Alla inlägg under augusti 2013

Av Emelie - 30 augusti 2013 21:11

Fredag...äntligen säger jag. Första veckan på jobb efter semestern har varit riktigt jobbig, helt fullbokat, så absolut ingen mjukstart. Nu är jag så himla trött, så glad att det äntligen är helg:).

Fredagsfikan är tillbaka på jobb. Idag bjöd bästa Fahriye på en spännande cheesecake, så god! En cheesecake med kola och jordnötter...syrlig, söt och salt på samma gång, riktigt god kombination.

Nu blir det nog snart sängen, så himla trött!

Trevlig helg på er!

Av Emelie - 26 augusti 2013 21:43

Jaha då var måndagen snart slut! Första dagen på jobb och dagis efter semestern är över. Var lite tungt imorse när man skulle iväg, inte för att man skulle stiga upp tidigt, för det har vi gjort hela semestern. Mest för att vardagen med rutiner och allt vad det innebär är tillbaka. Både skönt och lite ledsamt att sommarsemestern är över för i år.

Filippa skuttade i alla fall glatt till dagis imorse, vilket var väldigt skönt. Efter de två första kunderna på jobb så kändes det som man var inne i det igen, galet det där. Samtidigt som det känns som man varit borta länge från jobb, så känns det ändå inte så:).

Nu känner jag mig dock extra trött, så får bli sängen nu....Natti:)

Av Emelie - 24 augusti 2013 20:52

Godkväll! Redan lördagkväll och jobbet närmar sig, vet inte om jag är riktigt redo, men man brukar ju komma in i vardagen och rutiner rätt fort, så det blir nog bra även om jag hade kunnat ha lite mer semester:).

I eftermiddag var vi på ett litet tivoli här i Svedala. Vi gick dit med kusin Smilla och hennes föräldrar. När vi kom dit så träffade vi på Isa. Filippa åkte sin första karusell och var inte speciellt rädd, utan verkar gilla karuseller precis som jag gör:).

Upp i de små flygplanen skulle hon med, orädda Filippa. Glad och nöjd var hon:).

Av Emelie - 21 augusti 2013 13:36

Igår var vi inne i Malmö och gick i Folkets park. Lite besviken faktiskt, rätt så tråkig park. Men Filippa verkade i alla fall tycka det var roligt och det är ju huvudsaken:).

Filippa red på en ponny för första gången, eller ponny och ponny, rätt så stor häst. Hon var lite rädd i början, men sen gick det hur bra som helst:).

Sen blev det lekplatshäng, besök på minibondgården och vi avslutade med glass. Mysigt för Filippa. Lite synd att karusellerna inte hade öppet när vi var där bara.

Idag är det mest bara en slappdag hemma, riktigt skönt & ikväll blir det träning för min del!

Av Emelie - 19 augusti 2013 21:12

Godkväll! Så var det måndag igen och en ny vecka. Vår sista semestervecka dessutom. Känner att jag hade kunnat ha lite mer semester, trots att det är tråkigt väder så är det himla skönt att bara vara ledig:). Idag har vi bara varit hemma, fixat lite & rensat bland mina kläder.

Ikväll har jag tränat, blev ett bodypump pass, så skoj! Blev lite idoltittande när jag kom hem. Känns verkligen som hösten är på väg när alla program på tv börjar. Vart tog sommaren vägen, så snabbt den gått:(.

Nu blir det fortsatt mys i soffan med tända ljus, det positiva med hösten att tända massa levande ljus:).

Av Emelie - 18 augusti 2013 10:48

Igår var vi ute och åt supergott med mina föräldrar på Barsebäcks hamnkrog. Restaurangen ligger superfint nere vid havet.

Maten var så god. Jag åt torskrygg med nypotatis och rödbetor. De andra åt bland annat fisksoppa och oxfilé. Vi var alla jättenöjda med maten. En mysig sommarkväll, även om det blev lite kyligt på slutet.

Mina underbara älsklingar!

Jag och mammsen tog dessert. Rabarberkompott och crème brule, supergoda båda två. Får absolut bli besök dit fler gånger:).

Av Emelie - 15 augusti 2013 19:54

Dagarna går i ett rasande tempo, fast vi inte gör så mycket, konstigt det där.

Idag har vi varit och hälsat på min mormor och Filippas gammelmormor:). Blev bland annat lite lek på lekplatsen som ligger precis utanför.

Mormor bjöd på jättegod middag och fika, så nu är man mätt och glad! En mysig eftermiddag. Så härligt med semester, man hinner med att träffa nära och kära:).

Imorgon blir det kanske bus på något lekland, vädret ser ju inte ut att bli så uppiggande och så är det kul för Filippa att leka av sig.

Av Emelie - 14 augusti 2013 09:34

Godmorgon! Vilken mörk och grå onsdag, riktigt höstväder:(. Nu har dessutom halva vår semester gått, känner inte alls att jag vill börja jobba igen. Så himla skönt att bara vara ledig, även om vädret är riktigt dåligt!

Har tänt ljus idag för att pigga upp dagen lite:).

Igår var vi i alla fall i Viken och hälsade på kompisar, killarna spelade golf under dagen, så då passade jag, Challe och barnen på att åka till Höganäs och deras outlet, så nära ju och det blev allt lite shopping:). Kvällen avslutades med en god middag, en mysig dag som vi snart får göra om:).

Idag får vi se vad vi ska hitta på, är ju en riktig mys och innedag!

Presentation


Välkommen hit! Emelie heter jag och är 30 år. Bor i ett hus i Svedala med min underbara familj. Mamma till två fantastiska flickor, Filippa 3 år och Felicia 7 månader. Jobbar som frisör. Gillar att träna, alltifrån löpning till olika pass. Bakning, shoppi

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards