Alla inlägg den 7 maj 2014

Av Emelie - 7 maj 2014 12:03

Igår bakade jag surdegsbröd, köpte med mig denna surdeg på burk från Ica.

De blev supergoda, kanske inte så fina, var svåra att forma tyckte jag. Tänkte därför köpa hem brödkorgar tills nästa gång, för kommer absolut göra detta fler gånger. Inte svårt alls, tar lite tid bara eftersom jästiden är lång, men då kan man ju passa på att göra annat under tiden.

Goda även idag. Blev en surdegsmacka med smör och ost till frukost:).

Hej! Då var vi mitt i veckan redan, fort går det verkligen. Tråkigt väder idag då det bara regnar och regnar. Filippa var dock överlycklig då hon fick använda sitt fina paraply till dagis, sen visade sig att de var ute på dagis dessutom, trots ösregn. Tur att det är någon som uppskattar regn, för vilket barn älskar inte att hoppa i vattenpölar:). Själv sitter jag bara inne och myser med lillasyster sovandes på mitt bröst just nu. Trött idag så passar bra med en innedag och vila. Nu ska jag göra mig en kopp te...

Kram på er och hoppas ni får en fin dag!

Presentation


Välkommen hit! Emelie heter jag och är 30 år. Bor i ett hus i Svedala med min underbara familj. Mamma till två fantastiska flickor, Filippa 3 år och Felicia 7 månader. Jobbar som frisör. Gillar att träna, alltifrån löpning till olika pass. Bakning, shoppi

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards