Alla inlägg den 10 september 2014

Av Emelie - 10 september 2014 20:33

Idag har min älskade kitchenaid fått jobba:).

Dagens bak blev goda tacobullar. Det ni behöver för att göra dessa goda bullar är:

5 dl vatten
50 g jäst
2-3 tsk salt
2 msk olivolja
12 dl mjöl

Fyllning:
500 g blandfärs
1 gul lök
1 1/2 påse tacokrydda

Tomatsås
Riven ost

Värm vattnet till 37 grader. Smula jästen och lös upp den med vattnet. Tillsätt olja och salt. Lägg sedan i mjölet och arbeta långsamt i bakmaskin i cirka 10 minuter. Låt jäsa 30 minuter. Tag upp degen på mjölat bakbord och dela i 2 delar. Kavla ut varje del och bred över tomatsåsen, lägg på tacofärsen och sist riven ost. Rulla degen och skär ut till bullar. Jäs ytterligare 30 minuter. Grädda i ugnen på 225 grader i cirka 10-12 minuter.

Bullarna fick godkänt av Filippa, så de blir perfekta till mellis med ett glas mjölk;). Min sambo tyckte det var lite för lite smak, så nästa gång provar vi att byta ut tomatsåsen mot tacosås!

Godkväll! Sitter och ser på idol med ett halvt öga. Filippa har varit på gympa med sambon nu på sena eftermiddagen och kusin Smilla var också där. De hade haft jätteskoj, så det får bli Filippas aktivitet denna hösten. Annars har det blivit bakning idag och tvätthögen som tvättats. Nu ska jag fortsätta njuta av kvällen:).

Kram på er

Presentation


Välkommen hit! Emelie heter jag och är 30 år. Bor i ett hus i Svedala med min underbara familj. Mamma till två fantastiska flickor, Filippa 3 år och Felicia 7 månader. Jobbar som frisör. Gillar att träna, alltifrån löpning till olika pass. Bakning, shoppi

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards