Alla inlägg under november 2015

Av Emelie - 30 november 2015 21:10

Idag har jag och tjejerna bakat pepparkakor:).

Dom var riktigt duktiga och tyckte det var skoj att sitta och leka, äta och göra "tjocka" pepparkakor, hihi;). Så några plåtar pepparkakor blev det och det luktade underbart i hela köket. Att det blev stökigt och pepparkaksdeg lite överallt gör inte så mycket så länge dom tycker det är roligt och underhållande.

Hejsan! Ja det blev en riktigt mysig dag inne idag. Även om blåsten avtagit om man jämför med igår kväll och inatt så har det varit riktigt blåsigt även idag. Så tyckte det passade bra med pepparkaksbak idag:).
Imorse vaknade Filippa med prickar i ansiktet och sen upptäckte jag några på magen, så kom jag på att det gått vattkoppor på dagis och såklart var det vattkoppor hon fått. Ett 20 tal har hon fått än så länge så det känns rätt så milt även om hon tycker att det kliar en massa. Köpte en svalkande mousse som vi masserat in på henne och det verkar lindra klådan just nu i alla fall. Nu hoppas jag Felicia också får det snarast så vi kan bocka av vattkoppor på tjejerna. Inte så skoj att vabba denna veckan för att sedan vänta några veckor till innan Felicia får det, så nu går vi bara och väntar på att hitta prickar på Felicia.

Hoppas ni haft en bra måndag!

Av Emelie - 29 november 2015 12:33

Första advent är här och första ljuset är tänt, mysigt är det allt:).

Hej!
Söndag och advent, kan nästan inte bli mysigare...jo det kunde ju varit snö utanför fönstret men förhoppningsvis kommer det snart:). Här blåser det nästan storm idag. Min förkylning är något bättre, vilket är superskönt så att jag snart kan träna igen, för abstinensen börjar komma:).
I eftermiddag kommer syster med familj hit på middag och adventsfika. Jag har bakat något med pepparkakskryddor som jag hoppas ska bli gott, kommer med receptet som jag hittade igår om det är värt att baka igen;).

Nu ska jag duka och fixa lite sallad. Önskar er en mysig advent! Kram på er

Av Emelie - 28 november 2015 19:57

Så var adventsstjärnor och stakar uppe och dom första hyacinterna är på plats här hemma, så himla mysigt! Tänk att det är första advent imorgon, helt galet...tiden bara rusar iväg och snart är detta året slut.

Hejsan! Nästan precis satt mig i soffan. Tjejerna somnade supersnabbt ikväll, förmodligen lika trötta som vi är. Jag är megaförkyld, vilket är så tråkigt, men jag hoppas det går över fort.
I eftermiddag har vi varit på Vellinge blomman och tittat på en massa tomtar och handlat lite julblommor bland annat. Helt galet så mycket folk där var, blev helt matt, haha:). I förmiddags gjorde vi ett försök till att ta julkort, vilket gick sådär...Felicia var inte så samarbetsvillig, men bilderna får duga för jag gör inte om det.

Hoppas ni haft en bra lördag och att ni är laddade för att tända första ljuset imorgon;).

Av Emelie - 25 november 2015 20:41

Sötaste skorna i guld till tjejerna, dom kommer bli så fina i sina skor till julens festligheter och nyår:).

Hejsan! Sitter i soffan och är helt slut efter kvällens löprunda, det var tungt idag men som alltid skönt efteråt och jag slapp regnet:). Bonde söker fru är på i bakgrunden, men om några minuter vet jag att sambon slår över till fotbollen. Själv tänkte jag mest mysa i soffan och surfa runt på nätet efter lite julklappar. Har köpt det mesta men har några små kvar. Har ni börjat handla julklappar? Jag har ju en del små paket till paketkalendern att slå in också, men det får bli till helgen helt enkelt. Tänk att det är första advent på söndag, galet men så himla mysigt.

Hoppas ni har en mysig kväll, så hörs vi snart igen;).

Av Emelie - 22 november 2015 21:40

Första snön har nu anlänt till Skåne. Sambon och tjejerna var ute nu ikväll och gjorde en snögubbe med solglasögon och allt;).

Hejsan! Vilken härlig helg jag har haft, den här gått himla fort men jag har haft det så bra. Igår efter jobbet åkte vi till Ystad Saltsjöbad där vi har varit på julbord med julshow. En jättebra julshow med gott julbord. Ja jag är ju inte så jätteglad i julmat men lite äter jag och det jag åt var gott:). Så det har varit en mysig helg med kollegorna med spa, god mat och hotellfrukost. Tyvärr fick vi ingen snö vilket resten av Skåne fick igår känns det som. Men idag när jag kom hem låg det allt lite snö här hemma och det har snöat nästan hela dagen, tyvärr känns det inte som att det kommer få ligga kvar men det är allt bra mysigt med snö som lyser upp och gör allt vitt:).

Hoppas ni haft en bra helg och att ni också fått första snön:). En vecka kvar till första advent och som jag längtar, ska bli så mysigt med jul & så får vi hoppas det blir mycket snö:).
Fortsatt mysig kväll till er!

Av Emelie - 20 november 2015 21:00

Här sitter jag i soffan och äter choklad och dricker Cola, precis som det ska vara en fredagskväll:).

Godkväll! Så var det fredag igen och jag bord egentligen inte sitta här och mysa utan jag borde packa lite inför morgondagen. Imorgon efter jobb ska vi nämligen till Ystad Saltsjöbad med jobb. Det blir julbord med julshow och såklart en massa spa mys. Ser framemot en riktigt härlig helg med tjejerna.

Så det blir ett snabbt hej och så önskar jag er en mysig fredagskväll! Nu blir det lite packande för min del:). Kram på er!

Av Emelie - 17 november 2015 21:31

I söndags var vi hemma hos min mormor på kalas. Småkusinerna var väldigt glada i varandra;). Ja...i alla fall en stund, sen tyckte Felicia att Elmer blev för närgången, haha!

Kusinpussen. Så himla söta & goa:).

Hej! Förmodar att många sitter och tittar på Sverige nu när dom spelar fotboll, men inte jag:). Jag sitter i vardagsrummet och ser Bachelor som jag fastnat i, medan sambon ser fotbollen i sovrummet. Så jag kan ju säga att jag får reda på hur matchen går, för han är inte tyst där inne:). Självklart håller jag tummarna för att Sverige vinner matchen trots att jag inte är så intresserad.

Nu ska jag springa ner i tvättstugan medan det är reklam. Hoppas ni har en fin kväll, så hörs vi snart igen!

Av Emelie - 16 november 2015 20:08

Idag tjuvstartade jag och tjejerna att baka med saffran, det blev saffransbullar med vaniljfyllning, galet goda blev dom!

Det doftade helt underbart i hela huset efter dagens bakning. Medan Felicia sov sin middagsvila passade vi på att baka. Sen blev det lyxigt mellis för tjejerna. Filippa var dock inte så förtjust i saffran och slickade mest upp sockret på bullarna:).

Hejsan! Så susade helgen förbi och även måndagen. För oss har det varit en riktig kalashelg, vilket har varit jättemysigt. Så att jag var ledig idag var riktigt skönt, som alltid;). Tyvärr har det regnat hela dagen. Vi tog oss ändå ut på en liten cykeltur till lekplatsen i förmiddags, lite frisk luft behöver man alltid även om vi var rätt så blöta när vi kom in. Annars är det bakning och memory spel som hittats på här hemma och såklart lek med dockorna, vilket är väldigt poppis här hemma:).

Nu ska jag kika på kockarna kamp. Mysig kväll till er!

Presentation


Välkommen hit! Emelie heter jag och är 30 år. Bor i ett hus i Svedala med min underbara familj. Mamma till två fantastiska flickor, Filippa 3 år och Felicia 7 månader. Jobbar som frisör. Gillar att träna, alltifrån löpning till olika pass. Bakning, shoppi

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards