Alla inlägg den 30 september 2014

Av Emelie - 30 september 2014 17:02

Vad hände med min bebis? Liten börjar bli stor, hon kryper runt här hemma och utforskar varenda pryl:).

Från att krypa till att resa sig över en natt, ja så kändes det. Igår ställde hon sig upp för första gången och nu är det de nya som gäller. Det värsta är att hon har ju inte balansen när hon väl kommer upp, så blir många fall här hemma.

Hej! Kom hem från babysim för en stund sen. Felicia somnade såklart i bilen på väg hem och borde egentligen sova en stund till, men det verkade inte som hon ville som vi. Istället kryper hon runt här i vardagsrummet. Sambon är och hämtar hem storasyster som varit hos farmor efter dagis. Saknar och längtar efter henne nu. Blir mys och bus nu när hon kommer hem resten av kvällen innan flickorna ska sova:).

Hoppas ni haft en bra tisdag! Kram på er

Av Emelie - 30 september 2014 11:00

Imorse provade jag chiapudding till frukost, som är väldigt populärt just nu. Det var riktigt gott, dock för stor portion, var lagom till två personer, så får helt enkelt halvera till nästa gång:).

Chiapudding till 2 portioner

2dl mandelmjölk
4msk chiafrön
Lite vaniljpulver, fick även tips om kanel! Får helt enkelt prova mig fram och hitta det jag gillar. Toppade med hallon och kokoschips.
Till detta åt jag en macka & ett ägg också, perfekt frukost tyckte jag.

Hej! Tisdag och sista dagen i september. Imorgon är det oktober och tydligen längsta månaden på året hörde jag på Nyhetsmorgon imorse. Nämligen dags för vintertid i slutet av månaden, usch ska det bli vinter snart? Så länge det är så fint höstväder som det är nu, så njuter jag så mycket det bara går. Vintern får komma när den kommer. Nu ska jag leta efter något gott att laga till middag idag innan Felicia vaknar från sin vila.

Ha en toppen dag, så hörs vi lite senare;).

Presentation


Välkommen hit! Emelie heter jag och är 30 år. Bor i ett hus i Svedala med min underbara familj. Mamma till två fantastiska flickor, Filippa 3 år och Felicia 7 månader. Jobbar som frisör. Gillar att träna, alltifrån löpning till olika pass. Bakning, shoppi

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards