Alla inlägg under april 2014

Av Emelie - 23 april 2014 20:46

Ikväll unnade vi oss lite fika, goda vaniljbullar blev det. Perfekt att ha lite gott i frysen när man blir sugen på något sött. Det börjar dock sina så får bli lite bakning snart så vi kan ladda frysen med mer godsaker:).

Hejsan! Idag har det varit full rulle hela dagen. Efter jag lämnat Filippa på dagis tog jag tåget in till stan för en liten shoppingtur. Min sambo fyller år nästa vecka så lite presenter till honom var vad jag var ute efter och visst fick jag det med mig hem. Tycker dock det är så svårt att hitta på bra presenter år efter år, men han brukar bli nöjd:), så får hoppas han blir det även denna gång. I eftermiddag har vi storhandlat mat och jag har även hunnit med en powerwalk. Så en effektiv onsdag blev det.

Nu är det skönt att krypa upp i soffan och mysa en stund och se lite tv innan det är dags att sova lite.

Fin kväll till er!

Av Emelie - 22 april 2014 15:53

Dagens mellanmål till Filippa. Bananer, hallon och en muffins:).

Filippa mumsade glatt i sig dagens mellis ute i trädgården. Hon precis som jag gillade muffinsen jag bakat.

Hej på er! Så varmt och skönt det är idag, det är så underbart att våren är här! Jag har försökt att vara ute så mycket som möjligt idag. Började med att baka muffins efter jag lämnat Filippa på dagis, sen har jag suttit i en solstol och tagit det lugnt. Felicia har mest sovit. Helt plötsligt var klockan två och det var dags att hämta hem storasyster på dagis, dagarna går så fort. Nu är mellanmålet i magen och vi tänker gå ut en stund till, men först ska ni få receptet på de goda matmuffinsen jag bakat:).

Matmuffins med ost

8 dl vetemjöl
1 msk bakpulver
1/2 tsk salt
100g smör
4 dl mjölk
2dl riven ost

Sätt ugnen på 250 grader. Sätt ut pappersformar på en plåt eller smörj en muffinsplåt. Skär smöret i tunna skivor. Hacka samman mjöl, bakpulver, salt och smör för hand i en matberedare. Tillsätt mjölken och osten och arbeta snabbt ihop till en deg. Fördela smeten i formarna. Grädda mitt i ugnen i 10-12 minuter. Servera ljumma som de är eller med lite smör.

Jag har utgått från ett recept på www.arla.se, men ändrat lite. Tänkte fylla de med skinka också, men eftersom Filippa inte gillar det och dessa muffins är perfekta som mellanmål till henne så strunta jag i det. Goda blev de och är enkla att göra:).

Av Emelie - 21 april 2014 20:55

Finaste systrarna. Filippa vill gärna pussa och mysa med lillasyster. Kan inget annat än att älska dessa fina flickor.

Godkväll! Så var sista påskdagen slut och imorgon är det vardag igen. Känns som söndag idag, men det är ju faktiskt redan måndag. Trist att sambon börjar jobba imorgon igen, så mysigt att ha han hemma. Det är ju en kort vecka så snart har vi helg igen:). Idag har vi bara varit hemma och myst, har tyvärr inte varit lika fint väder idag som de andra dagarna, men ute har vi varit. Filippa behöver ju leka av sig så en sväng till lekplatsen i vanlig ordning har det blivit.

Filippa sover nu och sambon myser med Felicia samtidigt som Bonde söker fru visas på tvn, så gulligt med dessa bönder som söker kärleken, hihi.

Hoppas ni haft en fin påsk och njutit en massa av de underbara vädret!

Kram på er

Av Emelie - 20 april 2014 17:08

När pappa är på påskmiddag med sina vänner, passar jag & Filippa på att äta glass i solen:).

Knäckglass toppad med chokladsås och hallon, så gott!

Hej fina ni! Vilket väder vi har idag, rena sommarvärmen. Vad passar bättre än glass i solen då. Sambon är på påskmiddag med sina vänner så jag och Filippa passade på att äta lite glass i solen efter en tur till ankdammen där vi matade ankorna, sen blev det även lite gungande på lekplatsen.

Har ni haft en skön påsk hittills? Vi har njutit en massa av det underbara vädret, kunde inte komma mer lägligt. Träffat våra familjer och myst hemma har också hunnits med dessa dagar.
Jag startade påskdagen med en powerwalk innan frukost, så härligt att få komma ut och röra på sig lite. Längtar dock efter att få börja löpträna igen, så mycket roligare än att promenera snabbt tycker jag, men snart så:). Annars har vi tillbringat dagen ute i trädgården, ja lite amningspauser däremellan såklart.

Nu vill Filippa sparka lite fotboll så bäst att lyda:).

Kram på er och fortsatt härlig påskdag!

Av Emelie - 19 april 2014 12:49

Med denna bilden vill vi önska er en Glad Påsk!! Äntligen fick vi till en bild på mig och mina flickor, oftast jag som står bakom kameran, men det kan ju faktiskt vara roligt att ha någon bild på sig själv med barnen:).

Så var det påskafton, en strålande sådan med mycket sol, så himla underbart! Sitter ute och njuter i solen lite nu. Flickorna sover och snart ska jag hoppa in i duschen för att fixa till mig lite inför dagens påskfirande hos svärföräldrarna. Hur firar ni påskafton?

Nej, lite sol på näsan nu....;). Hoppas ni får en fin påskafton!

Kram på er

Av Emelie - 18 april 2014 10:40

Lyxfrukost med sambons goda pannkakor med grädde och jordgubbar, mums!

Hej! Långfredag och längsta fredagen, eller? Vi startade morgonen med luxfrukost! Pannkakor med grädde och sylt som sambon fixat, så himla gott.

Innan vi ska bege oss upp till Halmstad för firande av min yngsta syster, tänkte jag försöka hinna med att klippa sambon som är väldigt långhårig. Blir alltid de närmsta som får gå med ovårdat hår, tro det eller ej. Bara för att jag är frisör så blir han inte klippt oftare utan det är han som kommer i sista hand, de hinns liksom aldrig med. Så ett klipp får det bli dagen till ära, så han blir påskfin:). Kanske hinner med en promenad också, hoppas hoppas, behöver komma ut lite i friska luften!

Fin långfredag & Glad påsk till er!

Av Emelie - 17 april 2014 19:30

Godaste påskäggen från Anthon Berg, den nya smaken lakrits var riktig god!

När det är påsk får man äta hur mycket godis man vill, eller hur;)

Godkväll! Skärtorsdag och nu är påsken här. Härligt att ha sambon hemma i hela fyra dagar. Påsken ska firas med nära och kära. Imorgon ska vi upp till Halmstad där min syster bor och fira att hon fyllt år i dagarna. På lördag ska vi hem till sambons föräldrar, sen blir det massa mys och tid hemma med familjen. Lär bli en massa godisätande under påsken också och vi har redan tjuvstartat med dessa goda äggen från Anthon Berg:).

Idag har jag varit på Bvc med Felicia och hon växer som hon ska och följer sin kurva, så skönt att veta att allt fungerar. Börjar dock tyvärr tro att Felicia börjar bli förkyld, hoppas hoppas inte det blir något av det. Inte bra när små bebisar bli sjuka, får hoppas amningen ger sitt skydd. Det är säker storasyster som smittat henne, men svårt att undvika de där dagisbacillerna.

Nu ska jag mysa ner mig i soffan med lillasyster och ta mig några fler godisägg:)

Trevlig kväll till er!

Av Emelie - 16 april 2014 18:01

Så här jobbigt har jag haft det idag, mammalivet är bra härligt ibland:).

Hej på er! Vilken vårdag det varit idag, så varmt och strålande sol! Nu hoppas jag att våren är här för att stanna. Jag har verkligen njutit av dagen, tog en powerwalk efter jag lämnat Filippa på dagis, vilket nästan blivit en vana nu, härligt härligt! I eftermiddag har jag klippt och fixat mammas hår.

Ikväll är jag hemma själv med barnen, då sambon ska se fotboll. Hoppas läggningen går bra med båda flickorna, som det oftast gör så jag kan få lite tid i soffan:).

Hoppas solen har lyst hos er också!

Kramar

Presentation


Välkommen hit! Emelie heter jag och är 30 år. Bor i ett hus i Svedala med min underbara familj. Mamma till två fantastiska flickor, Filippa 3 år och Felicia 7 månader. Jobbar som frisör. Gillar att träna, alltifrån löpning till olika pass. Bakning, shoppi

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards