Alla inlägg under december 2013

Av Emelie - 31 december 2013 11:53

Hej fina ni! Så var sista dagen på detta året här. Skumpan är på kylning (blir ju alkoholfritt för mig) och nyårnaglarna glittrar så fint:).

Ville mest önska er ett Gott Nytt År! Hörs pigga och glada imorgon, eller;)?!

Fin dag och nyårskväll till er!

Av Emelie - 30 december 2013 21:55

Filippas söta outfit för morgondagen, som hon fick i julklapp av mormor och morfar. Klänning och skor från Lindex.

Godkväll fina ni! Då var denna vanliga måndag snart slut, man är ju lite snurrig på dagarna. Jobb och ledighet om vartannat. Imorse när jag tog bussen in till jobb kändes det som jag var den enda som skulle jobba. Dagen har i alla fall gått himla fort, en massa att göra så här dagen innan nyår. Klart alla vill vara fina i håret till morgondagen:).

Desserten är nu förbered för nyårsfirandet imorgon, som vi firar med vänner. Ett par som kommer hit, ska bli mysigt! Tänk att 2013 snart är slut, kan inte fatta det, tiden går så fort. Men är säker på att 2014 kommer bli ett lika fantastiskt år och snart får vi träffa mini i magen...veckorna rullar som sagt på och vi längtar!

Nu lite mys i soffan, innan sängen kallar. Natti natti!

Av Emelie - 29 december 2013 20:39

Så var det söndagkväll och helgen har passerat i ett rasande tempo. Blir så när man har haft fullt upp. Igår jobbade jag, sen var vi en snabb sväng på Ikea och några elektronikbutiker. Spanade in systemkameror, är så sugen på en. Nu har jag fått lite kött på benen, så blir nog ett köp snart:).

Idag har vi mest tagit det lugnt. Jag startade dagen med ett träningspass som alltid på söndagsförmiddagen, älskar mina spinningpass och det går fortfarande väldigt bra med träningen vilket är superhärligt! I eftermiddag plockade vi fram leran som Filippa fick av moster Sofia. Hon gillade att sitta att pyssla, baka, bygga och leka med den. Ja bilderna talar för sig själv:).

Nu blir det fortsatt mys i soffan innan det är dags för sängen. Jobb och dagis väntar imorgon!

Mysig kväll till er!

Av Emelie - 27 december 2013 20:32

Så var det fredag igen och första jobbdagen efter lite ledighet är över. Jag tillhör ju de som jobbar dessa mellandagarna. Ska jobba imorgon också, så blir lite konstigt nu en vecka framöver. Jobba några dagar, sen ledig några, men skönt att slippa fulla veckor i alla fall:).

Tänk att julen redan är över, så fort det går. Men nu blickar vi framåt och jag längtar efter ett nytt härligt år. Vi har ju mycket att se framemot. Filippa ska bli storasyster snart och vi ska få ett underbart barn till att älska. Tiden springer verkligen iväg, mindre än 3 månader kvar nu:).

Nu tänkte jag mysa ner mig i soffan och fortsätta mumsa på lite fredagsgott;).

Fin kväll till er!

Av Emelie - 26 december 2013 20:09

Dagens brödbak! Valnötsbröd som jag åt igår hos mamma och pappa till frukost, så var ju bara tvungen att tjuva receptet;).

Godkväll! Har ni haft en skön annandag jul!? Vi har haft en väldigt slapp dag även idag. Hade sådan tandvärk hela förmiddagen, men som faktiskt släppte lite på eftermiddagen, så himla skönt! Blev lite brödbak och sen var vi ute och fick lite frisk luft och passade på att ta med lite torrt bröd till ankorna. Att mata ankorna är alltid uppskattat av vår trollunge:).

Valnötsbröd

50g jäst
5dl vatten, 37 grader
2tsk salt
ca 50g valnötter
5dl rågsikt
8dl vetemjöl

Rör ut jästen med vattnet. Tillsätt salt. Hacka valnötterna och arbeta in resten av ingredienserna till en smidig deg. Knåda, täck och jäs 30 minuter.

Knåda väl på bakbordet. Forma två limpor, stryk lite vetemjöl på ovansidan och lägg dem på en plåt med bakpapper. Täck och jäs 40 minuter.

Värm ugnen till 200 grader. Grädda i nedre delen av ugnen 40-50 minuter, tills bröden är klara. Låt svalna på galler under bakduk.

Blev en kvällsmacka med en kopp te till. Nu blir det lite kvällsläsning för att ladda inför två dagars jobb som jag nu har framför mig.

Trevlig kväll och God fortsättning!

Av Emelie - 25 december 2013 17:25

Julafton var alldeles underbar. Vi firade hemma hos mina föräldrar. Snön saknades på marken, men julstämning blev det ändå. Massa klappar under granen och en liten Filippa som väntade på att tomten skulle komma.

Glögg, kalkonmiddag, gröt och en massa sötsaker. Ja proppmätt är väl det rätta ordet på julafton:).

Julpuss!

Sen kom till slut tomten med en massa klappar, nästan alla till Filippa. Böcker, musik, film, lera, kläder och massa annat fint!

Senare på kvällen spelade vi julklappsspelet och sällskapsspel. Vid midnatt gick jag och la mig, medan killarna gick ut och bada i utomhusjacuzzin. En mysig och toppen julafton!

Idag har inte mycket gjorts då jag har fått en jobbig tandvärk, ena visdomstanden som är på väg ut. Så alvedon och soffan blir det resten av kvällen.

Hoppas ni hade en fin julafton och njuter av en ledig juldag!

Av Emelie - 24 december 2013 00:07

Haft en mysig lille julafton hos svärföräldrarna/Filippas farmor och farfar. Bästa kusinerna har busat runt i vanlig ordning, så underbart.

Supergod smörgåstårta enligt tradition dan före dopparedan som svärmor gjort:).

Sen kom tomten och hälsade på med en massa fina paket! Julfirandet fortsatte med uppesittarkväll och massa gott. En mysig kväll har det varit.

Hoppas ni också haft en fin dag! Nu är det hög tid att sova...Natti Natti!

Av Emelie - 23 december 2013 11:44

Så var det redan dan före dopparedan och lillejulafton. Min lediga måndag dessutom, kan inte bli bättre. Jag och Filippa började morgonen tidigt som vanligt, men vi myste länge i soffan och tittade på Pippi innan vi åt frukost.

Lite mer julgodis har även det hunnits göra, supergoda pepparkakspraliner som får följa med imorgon.

Ikväll firar vi jul hos mina svärföräldrar och Filippas farmor och farfar, ska bli mysigt!

Fin dag till er!

Presentation


Välkommen hit! Emelie heter jag och är 30 år. Bor i ett hus i Svedala med min underbara familj. Mamma till två fantastiska flickor, Filippa 3 år och Felicia 7 månader. Jobbar som frisör. Gillar att träna, alltifrån löpning till olika pass. Bakning, shoppi

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards