Alla inlägg under februari 2017

Av Emelie - 28 februari 2017 21:27

Har ni ätit några semlor idag? Jag har inte ätit en enda, men så åt jag ju mina två i söndags:).

Sambon är inte förtjust i semlor, så jag fick två för mig själv i söndags:).

Godkväll! I söndags bakade jag vetebullar och gjorde två goda semlor till mig med mycket mandelmassa i, så gott. Idag har jag stått över och inte ätit någon;). Har lite ont i halsen, så är inte så sugen på något mer än glass, men tyvärr har vi inte det hemma. Jag hoppas att halsen känns bättre imorgon så att jag kan träna. Imorgon går vi dessutom in i mars månad, hur härligt som helst!

Nu ska jag krypa ner i sängen och se lite tv innan jag somnar....Natti natti!

Av Emelie - 24 februari 2017 22:18

Idag är det en vecka sedan vi lämnade detta underbara ställe och vi längtar redan tillbaka!

Godkväll! Sitter för en gångs skull pigg i soffan denna fredagskväll. Den här veckan har varit en tuff vecka. Jag har varit så trött och jetlaggad, dessutom har jag haft galet mycket att göra på jobb. Det är i och för sig skoj att vara saknad och efterlängtad:). Först idag har jag känt mig som "vanligt", så det har tagit sin lilla tid att komma in i rätt rutiner och tider.
Imorgon är det jobb för mig som gäller, sen blir det kalas för min mamma som fyllt år i veckan. På söndag hoppas jag att jag orkar baka lite vetebullar så att vi kan mumsa på lite semlor, är ju fettisdagen nu den 28:e februari;).

Av Emelie - 20 februari 2017 21:35

Under första veckan passade jag och sambon på att ta en utflykt och simma med delfiner. Tjejerna badade och lekte med mormor och morfar under tiden. Vilken fantastisk upplevelse och vilka djur. Jag blev helt såld och hade kunnat "simma och leka" med delfinerna mycket längre. Vi var fyra stycken i vår grupp och simmade med delfinerna i 45 minuter, men det kändes som 5 minuter....tiden gick så himla fort. Får ni tillfälle så tycker jag absolut att ni ska simma med dessa underbara djur:).

Av Emelie - 19 februari 2017 22:55

Ligger lite efter med bloggandet, men på andra stället vi var på var wi-fi så dåligt och allt tog så långt tid så får ta igen det nu istället:). Här kommer lite bilder från en utflykt, då vi bland annat besökte delfin stranden som den hette.

Vattnet här alltså:). Som att dyka ner i en pool. Svårt att fånga på bild, mycket finare i verkligheten.

Godkväll! Ligger i sängen och försöker att hålla mig vaken så länge jag kan och håller tummarna för att slippa vakna inatt. Låg nämligen vaken över 3 timmar inatt. Jetlaggen är så jobbig och man känner sig överkörd, men sån tur är så vet jag ju att det går över).
Imorgon är min lediga måndag vilket passar så bra nu efter resan, skönt att ha ytterligare en dag att komma i kapp. Lyckades ta mig ut på en löptur idag, vilket var galet jobbigt, men såklart alltid lika skönt efteråt. Annars har denna söndagen gått ut på att tvätta och tvätta, känns som tvätthögen aldrig tar slut;).

Hoppas ni haft en mysig helg!

Av Emelie - 14 februari 2017 22:23

Vilken paradisö vi är på, har tagit så många fina bilder så det blir svårt för mig att välja vilka jag ska lägga upp här, men här ska ni få ett litet bildregn:).

Min lilla livsnjutare.

Två fina tjejer i för stora solisar;).

[Bild]

[Bild]

Hejsan! Vi njuter för fullt här på paradisön Holbox. Här är ganska dålig wi-fi, men här får ni lite uppdatering. Hoppas ni haft en fin Alla hjärtans dag!? Här är det eftermiddag och ikväll ska vi självklart gå ut och fira Alla hjärtans dag med en god middag.

Nu ska vi ta ngt svalkande att dricka vid poolen;). Kram på er

Av Emelie - 11 februari 2017 04:17

Idag förflyttade vi oss från Cancun till ön Holbox, vilken paradisö alltså!

Vi hann med lite strandhäng på eftermiddagen, vilket det blir mycket av såklart. Lapar så mycket sol vi bara kan så vi är fulla med en massa ny energi tills vi kommer hem.

Lite från dagens lunch, nachochips och guacamole här i Mexico är så galet gott:).

Felicia på språng i havet.

Där ute ligger sambon och sover;).

Hejsan! Dåligt med uppdatering på bloggen, men tiden har inte räckt till...jag har ju semester;). Nu har vi precis kommit tillbaka till hotellet efter en supergod middag ute. Resan hit från Cancun gick smidigt och det känns helt underbart att ha en vecka framför sig här på denna underbara ö, innan resan går hem till kalla Sverige. Har hört och sett att ni har snö där hemma:).

Nu sticks myggen här ute, så nu ska vi hoppa in i vår bungalow. Återkommer snart med fler bilder och uppdatering:).

Av Emelie - 6 februari 2017 03:48

Vi njuter för fullt här i Mexico och här är så himla fint!

Dom här två tjejerna stormtrivs.

Filippa gör inget annat än och badar hela dagarna:).

Det är rena paradiset för tjejerna.

Idag träffade vi Bamse, något blyga tjejer men tills slut så vågade dom gå fram.

Vi såg även en söt tvättbjörn idag.

Lite eftermiddagsbad i poolen.

Bjuder på lite bilder, har hunnit ta en hel del så svårt att välja ut. Vi njuter en massa och har det superbra. Imorgon ska vi alla åka på en utflykt och på tisdag åker jag och sambon på en egen utflykt:).

Nu ska jag krypa ner i sängen och vila lite, men försöka hålla mig vaken en timme till åtminstone, så att jag förhoppningsvis sover lite längre imorgon:).

Av Emelie - 6 februari 2017 03:32

Här är vi på Kastrup och på väg till Mexico:). Det är två förväntansfulla tjejer som åker på sina fina kattväskor.

En glad Felicia på flyget.

Obligatorisk flygplansbild:). Vi satt precis vid vingen...lite synd tycker jag som älskar att kunna titta ut.

Här har vi landat i Mexico och precis fått våra väskor. De är två trötta tjejer som ni ser, i alla fall på Filippa;).

Hejsan! Nu är det mitt i natten i Sverige. Jag har precis kommit in på hotellrummet med tjejerna som var supertrötta, så dom somnar nog när som helst. Jag är inte helt kry så jag passar på att vila lite, blivit så himla förkyld eller om det är allergin som spökar? Helt täppt är jag i alla fall.
Flygresan hit gick i alla fall över förväntan och tjejerna var så himla duktiga hela resan. Felicia sov totalt 1 1/2 timme på en 11 timmars lång flygresa och Filippa sov inget så dom var rejält trötta när vi kom fram. Det tar lite tid att komma in i rätt tid, det är -6 timmars tidsskillnad. Första morgonen vaknade jag kl.04.00 och kunde inte somna om och imorse vaknade jag samma tid, men lyckades somna om till slut och sov till 06.30 Hoppas kunna sova lite längre denna natten sen är vi nog snart rätt i tiden:).

Presentation


Välkommen hit! Emelie heter jag och är 30 år. Bor i ett hus i Svedala med min underbara familj. Mamma till två fantastiska flickor, Filippa 3 år och Felicia 7 månader. Jobbar som frisör. Gillar att träna, alltifrån löpning till olika pass. Bakning, shoppi

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards