Alla inlägg under mars 2014

Av Emelie - 31 mars 2014 20:54

Så här tuff var Filippa idag när vi promenerade till affären, hon stod på ståbrädan hela vägen och var superduktig.

På vägen hem från affären gick vi förbi lekplatsen och hade drickpaus och Filippa byggde "kakor" i sandlådan och gungade som är hennes favoriter när vi besöker lekan.

Godkväll! Ännu en strålande dag med massor av sol, så mycket energi det ger. Trots man inte sover så mycket så känner jag mig hyfsat pigg. Imorgon är det dags för dagis igen och jag vet att Filippa längtar dit och behöver det. Fyra dagar hemma i rad är för mycket tycker jag. Hon behöver stimuleras och trivs på dagis. Känns som inte jag kan sysselsätta henne på samma vis hemma även om jag tycker det går hyfsat bra ändå.

Nu ska jag mysa ner mig i soffan och se om där är något på tv, innan det blir sängen för mig.

Kram kram

Av Emelie - 30 mars 2014 10:23

Hej på er! Söndag och nu är det äntligen sommartid. Vilket kommer innebära att det är ljusare ännu längre om kvällarna, hur underbart är inte det? Ska erkänna att jag glömt bort att det var inatt vi skulle ställa fram klockan, så när jag var uppe och ammade inatt slog det mig. Mobilen ställer ju om sig själv men andra klockor i huset gör det inte, så var lite förvirrad.

Strålande sol även idag, så vi tänker tillbringa dagen ute i trädgården. Lek i sandlådan, fika i solen och massa bus med Filippa lär det bli. Nu ska jag njuta av en kopp kaffe till innan de vanliga vardagsbestyren står på tur.

Fin söndag till er!

Av Emelie - 29 mars 2014 18:54

När båda barnen sov passade jag och sambon på att njuta av lite rosévin i solen:). Vår och sommarkänslor på hög nivå när man kan sitta i trädgården och dricka vin.

Godkväll! Vilken härlig vårdag det varit idag, klarblå himmel och sol, underbart! Vi startade dagen med en långfrukost framför Nyhetsmorgon medan morgontrötta lillasyster låg och sov. Efter frukost åkte vi iväg för lite shopping. Blev mycket vårnytt till Filippa, som nu bara saknar nya skor sen är hon redo att möta våren:). Föräldrarna shoppade med sig ett rosévin hem som vi njöt av i trädgården, så gott! Första glaset för mig på väldigt länge, fick passa på då jag precis ammat Felicia.

Dagens middag blev självklart grillat, en dag som denna kan det inte bli annat;). Får hoppas våren är här för att stanna. Nu dags att bada storasyster och göra henne klar för natten, sen blir det lördagsgott och mys i soffan resten av kvällen.

Hoppas ni haft en lika underbar dag i solen!?

KRAM

Av Emelie - 28 mars 2014 17:36





Nu när våren är på väg kliar det i mina fingrar. Vill inreda och förnya i hemmet. Även komma ut och fixa fint i trädgården blir man sugen på. Både insidan och utsidan av huset är viktigt. Sen att tid och pengar inte räcker till är en annan sak. 

 
Så småningom vill vi lyfta taket i vårt vardagsrum så vi får maximal takhöjd, vi har ju vind ovanför som är onödigt stor. Hur fint och ljust hade inte det blivit, dessutom hade rymden blivit enorm. 

Den milda och blåsiga vintern vi har haft i år har medfört lite problem för oss då takpannor från vårt hus blåst ner och gått sönder. Har man ett hus är taket extra viktigt att ta hand om. Att se över att pannor är hela och inte flyttat på sig då det kan regna in och medföra fukt i huset är viktigt. Min sambo är duktig på att kolla upp så inga pannor blåst ner när det varit oväder. Vet även att min sambo gärna skulle vilja lägga om taket även om det är i ok skick, men just nu finns inte utrymme till det ekonomiskt. När vi väl ska byta taket kommer vi passa på att lyfta taket i vardagsrummet och kommer definitivt ta kontakt med en seriös firma som kan sin sak om taktbyten. Vi har kikat runt lite smått på nätet och på www.svenskatakgruppen.se verkar de vara erfarna och ha bra kunskap om allt inom tak. Så om några år hoppas jag att vi kan ta tag i våra drömmar:). 

Av Emelie - 28 mars 2014 10:21

Hej fredag! Denna förmiddagen har vi pysslat med pärlor. Filippa fick en liten fredagspresent imorse och där låg detta pärlpaket. Eftersom jag vet att hon gillar att tillverka armband och halsband med pärlor på dagis, så tyckte jag detta var en perfekt liten present till henne. Så det är vad vi har underhållit oss med sen imorse. Kan erkänna att jag själv tycker det är rätt roligt:).

Vilken solig dag det är idag förresten. Helt underbart, så får bli utelek i eftermiddag när sambon kommer hem från jobb och ikväll väntas fredagsmys! Hoppas ni har det lika soligt hos er!

Kramar

Av Emelie - 27 mars 2014 21:01

Godkväll! Här kommer ett recept på nutellarutor. Fick ju bli lite bakning i eftermiddag, lite roligt emellan allt tvättande. Dessa är som en ljus kladdkaka med smak av nutella och hackad choklad i.

Det här behöver du till en ugnsform.

3 ägg
3 dl strösocker
3 1/2 dl vetemjöl
175 g smält smör
2 tsk vaniljsocker
4 msk nutella
100g hackad mörk choklad

Ställ ugnen på 200 grader. Smält smöret och låt de svalna. Vispa ihop ägg och socker poröst, häll sedan i smöret. Vänd ner mjöl, vaniljsocker och den hackade chokladen. Bred ut smeten i formen. Klicka sedan ut nutellan och ta en gaffel och dra så nutellan blandas med smeten. Grädda mitt i ugnen 10-12 minuter (säkert väldigt olika från ugn till ugn), den ska vara kladdig när ni tar ut den. Låt kakan svalna något och skär upp den i lagom stora bitar. Servera med en klick grädde och hallon:).

Av Emelie - 27 mars 2014 13:44

Världens bästa storasyster! Tänk att det idag är 2 1/2 år sedan du tittade ut och förgyllde våra liv, vi älskar dig Filippa.

Hej torsdag! Nu är klockan snart 14 och då är det dags att hämta hem storasyster. Man hinner knappt hem, sen är det dags att gå ut igen. Idag har jag hunnit med en promenad, passade på precis som igår att få lite frisk luft efter dagislämning. Annars har dagen bestått av tvätt och undan plockning, roligare än så blir det inte:).

Nej nu dags att klä på sig! Hörs kanske senare;).

Kram kram

Av Emelie - 26 mars 2014 10:47

Nya jeans till mig. Äntligen ett par snygga please jeans som jag tycker att jag förtjänar efter förlossningen:).

Hej på er! Precis varit ute på en promenad med lillasyster, passade på när jag ändå var påklädd och lämnat Filippa på dagis. Idag var de redan ute när jag lämnande på dagis, vilket var superskönt. Ska bli så härligt när det blir lite varmare väder ute och man slipper alla dessa lager med kläder.

Redan onsdag och mitt i veckan, det går så fort! Snart kommer syster, Marcus och lilla Elmer hit. Jag ska klippa Marcus, sen blir det lite gofika och kusinmys:).

Hoppas ni har en fin onsdag och lill-lördag!

Presentation


Välkommen hit! Emelie heter jag och är 30 år. Bor i ett hus i Svedala med min underbara familj. Mamma till två fantastiska flickor, Filippa 3 år och Felicia 7 månader. Jobbar som frisör. Gillar att träna, alltifrån löpning till olika pass. Bakning, shoppi

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards