Alla inlägg den 28 juni 2015

Av Emelie - 28 juni 2015 21:30

Igår var vi som sagt och plockade jordgubbar, jag, Filippa och min syster.

Det blev en hel del som åkte in i munnen:). Varannan jordgubbe i lådan och varannan smakade vi på;)

Lite tungt för Filippa att bära. Blev hela 9 liter, så nu har vi jordgubbsfrossa här hemma:). Ätit jordgubbar på tvären:). Idag gjorde jag en supergod jordgubb och rabarberpaj, fryst in lite och imorgon tänkte jag kanske göra lite kräm.

Godkväll! Hoppas ni haft en bra helg? Vår helg har varit helt underbar, födelsedagsfirande av mig i fredags. Hade en mysig lördag med bland annat självplock av jordgubbar. Idag har både jag och sambon varit ute och sprungit varsin runda, hängt på lekplatsen, cyklat och även varit och handlat madrasser till vår utesoffa. Nu fattas bara stora kuddar, små kuddar och lite fina plädar så att det blir en mysig plats att vara på. Det bästa är att helgen inte riktigt är slut, jag är ledig imorgon också och vi har en dag till tillsammans:). Synd att sommaren inte ska komma hit förrän på tisdag eller onsdag bara, men vi ska nog kunna hitta på något skoj ändå:).

Av Emelie - 28 juni 2015 12:23

Snygga träningstights som sambon hittade till mig på www.budolagret.se . Jag gillar enkla svarta träningstights med lite färg, så dessa är perfekta. Sen tycker jag det är skoj att piffa upp sin träningsoutfit med ett färgglatt linne och ett par fina skor:). Det är mycket mönstrade tights just nu, tycker man ser det överallt, men jag själv trivs som sagt bäst i svarta.

Hejsan! Så var det redan söndag och dagens träning är gjord:). Det blev en härlig löprunda, så himla skönt att vara ute och springa denna årstiden. Det gäller att passa på att njuta av den här tiden för jag vet att när hösten och mörkret närmar sig så är det inte alls lika lockande att gå ut och springa en runda på kvällen efter jobb och läggning av tjejerna. Just nu springer jag cirka tre gånger i veckan och tränar ett bodypump pass, men funderar på att lägga in ett intervallpass och ta bort en löprunda för att pressa ner tiden ännu mer:). Det sägs ju att intervallträning behövs för att kunna springa ännu fortare. Sen till hösten byter jag nog ut några löprundor mot spinningpass, vi får se helt enkelt. Det blev visst en hel del om min träning, men träning är en stor del av mitt liv och något av det bästa som finns och det gör verkligen mig pigg och glad!

Nu tänkte jag hoppa in i duschen sen får vi se vad denna dagen bjuder på:). Kram på er!

Presentation


Välkommen hit! Emelie heter jag och är 30 år. Bor i ett hus i Svedala med min underbara familj. Mamma till två fantastiska flickor, Filippa 3 år och Felicia 7 månader. Jobbar som frisör. Gillar att träna, alltifrån löpning till olika pass. Bakning, shoppi

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9 10
11
12 13 14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards