Alla inlägg under november 2012

Av Emelie - 30 november 2012 14:54


Så var det fredag igen & snart helg, känns som att veckorna bara springer iväg. Imorgon går vi dessutom in i julmånaden, galet!


En helt vanlig fredag idag, mycket att göra på jobb...vilket är skönt! Nu innan jul brukar vi ha som mest att göra, alla vill ju vara fina i håret inför jul och nyår. Fikan på jobb idag har jag bakat. Blev en enkel äppelpaj:).


Av Emelie - 29 november 2012 20:11


Godkväll! Idag har jag varit och handlat lite nya kaffekapslar. Just nu har de en ny serie som heter Variations. Kaffe med smaker av tre olika slags nötter. Kokosnöt, hasselnöt och macadamianöt. Kokosnöt som jag smakat är supergod och doftar ljuvligt, roligt med lite nytt smaksatt kaffe! En espresso och en saffransbiscotti, perfekt efter en lång dag på jobbet:).

Av Emelie - 28 november 2012 15:18


 Städa städa städa... . Filippa blir bara mer och mer intresserad av att hjälpa till här hemma. Allt vi gör, ska hon också göra...så gulligt! Igår hjälpte hon pappa att dammsuga:)


Min underbara Flippis med dammsugaren ♥

Av Emelie - 27 november 2012 11:04


 

Igår blev det lite saffransbak. Det blev klassiska lussebullar, som alltid är lika gott. Provade även att baka saffransbiscotti, var hur lätt som helst och blev jättebra! Älskar att julbaket äntligen är igång & känner jag mig rätt lär det bli mer bak med saffran:). Receptet på saffranbiscotti hittade jag här.


   

Av Emelie - 26 november 2012 18:47

Idag har jag varit ledig, min lediga måndag! Så vi har varit på Burlövs center för att leta julklappar, blev några inhandlade i alla fall, känns skönt att ha börjat så man inte har allt kvar i slutet av december. Annars har jag hunnit med träning idag och lite julbak...vad får ni se imorgon:).


Ha en fortsatt skön måndagkväll & start på veckan!

Av Emelie - 25 november 2012 18:27


Idag har vi varit i Viken och hälsat på vänner. Supertrevligt och mysigt att träffas som alltid, tråkigt att vi inte bor närmre varandra. Tror man träffats oftare då. Det bjöds i alla fall på god mat och fika:). Filippa var glad i både lille Noel på 6 månader & hunden Nico:).



Av Emelie - 25 november 2012 10:35


Filippa har nu fått en liten för tidig julklapp. En fin minifåtölj i rosa. Hon sitter redan mycket i den, så den verkar hon gilla:). Ny rosa vintermössa och halskrage har också inhandlats för kalla dagar. Hyfsat varmt ute fortfarande, men vintern kommer säkert snart...

Av Emelie - 24 november 2012 13:40


En pepparkaksbagerska hon bakar kakor mest hela dagen...

 

Idag har vi haft pepparkaksbak här hemma, inte helt lätt med en ettåring. Hon tyckte i alla fall att det var skoj att titta på och hjälpa till, även om det mesta hamnade i hennes mun:). Min lilla söta bagerska. Nu har vi julstämning i huset, härligt!


 

Gillar min nya kakburk i zink, som nu är fylld med en massa pepparkakor.



Presentation


Välkommen hit! Emelie heter jag och är 30 år. Bor i ett hus i Svedala med min underbara familj. Mamma till två fantastiska flickor, Filippa 3 år och Felicia 7 månader. Jobbar som frisör. Gillar att träna, alltifrån löpning till olika pass. Bakning, shoppi

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards