Alla inlägg den 10 februari 2014

Av Emelie - 10 februari 2014 21:32

Här kommer receptet på de goda muffinsen som jag bakade igår. En kardemummamuffins med supergod fyllning:).

125g mjukt smör
1,5 dl socker
2 ägg
2 dl mjöl
1 tsk vaniljsocker
1 tsk kardemumma
1 tsk bakpulver

Vispa smör och socker poröst. Vispa ner ett ägg i taget. Blanda ihop mjöl, vaniljsocker, kardemumma och bakpulver och rör ner det i smeten. Klicka ut smeten i 12 muffinsformar.

Vaniljkräm (marsan)
Frysta hallon

Klicka ut en klick vaniljkräm i varje form och lägg 2-3 hallon i varje.

100g smält smör
1,5 dl havregryn
1 tsk kanel
0,5-1dl socker
1 dl mjöl

Smält smöret. Blanda ihop resterande ingredienser och rör ner smöret. Fördela toppingen i muffinsformarna. Grädda i 175g i ca18-20 minuter.

Receptet på muffinsen hittade jag hos www.femme.se/bakverkochfikastunder/. Sen ändrade jag lite i receptet, minskade på sockret och la till fyllningen med vaniljkräm och hallon. Blev supergoda och saftiga, så testa att baka dessa;).

Av Emelie - 10 februari 2014 07:21

Godmorgon! Så var det måndag igen. Helgen går för fort, alldeles för fort. Dags att ta tag i en nya vecka. Igår fick man ju nästan lite vårkänslor så soligt och ljust det var ute. Hann dock inte vara ute något då jag hade fullt upp. Blev istället lite bakning på kvällskvisten för att pigga upp mig efter alla måsten jag gjort under dagen. Recept kommer på muffinsen jag bakade.

Nu dags att klä Filippa och bege oss till dagis och jobb. Fin måndag och start på veckan till er!

Kram



Presentation


Välkommen hit! Emelie heter jag och är 30 år. Bor i ett hus i Svedala med min underbara familj. Mamma till två fantastiska flickor, Filippa 3 år och Felicia 7 månader. Jobbar som frisör. Gillar att träna, alltifrån löpning till olika pass. Bakning, shoppi

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards