år idag:).

Hejsan! Tisdag och den 29 april, vilket innebär att min sambo fyller år. Filippa ringde imorse för att sjunga för sin pappa. När han kommer hem från jobb blir det paketöppning, bubbel och jordgubbar i solen.

Nu tänkte jag njuta av ännu en varm dag:).

Kram på er!

Av Emelie - 28 april 2014 19:50

Alltså detta vädret, kan inte sluta tjata om det, det är så underbart! Min lilla sommarflicka på sin balanscykel i trädgården.

Hej måndag! Ny vecka och en kort sådan, ja för min sambo, mina veckor är ju alltid lika långa som mammaledig:). Idag åkte Filippas cykel upp från källaren och ut i trädgården istället. Så hon har cyklat runt med den idag. Lekplatshäng, lunch i solen och lek i sandlådan har vi också hunnit med. Varit riktigt varmt idag men tydligen ska det bli svalare i veckan...vi får se om de har rätt. Valborg på onsdag och då brukar det ju vara kyligt.

Nu måste jag slå in paket, vi har ju en födelsedagsgris imorgon;).

Fin kväll till er!

Av Emelie - 27 april 2014 21:36

Ännu en helt fantastisk dag i solen med fika på Filippas lilla bord.

Godkväll! Vilken underbar helg vi har haft. Idag har det varit ytterligare en varm dag, 20 grader i april är inte dåligt. Det bästa med att bo i hus är ju helt klart nu under våren och sommaren då man kan spendera dagarna i trädgården och grilla framåt kvällen. Rivningsarbetet har fortsatt idag för sambon och jag har busat med Filippa som mestadels lekt med vatten även idag. En liten shoppingtur blev det också på eftermiddagen för mig och Filippa. En ny likadan klänning som lillasyster har fick följa med hem, så det kan syskonmatcha varandra, de kommer bli så söta i sina fina klänningar:).

Nu är jag så himla trött, så jag tänkte faktiskt gå och lägga mig och sova ikapp lite timmar...

Natti på er!

Av Emelie - 26 april 2014 19:09

Felicia hade lite morgongymnastik i nya babygymmet imorse.

Underbart väder har vi haft idag. Tänk att det kan vara så roligt med vatten, underhåller Filippa i alla fall:).

Dagen avslutades med grillat, vad annars en dag som denna...så himla gott!

Hejsan! Vilken underbar dag det varit idag, rena sommarvärmen och det är fortfarande varmt ute. Vi har tillbringat hela dagen ute i vår trädgård. Sambon har jobbat med att riva ett supergammalt uterum, som ska byggas upp till ett nytt så småningom, blir nog inte denna sommaren, men skönt att slippa se skräpet tycker jag:). Filippa har underhållit sig med vatten, bakat kakor i sandlådan och lekt med sina dockor. Till middag blev det grillat och nu har vi förflyttat oss in till soffan för lördagsmys och lite godis:).

Hoppas ni har haft en lika underbar dag!

Kram på er!

Av Emelie - 25 april 2014 20:38

Jag har fått testa en ny glass från GB Carte d'or. Anmälde mig som testpilot och blev utvald, så jag valde att prova Strawberry & Meringues. En vanilj och jordgubbsglass blandad med jordgubbssås som är toppad med minimaränger doppade i vit choklad.

Jag tyckte glassen var god att äta rakt upp och ner, kommer vara perfekt till varma sommardagar;).

Eftersom jag bakade en god vitchoklad kladdkaka igår så passade jag på att servera glassen till kladdkakan med färska jordgubbar till fredagsmyset ikväll, perfekt kombination om man gillar söta desserter!

Godkväll! Hoppas ni haft en skön fredag! Solen tittade ju fram lagom till lunch, så jag och Filippa åt korv med bröd ute i trädgården, så härligt. Imorgon lovar de 20 grader och sol så lär bli en dag ute och grillning på kvällen, älskar denna årstid och allt vi har framför oss! Tänk att jag dessutom är mammaledig och kan njuta extra mycket, kan inte bli bättre:).

Nu ska jag fortsätta att se lite på Lets dance!

Kram på er

Av Emelie - 25 april 2014 09:47

Dessa underbara små gosiga fötter alltså, kan inte få nog!

Hej sköna fredag! Vi har haft en lång mysig morgon här hemma. Det bästa när man är mammaledig är dessa lugna morgnar när man slipper stressa iväg. Ätit en god frukost och så har jag och Filippa myst en massa med lillasyster. Snart tänkte jag att jag och Filippa ska leka lite med lera, baka lite färgglada kakor, alltid skoj:). Sen får vi gå ut i trädgården en stund, hoppas bara att solen vill titta fram lite, för just nu är det mulet och trist. Ikväll väntar fredagsmys och igår bakade jag en god vitchoklad kladdkaka som vi tänkte mumsa på, härliga fredag!

Hoppas ni får en toppen dag!

Kram på er

Av Emelie - 24 april 2014 20:30

Lite nytt från Lagerhaus har fått flytta in i vårt vardagsrum.

Ett rosa doftljus och en låda/box pryder nu vår skänk.

Hej torsdag! Idag har jag och Felicia varit på bebis/mamma träff. Lunch, bebismys och massa snackande som vi mammor är duktiga på gjorde att tiden sprang iväg, så trevligt hade vi:). Vi blev bjudna på en supergod kycklingsallad till lunch, så lyxigt att gå bort och få allt serverat, av en mamma med tvillingar dessutom:). Så fyra små tjejbebisar var det som förgyllde vår dag idag.

I eftermiddag tog jag mig ut på en powerwalk, trots att det var blåsigt och inte så jättemysigt väder att ge sig ut i så är det så skönt efteråt och man känner sig duktig så det är värt mödan.

Nu myser jag med lillasyster i soffan samtidigt som tvätten går varm i tvättstugan.

Mysig kväll till er!

Kramar

Presentation


Välkommen hit! Emelie heter jag och är 30 år. Bor i ett hus i Svedala med min underbara familj. Mamma till två fantastiska flickor, Filippa 3 år och Felicia 7 månader. Jobbar som frisör. Gillar att träna, alltifrån löpning till olika pass. Bakning, shoppi

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards