Alla inlägg den 11 september 2014

Av Emelie - 11 september 2014 09:48

 

Hejsan! Härligt soligt väder ute idag, det är precis så här hösten ska vara tycker jag:). Nu har jag landat här hemma igen. Efter jag lämnat Filippa på dagis brukar Felicia numera alltid sova sin förmiddagsvila. Så nu har jag fått en ny vana. Går alltid hem och sätter mig i soffan med en kopp kaffe och läser lite nyheter på Ipaden. För Nyhetsmorgon brukar man ju inte få se på för Filippa, då det är mest Pippi som gäller:). Lite koll på vad som händer i världen vill man ju ha. Satt precis och läste en artikel om att spara pengar till barn är en klassfråga, men jag tycker det handlar om prioritering. Man behöver inte spara en massa varje månad, men en liten summa tycker jag att man kan lägga undan. Att spara till sina barn tycker jag är en självklarhet. Jag tycker det är bra att man kan hjälpa sina barn till en bra start här i livet, så att de kan ta sitt körkort eller ha lite bidrag till sin första bostad. Jag har kikat runt lite på nätet och här har du full koll över pengarna och mycket bättre ränta om man jämför med de stora bankerna. Så nu när jag går hemma och är mammaledig ska jag se över vårt sparande till våra flickor och se om vi ska placera de annorlunda. 


Nu dags att ta tag i lite vardagssysslor, vika och lägga in de nytvättade kläderna från igår och vila en stund innan mina föräldrar kommer hit, sedan ska jag skjutsa dem till flygplatsen.  

Hoppas ni får en fin dag, så hörs vi kanske lite senare;)

Presentation


Välkommen hit! Emelie heter jag och är 30 år. Bor i ett hus i Svedala med min underbara familj. Mamma till två fantastiska flickor, Filippa 3 år och Felicia 7 månader. Jobbar som frisör. Gillar att träna, alltifrån löpning till olika pass. Bakning, shoppi

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards