Alla inlägg den 24 juni 2014

Av Emelie - 24 juni 2014 18:39

Igår invigde jag min fina kitchenaid då jag bakade goda ostbullar, den funkade utmärkt och kommer användas flitigt här hemma:).

Bullar på väg in i ugnen.

Det här behöver du när du ska baka ostfrallor:

50 gram jäst
6 dl ljummet vatten
2 tsk salt
2 msk olivolja
9- 12 dl vetemjöl, jag behövde nästan 13dl.
Garnering: riven ost

Gör så här :
Smula jästen i en bunke, och lös den med lite vatten. När jästen har blandat sig helt så häller du i resten av vattnet. Rör ner saltet, olivoljan och vänd ner mjölet pö om pö medan du arbetar degen. Använd precis så mycket mjöl tills degen släpper från bakbunkens kanter. Låt jäsa i cirka 60 minuter. Baka sedan ut till runda bröd, använd vid behöv lite mjöl när du bakar ut, lägg på en plåt med bakplåtspapper och låt jäsa ytterliga 30 minuter. Innan de ska in i ugnen ? pensla med vatten och strö över osten. Grädda sedan mitt i ugnen på 250 grader, i cirka 10 minuter.

Receptet på dessa goda bullar hittade jag hos www.jennysmatblogg.damernasvarld.se

Hejsan! Regnet och åskan har precis dånat här hos mig, precis lagom när vi var på väg hem för en timme sedan, så frusna och blöta blev vi. Vi har varit och hälsat på min jobbarkompis i eftermiddag som fick en liten flicka för 3 veckor sedan, så himla söt och liten hon var. Galet hur fort dem växer de små liven, Felicia såg ju jättestor ut bredvid henne. I förmiddags var det riktigt soligt och varmt ute så då passade vi på att vara ute mycket, lek i trädgården och bus på lekplatsen fick det bli. Nu har vi kurat upp oss i soffan och ska äta lite:).

Kram och mysig kväll till er!

Presentation


Välkommen hit! Emelie heter jag och är 30 år. Bor i ett hus i Svedala med min underbara familj. Mamma till två fantastiska flickor, Filippa 3 år och Felicia 7 månader. Jobbar som frisör. Gillar att träna, alltifrån löpning till olika pass. Bakning, shoppi

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards