Alla inlägg under november 2013

Av Emelie - 22 november 2013 08:04

Morgonens frukost, äggmacka och en kopp kaffe är ett måste:).

Sötnosen är lämnad på dagis, glad som vanligt...Filippa är en riktig dagistjej!


Godmorgon! Åh så skönt det är med fredag, jag som är så trött mest hela tiden. Ser framemot en ledig helg. Uppvisning för Filippa, middagsmys med vänner och så ska jag nog börja pyssla lite inför advent som är nästa helg. Saffransbak ska det bli i alla fall, måste ju ha lussekatter till första advent och nästa helg hinner jag inte, så gäller att planera:).

Nu ska jag luta mig tillbaka här på bussen och vila en stund innan dagens jobb sätter fart.

Fin fredag till er och start på helgen!

Av Emelie - 20 november 2013 20:34

Det är två stolta föräldrar här hemma ikväll. Vi har försökt pottträna Filippa lite den senaste tiden, men hon har inte varit direkt intresserad av det. Idag släppte det lite, 3ggr gick hon på pottan i eftermiddag/ kväll och hon har nu invigt pottboken jag köpte uppe i Ullared. Hon fick sätta sina första klistermärken och gissa om hon var nöjd:). Nu hoppas vi det fortsätter och att det släpper snart. Ingen stress men det hade varit skönt om hon varit blöjfri till mars då bebisen kommer. Hade varit härligt att slippa ha 2 blöjbarn, men som sagt vi tar det som det kommer.

Nu ska jag hålla kväll och mysa ner mig i soffan med ett extra stort leende på läpparna:).

Av Emelie - 20 november 2013 09:57

Brr...vad kallt det är idag, nu har kylan kommit hit. Gråkallt ute, men snart är tråkiga november över, inte min favoritmånad direkt. Man får verkligen försöka mysa till det lite extra om kvällarna. Igår efter lite träning hemma, blev det varma mackor innan fotbollen började. En match som tyvärr slutade som jag hade trott. Men men Sverige är inte bättre, slipper vi sitta inne framför tvn i sommar;).

Hoppas er morgon startat på bästa sätt, själv sitter jag och tittar i nya numret av Sköna hem. Snart advent och jag längtar dit, ska bli mysigt att få sätta upp lite ljusstakar och baka lussekatter, pepparkakor och annat gott som hör julen till:).

Nu upp och jobba lite. Fin dag till er!

Av Emelie - 18 november 2013 21:10

Godkväll! Så var måndagen snart slut och en ny vecka är igång. Jag känner att timmarna inte räcker till, hade behövt fler. Vill så mycket, men hinner inget känns det som:(. Mer mys med min Filippa är väl det som man saknar mest, kommer hem så sent om dagarna. Nu är det vinter, vilket innebär att det är grått och mörkt ute och det gör ju att dagarna känns kortare också. Snart är det vår och sommar igen och en ny familjemedlem ska anlända, ska bli så mysigt!

Nu blir det mys med min stora älskling i soffan, innan sängen kallar...Natti natti!

Av Emelie - 17 november 2013 17:46

Vilken härlig helg det varit. Tyvärr lider den mot sitt slut snart, men veckorna går ju så fort, så snart är det helg igen:). Igår efter jobb blev det inte så mycket mer än mys med familjen, legobygge och tacos till middag:).

Idag har vi däremot hunnit med en massa. Ett spinningpass efter frukosten fick kicka igång denna söndag. Medan sambon målade lite på garaget och tvättade bilen passade jag på att rensa en av mina garderober, blev en full sopsäck...så skönt att få rensa ut lite. I eftermiddag har vi varit ute lite och njutit av det fina vädret. Matat ankorna och ett stopp på lekplatsen fick det bli, härligt!

Nu ska jag snart bada gullungen innan det är dags för läsning av sagor och nattning.

Trevlig kväll till er!

Av Emelie - 15 november 2013 20:21

Så var det äntligen fredag:). Trots att jag jobbar imorgon blir det fredagsmys. När jag kom hem från jobb hade sambon fixat pizza, såå gott!! Finns inget bättre än att komma hem efter en lång dag på jobb till dukat bord, det är riktigt lyxigt!

Nu sover vår underbara trollunge och vi ska mysa ner oss i soffan, se lite idol och äta ännu mer gott innan det är dags för fotboll.

Fin fredagskväll till er!

Av Emelie - 14 november 2013 20:57

Godkväll! Idag fick jag en ledig eftermiddag. Var så lite att göra på jobb så då passade jag på att ta ledig 3 timmar, vardagslyx:). Fick hämta hem gullungen på dagis, vilket var väldigt uppskattat. Sen målade jag naglarna på Filippa och så har vi även hunnit med att baka, riktigt mysigt har vi haft det.

Filippa fick en bit deg & var så gullig med sin lilla kavel, klart hon ska göra likadant som sin mamma:).

Bakresultatet, en plåt med vaniljbullar och en med vanliga vetebullar, så gott. Finns inget bättre än nybakade bullar direkt från ugnen.

Efter bullbaket har jag tränat ett spinningpass, galet så mycket man hinner göra när man slutar lite tidigare.

Nu är det dags för lite tv tittande, Hela Sverige bakar och ikväll är det ju finaldags:).

Ha en fortsatt fin kväll!

Av Emelie - 13 november 2013 21:33

Godkväll! Så har ännu en dag passerat. Ikväll har jag passat på att köra lite hemmaträning. När Filippa somnat och sambon ändå var på fotbollsträning och så inget på tv, gick jag ner i vår källare för lite träning. Har en motionscykel som står där nere som jag faktiskt använder minst 2 gånger i veckan, så skönt att få till lite träning trots mina dumma arbetstider. 30 min på cykeln blev det och så lite arm, bål och magövningar. Pigg och glad blir man:). Jag mår fortfarande jättebra, trött hela tiden bara, men hoppas kunna träna så länge det går. Eftersom jag står upp 8 timmar om dagen på jobb är det jättebra med träning, extra viktigt nu när man är gravid och blir lite framtung;). Till helgen blir det spinningpass i vanlig ordning.

Hoppas ni haft en bra kväll?, nu blir det snart sängen för mig....NATTI!

Presentation


Välkommen hit! Emelie heter jag och är 30 år. Bor i ett hus i Svedala med min underbara familj. Mamma till två fantastiska flickor, Filippa 3 år och Felicia 7 månader. Jobbar som frisör. Gillar att träna, alltifrån löpning till olika pass. Bakning, shoppi

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6
7
8 9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25 26
27
28 29 30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards