Alla inlägg under oktober 2012

Av Emelie - 31 oktober 2012 17:21


 

Nu har vi bokat resa...första veckan i juni nästa år åker vi till Turkiet en vecka, ska bli så skönt! Lång tid dit, men roligt att ha något att se framemot:)


Av Emelie - 30 oktober 2012 18:51


När vi var på Emporia tidigare idag, köpte vi hem gräddbullar från gräddbullerian, en med lakritssmak och en med moccasmak, så goda!

Av Emelie - 30 oktober 2012 14:38


Idag har vi besökt Emporia, skandinaviens största shoppingcentrum, som öppnade i Hyllie i torsdags. Vi var där när de öppnade kl.10, inte så mycket folk i början, men det fylldes snabbt på. Vet inte om jag blev så jätteimponerad av Emporia faktiskt, visst byggnaden är fin och allt är nytt och så med många olika bra butiker. Skoj att ha varit där i alla fall, nyfiken som man är. Klart man kommer åka dit en massa gånger, speciellt när det ligger så nära, men som sagt inte jätteimponerad blev jag.


 


 

Utsikten var vacker uppe på takterassen en solig dag som idag:)

Av Emelie - 29 oktober 2012 20:35


Ikväll har jag bakat vetebullar, supergoda enligt min sambo, som snart ätit upp halva satsen:).



Av Emelie - 29 oktober 2012 17:40


Redan måndag och ny vecka. Min dag startade på bästa tänkbara sätt, med en 60 min lång och avkopplande ansiktsbehandling, så välbehövligt!

Sen var det min vilja som var stark, trotsade kylan och sprang ut på en löprunda, en dag som denna känner man sig extra duktig när man tar sig ut:).

Nu i eftermiddag har vi varit och badat på Oxievångsbadet, moster Johanna var också med och lekte med Filippa en massa:)

Av Emelie - 28 oktober 2012 18:18


Söndagseftermiddagen har spenderats hos mina föräldrar, där även min mormor (Filippas gammelmormor) var på besök. Det bjöds på middag och massa godsaker till fikat. Jag hade bakat en choklad och jordnötspaj, blev helt ok, trots den inte alls såg ut som den skulle enligt bilden på receptet. Resten av kvällen kommer bli mys i soffan framför tvn, söndag betyder ju Solsidan:).




Av Emelie - 28 oktober 2012 10:51


Godmorgon söndag! Ni har väl inte glömt att ställa tillbaka klockan 1 timme? Inatt kl. 03.00 var det dags för vintertid. Jag är mer beroende av ljusa eftermiddagar än ljusa morgnar, därför förknippar jag vintertid med mörker!


Vi har redan hunnit med en tur till lekan, helt underbart väder! I eftermiddag blir det en sväng till Kävlinge för middag hos mina föräldrar.


 

Av Emelie - 27 oktober 2012 15:01


Idag blir vår underbara dotter hela 13 månader!

Presentation


Välkommen hit! Emelie heter jag och är 30 år. Bor i ett hus i Svedala med min underbara familj. Mamma till två fantastiska flickor, Filippa 3 år och Felicia 7 månader. Jobbar som frisör. Gillar att träna, alltifrån löpning till olika pass. Bakning, shoppi

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards