Alla inlägg den 28 maj 2014

Av Emelie - 28 maj 2014 21:21

Idag har jag bakat en silviakaka, så himla god!

Så det blev kaka till eftermiddagsfikat idag.

Godkväll! Känns nästan som fredag idag eftersom sambon är ledig imorgon, härlig känsla. Sitter i soffan och har fotbollen på i bakgrunden, inte för att jag är så intresserad men man kan ju kika lite. Idag har varit en riktig innedag. Höstliknande väder ute, så blev bakning och häng i tvättstugan. Hoppas på bättre väder imorgon.

Här kommer receptet på kakan.

2 ägg
2 dl socker
1 dl vatten
2 dl mjöl
2 tsk bakpulver

Glasyr
75 g smör
1 dl socker
2 tsk vaniljsocker
1 äggula
kokos

Vispa ägg och socker pösigt, häll i vattnet och vispa ihop snabbt. Häll i mjölet och bakpulvret och rör om. Häll smeten i en smord och bröad kakform. Sätt in i ugnen på 175 grader i cirka 30 minuter. Under tiden rör du ihop glasyren i en liten kastrull, allt utom äggulan som du rör i sist. Tag ut kakan och häll över glasyren och strö över kokos. Servera som den är eller med en god vaniljglass till.

Presentation


Välkommen hit! Emelie heter jag och är 30 år. Bor i ett hus i Svedala med min underbara familj. Mamma till två fantastiska flickor, Filippa 3 år och Felicia 7 månader. Jobbar som frisör. Gillar att träna, alltifrån löpning till olika pass. Bakning, shoppi

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards