Alla inlägg den 5 maj 2014

Av Emelie - 5 maj 2014 21:33

Världens bästa lillasyster är hela 2 månader idag. Tänk vad fort tiden går och att jag för 2 månader sen låg på BB och snusa på en helt ny liten bebis. En liten flicka som hade bråttom ut, 15 dagar innan du var beräknad valde du att titta ut. Jag som hade sett framemot att få gå hemma och mysa, vila och hinna baka lite innan det var dags. Riktigt så blev det inte, på måndagen även min första lediga dag var jag inne på förlossningen för att mäta mitt bäcken eftersom Felicia låg i säte och jag fick välja på att föda vaginalt eller med kejsarsnitt. Mitt bäcken var normalt och jag fick prata med en läkare på tisdagen då jag ställde hundra frågor och tog ett beslut om att föda vaginalt. På eftermiddagen när sambon slutade jobba var vi iväg och kom hem sent på kvällen. Vi går och lägger oss och allt är som vanligt, känner absolut inget.

Min sambo börjar jobba fem på morgonen och när hans klocka ringer 04.30 vaknar även jag och jag säger då till min sambo att jag tror vattnet gick precis. Min sambo bara vad säger du, NU? Jag bara ja, vattnet gick nog precis. Jag reser på mig för att konstatera att det var så, sen ringer jag in till förlossningen som frågar om jag har några värkar vilket jag inte hade, men de bad mig komma in i vilket fall som helst eftersom bebisen låg i säte. En halvtimme senare kommer värkarna och jag ringer då min mamma som har en bit att köra hit, hon kommer hem till oss vid 05.45 för att ta hand om Filippa och lämna henne på dagis. Nu gör det riktigt ont och jag tänker att så här ont kommer jag inte ihåg att det gjorde. Vi kör in direkt och jag har typ ont hela tiden. Vi är inne på förlossningen 06.05 då jag får ett rum efter cirka fem minuter, vilket känns som flera timmar och de kopplar mig till CTG. Jag får lustgas som jag skrivit i förlossningsbrevet att jag vill ha, och en läkare kommer in och känner hur långt jag är öppen och säger då att jag är fullt öppen, så dags att krysta. Lustgasen hjälper inte mig denna gången då allt går så snabbt. 06.53 är Felicia ute och kommer med rumpan före. Allt gick jättebra och jag är så glad att jag valde att föda vaginalt och inte beslöt mig för kejsarsnitt.

Godkväll på er! Blev en liten förlossningsberättelse av det hela:). Måndag och en ny vecka har börjat, en lång sådan. Idag har bästa vännen och hennes barn varit här på frukost och lek med barnen. Varit en helt ok dag med lite sol, så de lekte fint ute i trädgården och vi mammor satt och drack kaffe och pratade ikapp. En tur till lekplatsen och en powerwalk har jag också hunnit med. Så skönt att vara igång med lite träning:). Imorgon är det dagisdags för Filippa igen, vilket jag tror hon blir glad över då hon frågade senast imorse om vi skulle till dagis idag.

Nu går mina ögon i kors så sängen lockar väldigt mycket, en stund till i soffan sen blir det sova för min del.

Kram på er!

Presentation


Välkommen hit! Emelie heter jag och är 30 år. Bor i ett hus i Svedala med min underbara familj. Mamma till två fantastiska flickor, Filippa 3 år och Felicia 7 månader. Jobbar som frisör. Gillar att träna, alltifrån löpning till olika pass. Bakning, shoppi

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards