Alla inlägg under november 2013

Av Emelie - 30 november 2013 18:23

Lite gott medan man gör sig fin inför kvällen:). Magen i vecka 25 (24+1).

Så var det äntligen lördag och helg. Jag är nu redo för restaurangmys med mina fina kollegor!

Ville bara önska er en fin kväll, dags att bege sig nu:).

Av Emelie - 29 november 2013 21:43

Äntligen är garageporten på plats, som vi har väntat. Blev så fint, vi är supernöjda...känns som hela huset blev nytt på utsidan även om vi har mycket kvar att fixa.

Godkväll! Så var det fredag igen, veckorna går så snabbt. Ikväll när vi ätit gott och nattat vår lilla prinsessa har vi kvällspysslat lite. Plockat fram adventsstjärnor och stakar inför advent på söndag. Sen är äntligen Filippas ängel till julkalender uppe med de 24 små paketen:). Självklart blev det lite fredagsmys och gott mellan pysslet.

Nu är jag så trött...sängen ropar på mig. Imorgon väntar jobb, sen på kvällen blir det restaurangmys med arbetskollegorna, ska bli mycket trevligt. Eftersom min sambo ska på julfest med sitt jobb, ska Filippa sova över hos mormor och morfar. Så sovmorgon på söndag ska bli skönt:).

Fin kväll till er & start på helgen!

Av Emelie - 28 november 2013 21:42

Godkväll! Torsdag redan och ikväll tyckte jag vi behöve lite kvällsfika:). Gjorde supergoda lite juliga chokladbollar, enkelt men så gott! Gjorde det vanliga receptet på chokladbollar som jag sedan rullade i mixade pepparkakor. Juliga chokladbollar som jag absolut tycker ni ska prova att göra:).

Idag har jag även varit hos barnmorskan, allt var bra och jag slapp järntabletter, så skönt! Sen var det ju så mysigt att få höra hjärtljuden på lilla bebisen i magen.

Nu blir det snart sängen, men först lite mys i soffan och lite tv.

Hoppas ni haft en fin dag!

Av Emelie - 26 november 2013 21:50

Godkväll! Så var första arbetsdagen gjord denna veckan och tisdagen lider mot sitt slut. Kvällen har varit riktigt mysig. Efterrätt i form av fruktsallad med vaniljgrädde har serverats, det kallar jag vardagslyx:). Jag har slagit in 24 små paket till Filippas adventskalender. Kommer så väl ihåg när jag var liten och man fick sitt lilla paket varje morgon, så glad man blev. Hoppas gullungen kommer tycka det är lika skoj med paket varje dag fram till julafton som jag gjorde.

Hoppas ni haft en fin dag?! Nu tänkte jag krypa ner under täcket...Natti!

Av Emelie - 25 november 2013 21:47

Vilken fantastisk dag det varit idag. Vinterkallt men solen har visat sig från en klarblå himmel, så härligt! Gillar sådana här dagar, har hellre lite kallare, bara jag slipper det gråa och mörka. I förmiddags var jag och Filippa ute en bra stund och busade på lekplatsen och njöt av solen.

Så med dessa härliga bilder säger jag gonatt och är nu laddad för en ny arbetsvecka:).

Glada Filippa på lekplatsen

Av Emelie - 25 november 2013 08:27

Godmorgon! Måndag och en ny vecka på ingång, härligt! Idag är jag ledig och Filippa sov till sju imorse, rena sovmorgonen eftersom hon vanligtvis nästan alltid vaknar runt sex. Frukosten är i magen och jag sitter med andra koppen kaffe och bläddrar igenom nya Elle mat & vin med Nyhetsmorgon på i bakgrunden. Älskar morgnar när man kan ta det lugnt och slipper stressa iväg till dagis och jobb.

Det ser ut som det blir en solig dag även idag, så en tur till lekplatsen med Filippa får det bli. I eftermiddag väntar en skön ansiktsbehandling för mig, dagen avslutar jag nog med ett träningspass ikväll och sen mys i soffan.

Ha en fin dag och start på veckan, så hörs vi snart igen:).

Av Emelie - 24 november 2013 19:16

Första hyacinten har fått flytta in denna söndag:).

Lussekatter och saffransknyten med kardemummafyllning fick bli årets första saffransbak.


Godkväll! Vilken härlig söndag det varit idag med strålande sol ute. Idag har vi börjat adventspyssla lite. Första hyacinten är köpt och har fått flytta in hos oss, längtar redan till den slår ut. Julbak har även det hunnits med i form av saffransbullar. Luktar fortfarande sådär juligt i hela huset, så härligt!

Nu blir det lite fika för mig och min älskade sambo, då vi precis nattat lilla trollungen. Hoppas ni haft en fin söndag och helg?!

Fin kväll till er!

Av Emelie - 23 november 2013 16:30

Filippa redo för avslutning med Funky kidz och uppvisning.

Idag har vi varit på uppvisning med Filippa. 2-3 åringarna var små söta indianer:). Har tyvärr inga bilder från scenen, då jag var med och sambon satt för långt ifrån. Men busungen tyckte det var skoj och var superduktig såklart! Hon satt sen klistrad och tittade på de äldre barnen när de uppträdde. Kul förmiddag!

Annars har dagen gått i ett, storhandling av mat och andra måsten har det blivit. Nu sitter jag i soffan och bara vilar och laddar upp för middagsmys med vänner ikväll:)

Trevlig kväll till er!

Presentation


Välkommen hit! Emelie heter jag och är 30 år. Bor i ett hus i Svedala med min underbara familj. Mamma till två fantastiska flickor, Filippa 3 år och Felicia 7 månader. Jobbar som frisör. Gillar att träna, alltifrån löpning till olika pass. Bakning, shoppi

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6
7
8 9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25 26
27
28 29 30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards