Alla inlägg under november 2013

Av Emelie - 13 november 2013 09:11

Filippa imorse...morgonmys i soffan varje morgon framför Lotta på Bråkmakargatan eller Pippi som är hennes favoriter. Hennes "Bamse" vill också vara med på ett hörn;).

Busungen som lånar och provar mammas vantar. Sen springer hon iväg när det är dags att bege sig till dagis och jobb, så det alltid ska bli lite stressigt i sista stund...

Godmorgon! Onsdag idag och inte så grått och regnigt ute som det var igår, känns som solen kanske till och med tittar fram under dagen:). En vanlig vardag idag med jobb, sen hem för lite kvällsmys innan det är dags för Filippa att sova. Lugnt nu på morgonen här på jobb, så just nu sitter jag med färg i håret, underbart att få bort utväxten:).

Ha en fin onsdag!

Av Emelie - 12 november 2013 09:00

Bjuder på denna bilden från gårdagen;).

Godmorgon! Så var det tisdag och veckan är igång. Är riktigt trött denna morgon, men hoppas snart piggna till liv.

Igår när jag var ledig var jag och mina systrar & Marcus iväg på äventyr. En dag i Ullared på Gekås blev det. Lite shopping blev det allt. Mest saker till Filippa, några strumpor till mig och lite godis. På leksaksavdelningen är där alltid mest folk. Leksakerna är faktiskt mycket billigare, så de flesta passar nog på att inhandla julklappar till sina barn där. En trevlig dag men lång dag!

Nu får jag sluta skriva, dags att börja jobba:).

Fin tisdag till er!

Av Emelie - 10 november 2013 21:12

Filippa redo för kalasfirande hos gamlamormor, hon hade en teckning som hon målat som hon gav i födelsedagspresent:).

Godkväll! I eftermiddag har vi varit hos mormor/gamlamormor på kalas och ja det är ju fars dag också, så blev dubbelt upp:). Det bjöds på god mat & tårta. Filippa ville givetvis vara med vid presentöppningen och hjälpa till, söta gullungen:).

Hoppas ni haft en bra söndag & fars dag?! Nu blir det lite tv innan sängen kallar, för imorgon väntar en dag på Gekås i Ullared med mina systrar. Gäller att vara pigg och utvilad då:).

Natti på er!

Av Emelie - 10 november 2013 08:29

Godmorgon! Pappas dag idag. Jag och Filippa smög upp vid sjutiden imorse för att baka blåbärsscones till frukost och packa in paket. När vi förberett frukosten väckte vi pappan i huset. Nu har vi precis ätit gott och nu sitter vi i soffan och tittar på Lotta på Bråkmakargatan, underbar morgon!

Resten av dagen blir det träning och i eftermiddag blir det kalas för min mormor som fyller år:).

Ha en fin söndag och Fars dag!

Av Emelie - 9 november 2013 13:30

På väg hem efter en mysig babyshower för bästa kusinen. Hennes mamma som jobbar på Filmstaden i Lund hade fixat babyshower där. Vi träffades för frukost och massa mys. Zara blev allt lite förvånad och glad såklart, trots hon hade sina misstankar:). God frukost, blå mumsiga cupcakes och gissningslekar. Bio och popcorn avslutades förmiddagen med, en härlig och rolig lördagsförmiddag.

Nu hem och vila lite innan nästa kalas:). Vad hittar ni på för skoj idag?

Fin lördag & helg till er!

Av Emelie - 8 november 2013 09:51

Så var det äntligen fredag:), härligt! Snart är det helg och jag är ledig, vilket ska bli väldigt skönt. Fullt upp hela helgen, middagsmys med vänner ikväll, lördag & söndag är det kalasfirande. Lite mys, vila och träning ska även det hinnas med:).

Försöker vakna till liv denna morgon, men det går sådär...vaknade som vanligt när sambon gick upp, men kunde inte somna om, så trött är man, mer än vanligt. Lite mer kaffe och sen dags för ett gäng klippningar:).

Ha en fin fredag & start på helgen!

Av Emelie - 6 november 2013 11:05

Hej på er! Så var det redan onsdag och mitt i veckan, det gillas...Snart helg igen:). Idag är det väldigt lugnt på jobb nu på förmiddagen, så då passar jag på att lyxa till det med en god kopp kaffe och en lugn stund med Sköna hem för lite inredningsinspiration. Man blir så sugen på att ändra om där hemma, men det hör väl hösten till att man vill ändra och dona i hemmet då man är mer inne och myser.

Ikväll får det bli extra mys och något gott till kvällsmat, lilllördag och allt ju:).

Ha en fortsatt fin onsdag!

Av Emelie - 5 november 2013 08:12

Godmorgon! Vilken solig tisdag man vaknade till imorse om man jämför med gårdagens regn. Filippa har varit på strålande humör denna morgon. Vi har hunnit med dans till Pippilåten, bygga duplo och annat bus, höll nästan på att missa dagis och bussen till jobb då jag glömde bort tiden:). Nu sitter jag i alla fall på bussen på väg till jobb och är redo att starta denna tisdag!

Fin dag till er!

Presentation


Välkommen hit! Emelie heter jag och är 30 år. Bor i ett hus i Svedala med min underbara familj. Mamma till två fantastiska flickor, Filippa 3 år och Felicia 7 månader. Jobbar som frisör. Gillar att träna, alltifrån löpning till olika pass. Bakning, shoppi

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6
7
8 9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25 26
27
28 29 30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards