Alla inlägg under januari 2015

Av Emelie - 30 januari 2015 20:51

Godkväll! Sitter och gäspar i soffan och funderar på om jag snart ska gå och lägga mig. Inget på tv och är riktigt trött idag. Eller så får jag för mig att påbörja något (som att städa/plocka här hemma), vi får se hur det blir helt enkelt:). Vi har i alla fall haft en riktig fredagsmiddag idag, nämligen tacos som säkert så många andra ätit idag, men det är ju så gott:).

Hoppas ni har en mysig kväll, nu ska jag ta mig en eller flera chokladbitar och fundera på vad jag ska göra;). Kram på er

Av Emelie - 29 januari 2015 21:28

Hade en till gullig video på Felicia när hon går, men den gick inte att ladda upp tyvärr! Tänk att vår lilla mini börjar bli stor, men ändå så liten:). 

Av Emelie - 29 januari 2015 10:29

Jag har kommit in i en riktig smoothieperiod, gör nästan en varje dag! Så himla gott!

Hej på er! Felicia sover sin förmiddagsvila, så jag passar på att skriva till er. Vi ska byta vårt tak, så utanför fönstret är det just nu en massa liv då de kom hit idag för att börjat riva. Själv sitter jag i soffan med en kopp kaffe och njuter av min sista dag som mammaledig, vilket känns bra märkligt, samtidigt som det ändå känns helt ok. Idag har jag inga planer alls, utan tänker ta dagen som den kommer och mysa extra mycket. Ikväll har jag bokat in mig på ett bodypump pass, vilket nog kommer kännas härligt efter en rätt slapp dag här hemma:).

Hoppas ni får en fin torsdag! Kram E

Av Emelie - 28 januari 2015 20:56

Idag firar jag och bästa sambon 7 år tillsammans:).

Vi har ätit en räkmacka deluxe, druckit bubbel och mumsat på jordgubbar doppade i choklad:).

Godkväll! När vi lagt tjejerna ikväll, plockade vi fram en massa gott som vi nu har mumsat i oss. Idag firar vi nämligen 7 underbara år tillsammans. Två fina flickor har vi, ett hus, men framför allt varandra. Fler år ska det bli!

Denna onsdagen har varit både en dag hemma och en halv dag på jobbet då en av mina kollegor är sjuk, så jag hoppade in och hjälpte till lite:). Felicia tar fler och fler steg för varje dag som går och det är så himla kul att se! Nu ska jag ta ett glas bubbel till och se vem som åker ut i Sveriges mästerkock!

Fortsatt mysig kväll till er!

Av Emelie - 26 januari 2015 22:06

Ikväll kom vår leverans ifrån mathem. Hur smidigt är det inte att sitta i soffan och klicka hem matvaror som kommer hem till dörren dagen efter. Vi tyckte det var värt att prova i alla fall, då vi inte kände för att storhandla igår:).

Godkväll! Ett sent hej från mig idag. Jag har jobbat idag och när jag kom hem hade sambon gjort scones till mig som vi åt innan vi nattade tjejerna, så himla gott! Nu tänkte jag faktiskt snart hoppa i sängen, är trött och så känns det som en förkylning är på gång, hoppas jag har fel!

Nattikram på er!

Av Emelie - 25 januari 2015 19:50

Vi är 3 par som träffas varannan månad och har en supertrevlig kväll med en 3 rätters middag. Värdparet har varmträtten och vi andra har förrätt och efterrätt! Igår var det vår tur att fixa förrätten och det blev kräftsoppa med smördegspinne:).

Till varmrätt bjöds det på kreolsk gryta med pressad potatis, så gott!

Till dessert var det vitchokladmousse med jordgubbstopping, supergott även det. För mig som är chokladälskare kan det inte bli bättre;).

Godkväll! Idag är det en söndag att minnas...Felicia (10 1/2 månad) har nu tagit sina första fem steg och gått flera rundor mellan mig och David. Så nu hoppas vi att det börjar lossna och att vår lilla "fegis" börjar våga lite mer nu:). Ingen brådska, men hade varit skönt om hon gått lite innan det är dags för dagisstart som börjar närma sig. Annars har söndagen gått himla fort. Filippa har varit på sitt första barnkalas och det gick så bra, "på barnkalas är det bara barn" var vad hon sa, så sambon vinkade hejdå och gick hem. En snabb löprunda har jag även hunnit med:).

Hoppas ni haft en mysig helg! Kram på er

Av Emelie - 23 januari 2015 20:58

Godkväll! Fredagskväll och jag ligger här i soffan och är så mätt efter en massa god glass;). Något sött efter maten på fredagar är ju ett måste:). Lönefredag i januari, ja jag kan säga att det märktes på jobb idag. Ringt en hel del och haft en full lista, men det är så det ska vara och dagen har gått så fort!

Sitter och kikar runt på lite matkassar, men vi har lite svårt för att komma till skott. Hade varit så skönt med matkasse och färdiga recept. Kan tänka mig matkasse varannan vecka, frågan är bara vilken vi ska välja?!

Hoppas ni har en mysig kväll! Kramar E

Av Emelie - 22 januari 2015 14:39

Ett nytt soffbord har nu fått flytta in, har velat fram och tillbaka. Gillat detta hela tiden, men tycker egentligen kanske att det är för stort, men jag börjar vänja mig nu och det är faktiskt ganska skönt med lite större bord:).

Hejsan! Så var det redan torsdag, veckorna bara springer iväg! Snart ska jag börja jobba heltid och lämna över stafettpinnen till min kära sambo innan det är dags för dagis för Felicia. Kan inte förstå vart tiden tar vägen, tycker det går galet fort! Tydligen var det inte så farligt på dagis så idag fick Filippa gå och om hon var glad, hon sprang till dagis med glädje:). Förstår att hon tycker det är skoj att få leka med alla sina kompisar där. Jag har hunnit med att plocka i ordning med tvätten och städa lite här hemma när Felicia sov i förmiddags. Nu ska jag snart köra in till stan och fixa mina naglar:). Resten av dagen/kvällen blir lugn.

En fortsatt fin torsdag till er!

Presentation


Välkommen hit! Emelie heter jag och är 30 år. Bor i ett hus i Svedala med min underbara familj. Mamma till två fantastiska flickor, Filippa 3 år och Felicia 7 månader. Jobbar som frisör. Gillar att träna, alltifrån löpning till olika pass. Bakning, shoppi

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17 18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards