Alla inlägg den 3 april 2014

Av Emelie - 3 april 2014 20:55

Idag har jag bakat supergoda chokladcookies. Gillar du choklad så måste du baka dessa chokladkakor. De är dessutom enkla att göra:).

Du behöver:

100g mjukt smör
1 dl socker
2 msk ljus sirap
2 1/2 msk kakao
2 dl mjöl
1/2 tsk bikarbonat
1 tsk vaniljsocker
150g valfri choklad (jag tog marabou oreo)

Vispa smör, socker och sirap krämigt. Rör ner kakao, mjöl, bikarbonat, vaniljsocker och hackad choklad. Tryck ihop degen med handen. Dela i 12 bitar. Rulla 12 bollar och placera på en plåt med bakpapper, tryck till de en aning. Grädda i ca 15 minuter i 175 grader varmluft.

Receptet på dessa godbitar hittade jag på www.femme.se/bakverkochfikastunder/, ändrade lite och la i hackad choklad istället för kondenserad mjölk.

Av Emelie - 3 april 2014 08:25

Felicia trivs i gammelmormors knä.

Igår var som sagt min mormor, flickornas gammelmormor här på besök. Blev fika, bebismys och bus med Filippa som var väldigt glad och aktiv.

Godmorgon! Precis ätit frukost framför nyhetsmorgon som nu blivit vardag för mig och Filippa:). Snart är det dags för lämning på dagis, sedan väntar Bvc besök för Felicia. Ska bli skoj att se vad hon väger och hur lång hon är nu, känns som hon vuxit en hel del. Senare idag tänkte jag baka något då det kliar i mina bakfingrar, återkommer med vad det blir för gott.

Fin torsdag till er!

Presentation


Välkommen hit! Emelie heter jag och är 30 år. Bor i ett hus i Svedala med min underbara familj. Mamma till två fantastiska flickor, Filippa 3 år och Felicia 7 månader. Jobbar som frisör. Gillar att träna, alltifrån löpning till olika pass. Bakning, shoppi

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards