Alla inlägg under januari 2014

Av Emelie - 31 januari 2014 20:51

Godkväll! Sista fredagen i januari och äntligen är det helg, en efterlängtad sådan. Min lediga helg, vilket innebär tre dagars ledighet. Vår lilla goding ligger och sover, jag och sambon har dukat fram lite godis...fredagsmys! I helgen blir det bland annat middagsmys och brunch med vänner, träning, bakning och massa mys med familjen såklart. Hoppas även på att snön ska ligga kvar lite så man kan vara ute och busa med Filippa. Ska ni hitta på något skoj i helgen?

Nu tillbaka till fredagsmyset:). Fin kväll till er!

Av Emelie - 30 januari 2014 20:46

Filippa blev sugen på en knäckemacka med ost på till kvällsfikat:).

Godkväll! Gick till Mac store och köpte mig ett "camera connection kit" på lunchen idag, så nu kan jag föra över bilder från minneskortet direkt till Ipaden, så smidigt! Så var ju bara tvungen att provfota lite ikväll och det blev såklart på det bästa man kan ha framför kameran, vår lilla trollunge:). Har mycket kvar att lära mig, men skoj är det.

Hoppas ni har en mysig kväll, nu tänkte denna gravida tjockisen luta sig tillbaka i soffan och se lite tv.

Fortsatt fin kväll till er!

Av Emelie - 29 januari 2014 10:10

Dagens läsning, ljust och fräscht vardagsrum på omslagsbilden av senaste sköna hem, man blir ju inte annat än sugen på våren.

Idag är det så lugnt på jobbet, känns som vädret påverkar, nog inte så många som tar sig ut i onödan. Igår var vi som sagt på tillväxtultraljud och allt såg fint ut. Lite minus på tillväxten var bebis i magen, precis som Filippa var i denna veckan. Beräknad vikt till 3kg vid utsatt datum, men tar det lite med en nypa salt med tanke på att Filippa kom 12 dagar före beräknat datum och vägde 3420g. Hoppas även mini i magen har tillväxt i slutet.

Nu en frukt, sen dags att greppa saxen och klippa lite kunder!

Fin onsdag till er!

Av Emelie - 28 januari 2014 20:49

Idag firar jag och älskling 6 år tillsammans. Du är min stöttepelare, bästa sambon man kan ha och världens bästa pappa till vår Filippa, älskar dig!

Godkväll! Sitter i soffan och är så mätt efter en supergod middag sambon lagat. Kommer nog inte flytta mig härifrån förrän sängen kallar och jag ska sova.

Idag har jag fotat de första bilderna med min nya kamera, så kul! I helgen kommer det bli mycket fotografering känner jag. Ska även åka och köpa mig en sak så man kan föra över bilderna från systemkameran till Ipaden då vi använder den mest.

Oxrullader och hemmagjord mos, så himla gott! Det får du gärna göra fler gånger älskling;).

Hoppas ni har en mysig kväll?!

Av Emelie - 27 januari 2014 08:13

Min nya leksak som jag köpte igår, en systemkamera. Ska bli så skoj!

Godmorgon! Måndag och ny vecka, härligt. Börjar så smått räkna ner veckorna nu tills jag går på mammaledighet, går så himla fort. Imorgon ska vi dessutom på tillväxtultraljud och titta till mini i magen:). Har även annat att fira imorgon, annars är det en helt vanlig jobbvecka som är på ingång. Kallt som bara den har det blivit i Skåne, riktig vinter, snö och blåsigt.

På kvällarna denna veckan lär jag sitta med användarboken till kameran, måste ju lära mig den så jag kan fota en massa i helgen:).

Fin måndag och start på veckan till er!

Av Emelie - 26 januari 2014 20:37

Dagens bästa mål och absolut det bästa med helg, god långfrukost!

Godkväll! Denna helgen har verkligen gått snabbt. Jobbade ju igår, så i princip bara idag som jag varit ledig. Igår kväll hade jag och sambon myskväll när vår skatt lagt sig, hyrfilm och massa godis. Såg filmen Känn ingen sorg, som var riktigt bra tyckte vi.

Dagens kalastårtor och kakor, så gott! Idag har vi firat min systers sambo Marcus som fyller år på tisdag.

Nu tänkte jag läsa på lite om min nya leksak jag köpt idag (ni som följer mig på instagram emelielinden84) vet vad jag menar:).

Mysig kväll till er!

Av Emelie - 26 januari 2014 14:31

Filippa redo för kalas:).

Hej söndag! Så var vi redo och på väg till kalas hos systers sambo som fyller år i dagarna. God mat och tårta lär det bli.

Ville mest bara önska er en skön söndag! Hörs lite senare;).

Av Emelie - 24 januari 2014 21:00

Äntligen fredagsmys efter en lång dag på jobbet.

Hej fina ni! Så var det äntligen fredag och fredagsmys:). Trollungen sover, mini i magen sparkar för fullt, lite choklad och nötter står på bordet, en mysig kväll helt enkelt. Sambon är och spelar bowling med grabbarna så jag njuter av lite egentid, underbart efter en lång dag på jobbet.

Imorgon står även då jobb på schemat och efter det ska mammsen få lite färg i håret. Söndagen ska vi på kalas, ja det är väl ungefär hur vår helg kommer att se ut. Ska ni hitta på något skoj?

Fortsatt mysig kväll till er!

Presentation


Välkommen hit! Emelie heter jag och är 30 år. Bor i ett hus i Svedala med min underbara familj. Mamma till två fantastiska flickor, Filippa 3 år och Felicia 7 månader. Jobbar som frisör. Gillar att träna, alltifrån löpning till olika pass. Bakning, shoppi

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards