Alla inlägg under september 2013

Av Emelie - 30 september 2013 10:58

Så var det måndag igen och en ny vecka. I helgen har det varit full rulle, bara en massa roligheter i och för sig, men nu känner jag mig rätt trött, tur jag är ledig idag också.

Filippa har haft fullt upp hela morgonen. Igår hade vi ju 2-års kalas och hon fick en massa fina presenter som hon lekt med. En liten tur till lekplatsen har vi också hunnit med, regnigt ute så inte så skoj, men skönt med lite frisk luft:). Resten av dagen blir det mys och bus inomhus och ikväll blir det nog ett träningspass för mig, får som sagt passa på när jag är ledig!

Ha en fortsatt skön måndag & start på veckan!

Av Emelie - 29 september 2013 12:44

Igår hade jag ett PompdeLux barnklädesparty här hemma. En trevlig eftermiddag med fina barnkläder, vänner och en massa god fika:). Blev en del shoppat till Filippa;).

Eftersom jag älskar att baka, hade jag fixat hembakat till fikat. Hallonpaj, morotskaka och chokladbollar var några av godsakerna:).

Nu laddar vi om för Filippas 2-års kalas:). Hoppas ni har en fin helg! Här är det full rulle som ni märker;).

Av Emelie - 27 september 2013 20:51

Tänk att det idag för 2 år sedan var dagen då underbara Filippa föddes. Så mycket kärlek, som bara blir starkare och starkare. Galet vad tiden går fort bara, tycker inte det var längesen hon var en liten bebis. Idag är hon en liten envis tjej med mycket stark vilja och världens bästa i mina ögon, även om det är jobbiga stunder ibland. Vår fina Filippa!

Morgonen började med sång, paket och ballonger i sängen. I ett av paketen gömde det sig en Skrållan docka som blev en favorit direkt. Dockor "bebisarna" som Filippa säger är med överallt och det Filippa leker med mest just nu:), ja förutom att titta på Pippi som rullar här hemma varje dag.

Till födelsedagsfrukost fick hon en liten glasstårta med 2 ljus i som hon glatt blåste ut och ett kinderägg. Blev även en god bullfrukost för oss:). Så skönt med semester och ledighet, man skulle ju varit ledig varje fredag;).

Efter frukost åkte vi ner till Trelleborg och kulhuset (ett lekland) där vi mötte upp kusinen för en massa bus och lek!

Resten av dagen har vi tagit det rätt lugnt, myst och busat:).

Nu sover födelsedagsbarnet sött och vi har myst ner oss i soffan framför idol.

Av Emelie - 27 september 2013 10:19

Idag fyller världens bästa Filippa 2 år, hurra hurra...GRATTIS underbara älskade Flippis!

Av Emelie - 25 september 2013 20:58

Godkväll! Mörkt ute och kallt inne, har tänt en massa ljus i vardagsrummet för att få upp värmen och sen är det ju så mysigt:). Hösten har verkligen börjat, så kallt det var imorse, nästan vinter ju...brrr. Redan onsdag och vi befinner oss mitt i veckan, själv jobbar jag bara imorgon också sen är jag ledig i 4 dagar, ska bli så skönt och sen händer det ju en massa roligheter dessutom:).

Dålig bildkvalite jag vet, hade verkligen velat ha en systemkamera, men inte prio just nu. Förra helgen när mina föräldrar var här på söndagsfika hade de med sig deras motionscykel som bara stod och samla damm hemma hos dem. Eftersom jag jobbar så dumma tider (9-18) och inte är hemma förrän strax innan 19 om dagarna passar det mig perfekt, då jag inte hinner med att träna pass mitt i veckan som jag tycker är absolut roligast. Så nu blir det 2 pass på motionscykeln i veckan som fått flytta in i vår källare och pass på helgerna och de måndagar jag är ledig:). David tror att den bara kommer stå här hemma, men dessa 2 veckor har det blivit 2 pass i veckan så jag håller vad jag lovar;).

Nu blir det fortsatt mys i soffan och Bonde söker fru, hihi:). Trevlig kväll!

Av Emelie - 23 september 2013 08:17

Godmorgon måndag! Så var det måndag och ny vecka igen. Sitter på bussen just nu på väg in till jobb. Haft en bra helg, trots den varit superkort, tur jag är ledig på fredag så veckan inte är så lång i alla fall.

Har hunnit med både lite träning, i form av ett spinningpass och bullbak i helgen:). I lördags kväll var vi även hos vänner på middagsmys. Nu hoppas vi veckan går fort då det händer massa roligheter till helgen;). 

Ha en superbra måndag fina ni!

Av Emelie - 20 september 2013 09:56

Happy Friday!! Äntligen närmar vi oss slutet av veckan, tycker denna veckan gått så långsamt. Haft lite att göra på jobb och jag är lite förkyld, men börjar bli bättre tack och lov. Helgen blir rätt så lugn, jobb för mig imorgon också, så ikväll blir det fredagsmys med god mat & idoltittande. Imorgon blir det middagsmys med vänner på kvällen:). Söndagen blir det till att vila upp sig inför nästa arbetsvecka, som bara är en 4 dagars vecka för mig, härligt!

Igår började jag baka till nästa helgs festligheter. Goda dumlekakor:). Filippa fyller ju år, sen ska jag även ha ett barnklädesparty, ska bli skoj!

Nu upp och fortsätta jobba...

Trevlig Fredag!!

Av Emelie - 16 september 2013 09:36

Godmorgon eller Godförmiddag är det snarare här:). Måndag och en ny vecka framför oss. Idag är jag ledig vilket är väldigt skönt:). Tänk att halva september har gått och om 2 veckor fyller vår lilla loppa hela 2 år, galet vad fort det går! Idag blir det bara innemys för mig och Filippa. Riktigt höstrusk utanför fönstret. Just nu sitter vi och ser Pippi (som vanligt) med dockorna. Senare idag blir det nagelfix och ikväll ett spinningpass.

I lördags fick jag en massa härliga äpplen av min svägerska från deras trädgård. Nu är hösten och äpplesäsongen igång:).

Igår när föräldrarna kom hit för söndagsfika bakade jag en härlig äpplekaka, provade ett nytt recept...god men det var alldeles för lite socker i tyckte jag, så det kommer jag ändra på nästa gång:).

Presentation


Välkommen hit! Emelie heter jag och är 30 år. Bor i ett hus i Svedala med min underbara familj. Mamma till två fantastiska flickor, Filippa 3 år och Felicia 7 månader. Jobbar som frisör. Gillar att träna, alltifrån löpning till olika pass. Bakning, shoppi

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards