Alla inlägg den 14 april 2014

Av Emelie - 14 april 2014 10:13

Glasstårta från helgens dessert som jag bjöd på när vi hade vänner över på middag.

Hej måndag! Ny vecka och påsken närmar sig. Skönt med kortvecka för pappan i huset och några extra lediga dagar, det gillar vi här hemma. Jag och Filippa har haft sångstund hela morgonen på hennes rum. Nu har vi förflyttat oss ut i vardagsrummet och på dvdn spelas "sånglekar med moraträsk" och det dansas för fullt. Härlig start på denna veckan:).

Nu över till receptet på daimglasstårtan

1 marängbotten ( jag köpte färdig då jag hade tidsbrist), annars är det ju bra mycket godare med hemmagjord så det får det bli nästa gång.
6 dl vispgrädde
1 burk kondenserad mjölk (ska inte kokas)
3 pkt dubbeldaim
Chokladsås
Hallon att dekorera med

Lägg marängbotten i en springform, tryck ut chokladsås över marängbotten. Vispa grädden och blanda ner den kondenserade mjölken. Hacka daimen och blanda i den. Häll över glasssmeten över marängbotten och ställ i frysen i minst 5 timmar. Tag fram cirka 20 minuter före servering. Dekorera med hallon eller andra goda bär. Så enkel men supergod, rekommenderas!

Receptet på glassen har jag hittat inspiration av www.jennysmatblogg.damernasvarld.se/. Resten har jag själv provat mig fram:).

Nu fortsätter vi dansa här hemma...

Fin måndag och start på påskveckan!

Presentation


Välkommen hit! Emelie heter jag och är 30 år. Bor i ett hus i Svedala med min underbara familj. Mamma till två fantastiska flickor, Filippa 3 år och Felicia 7 månader. Jobbar som frisör. Gillar att träna, alltifrån löpning till olika pass. Bakning, shoppi

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards