Alla inlägg under juni 2014

Av Emelie - 13 juni 2014 09:13

Igår när jag och Filippa gick hem från lekplatsen plockade jag in lite hundkex som jag satte på bordet i vardagsrummet, blev så somrigt:)

Godmorgon! Så var det redan fredag och helg igen, vi har fullt upp med dop och födelsedagskalas som står på tur.
Idag är det inga sommarkänslor ute så får njuta av blommorna inne. Det regnar ute och det blåser en del, så tråkigt! Får se vad jag och tjejerna ska hitta på. Baka med lera och måla med vattenfärg tror jag det blir om Filippa får välja:), men först röja undan efter frukosten.

Önskar er en fin fredag och start på helgen!

Kram kram

Av Emelie - 12 juni 2014 20:48

Nya svarta glittriga sandaler har fått flytta in till mig, perfekta i sommar när man ska på fest eller bara vill vara extra fin:).

Igår bakade jag dessa godingar, det vankas nämligen kalas till helgen:).

Kolakakor med daim

200 g smör
1,75 dl strösocker
1 1/2 msk vaniljsocker
2 tsk bakpulver
2 msk ljus sirap
5 dl vetemjöl
2 dubbeldaim

Låt smöret bli rumsvarmt. Rör smör och strösocker till en jämn smet med elvisp. Tillsätt vaniljsocker, bakpulver och sirap och blanda till en jämn smet med elvispen. Tillsätt vetemjölet och kör med vispen tills smeten "kladdar ihop sig". Först blir det små smulor men kör tills smulorna blir större. Tryck ihop degen till en klump med fingrarna. Hacka daimen och blanda ner i degen. Ta upp degen på bänken och knåda gärna lite så den blir en jämn och fin klump. Dela den i fyra delar. Rulla ut varje del till längder, ca 40cm och lägg dem på plåtar med lite mellanrum. Grädda mitt i ugnen på 175 grader i ca 20 minuter. Låt svalna en kort stund på plåten innan du skär dem i sneda bitar. Låt dem sedan svalna helt på galler med en bakduk över. Receptet har jag fått av min lillasyster sen lyxade jag till det med daimen;).

Godkväll! Precis satt mig i soffan och inväntar nu fotbolls VM som startar idag, inte för att jag är så jätteintresserad, speciellt inte när Sverige inte ska vara med, men lite skoj är det ändå allt att se på. Annars har jag fortsatt rensa lite i min garderob idag, medan Filippa var på dagis och Felicia sov passade jag på. I eftermiddag gick jag och flickorna till lekplatsen så att sambon kunde få måla garaget och förrådet i lugn och ro. Det blir så fint, ljust och fräscht!

Nej nu tänkte jag ta mig lite kall saft och se om jag kan hålla mig vaken till tio då fotbollen sätter igång:).

Kram på er!

Av Emelie - 11 juni 2014 20:36

Idag har Felicia haft bumbopremiär. Igår plockade vi ner den från vinden, tänkte kanske inte att hon skulle börja använda den redan, men det gick hur fint som helst! Filippa skulle självklart också prova den:).

Så en liten stund varje dag kan hon sitta i den. Hon verkade gilla den i alla fall. Filippa använde i princip aldrig den, så ska bli skoj att se om Felicia kommer göra det, så olika ju.

Av Emelie - 11 juni 2014 10:49

Har ju glömt bort att visa er våra fina tavlor som nu är på plats i vårt vardagsrum, vi är supernöjda!

Personlig födelsetavla med bästa motivet:).

Hej onsdag! Gråmulet ute idag och lite regn, men det passar mig bra med en dag inne då jag tänkte tvätta. Sen fortsätter jag nog att rensa i min garderob, blir lite då och då när jag orkar och har lust, så det tar sin lilla tid. I helgen vankas det även kalas så lite bakning till de får det kanske bli idag också:).

I söndags var jag ju på Ikea och handlade ramar till våra fina tavlor som nu äntligen är uppe, det blev så bra och det behövdes något på väggen i vardagsrummet. Bästa motivet på bästa platsen helt enkelt;). Nu dags att gå ner i tvättstugan...

Fin onsdag till er!

Av Emelie - 10 juni 2014 17:08

Efter dagis idag snabbade vi oss hem och Filippa hoppade i sin lilla lilla pool för att svalka sig. Blev visst fel när vi köpte den, vi läste inte så noga, trodde det var en större pool vi fick med oss hem, men det var en liten pluttig pool. Går att svalka sig i den i alla fall:).

Hennes bebisdocka skulle självklart också bada:).

Hejsan! Vilken underbar sommarvärme vi har fått, så härligt! Efter jag lämnat Filippa på dagis gick jag en snabb powerwalk och som jag svettades, riktigt varmt redan då. Annars har jag mest slappat ute i solen på trädäcket, varvat med innemys med Felicia. För inne är rätt skönt att vara när solen gassar på som mest.

Nej nu är det dags att fixa lite middag, man är ju inte lika sugen på mat när det är så varmt ute, känns som man dricker mest, men äta måste man ju:).

Fin sommarkväll till er!

Av Emelie - 9 juni 2014 08:52

Bästa årstiden är här och de svenska jordgubbarna är så goda!

Godmorgon måndag! Eller för mig känns det som godmiddag. När Filippa vaknar halv sex så är man inte människa, så trött jag var när hon tassade in till mig och sa "upp mamma". Men nu efter några koppar kaffe och frukost så börjar jag vakna till liv, dessutom lyser solen så det ska nog bli en bra dag:). Det blir en dag ute i trädgården med mycket saftdrickande och lek:)

Nu ska jag ta tag i disken och andra måsten...Hoppas ni får en super dag och att solen lyser på er!

Kram

Av Emelie - 8 juni 2014 17:26

Jag och mina flickor redo för Elmers dop:)

Fina familjen utanför kyrkan.

Jag och min syster är faddrar/"gudmammor" till lille Elmer.

Felicia är ute i gräset med pappa!

Underbar bild på Filippa.

Färgtemat för dopet var grönt och turkost!

Hejsan! Så var det redan söndag. Nu är långhelgen snart slut. Vi har hunnit med massor denna helgen. Alltifrån trädgårdsfix till att träffa vänner. Igår var det som sagt dop för mosters lilla plutt. Vädret var bästa tänkbara, soligt och varmt. En väldigt lyckad och fin dag!

Idag har jag och Filippa varit på en liten shoppingtur på förmiddagen, lite nya kläder fick följa med hem, både till mig och Filippa. Mamma och dotter matchning fick det bli, perfekt när jag kan handla på barnavdelningen:). Blev även en snabb tur till Ikea för att handla ramar till våra fina personlighetstavlor som jag gärna vill få upp på vägen så fort som möjligt:). Nu är sambon iväg och tränar, sen tänkte jag att vi skulle gå ut och sätta oss och mumsa i oss lite glass;).

Hoppas ni haft en skön helg!

Kram på er

Av Emelie - 7 juni 2014 09:56

Första koppen kaffe på morgonen är absolut den bästa:)

Hej lördag! Morgonen startade tidigt som vanligt, Filippa vaknar ju alldeles för tidigt och jag har så svårt för att somna om. Vi har ätit en god frukost med Nyhetsmorgon i bakgrunden och första koppen kaffe och absolut den godaste är i magen. Idag är det dop för finaste systersonen som står på schemat och jag är stolt gudmor till lilla Elmer. Så jag ska alldeles strax hoppa in i duschen och göra mig i ordning, gäller att börja i tid. Det tar ju lite tid att fixa i ordning en hel familj med amning där emellan:). Solen lyser och det är varmt ute så det kommer bli en fantastisk dag denna pingstafton!

Hoppas solen lyser på er denna lördag!

Kramar

Presentation


Välkommen hit! Emelie heter jag och är 30 år. Bor i ett hus i Svedala med min underbara familj. Mamma till två fantastiska flickor, Filippa 3 år och Felicia 7 månader. Jobbar som frisör. Gillar att träna, alltifrån löpning till olika pass. Bakning, shoppi

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards