Alla inlägg den 14 januari 2016

Av Emelie - 14 januari 2016 20:37

Nu har det gått två veckor sedan nyårsafton och många avger ett nyårslöfte inför det nya året. Varken jag eller min sambo brukar avge några löften, utan sätter isåfall upp mål som vi vill klara av, tillexempel gällande vår träning. Men så klart är det viktigaste att vi får vara friska! Detta året har faktiskt min sambo avgett ett nyårslöfte, att SLUTA snusa. När vi träffades så snusade han inte, men sen trillade han dit igen efter många års uppehåll och jag har "tjatat" att han ska sluta. Äntligen har han tagit tag i det. Jag förstår att det inte är lätt att bara bryta en vana sådär men än så länge har det gått jättebra. Han har ofta beställt sitt snus här på nätet via www.snusbolaget.se. I slutet av året började han trappa ner och köpa ett snus som är nikotinfritt (Onico), som är jättebra om man vill dra ner på snuset eller avvänja sig från nikotin/tobak. Jag såg även att snusbolaget hade flera nikotinfria alternativ som man kan beställa direkt hem till dörren. Nu har min duktiga sambo snart varit snusfri i hela två veckor. Jag är så glad & stolt över honom och att han tog tag i det. Nu är han en bit på vägen att bryta en dålig vana.

Godkväll! Precis hemkommen från kvällens träningspass så nu ska jag bara sjunka ner i soffan, äta lite och se på Sveriges mästerkock innan jag hoppar in i duschen och sen intar sängen...

Hoppas ni haft en bra torsdag, så hörs vi säkert imorgon igen:).

Presentation


Välkommen hit! Emelie heter jag och är 30 år. Bor i ett hus i Svedala med min underbara familj. Mamma till två fantastiska flickor, Filippa 3 år och Felicia 7 månader. Jobbar som frisör. Gillar att träna, alltifrån löpning till olika pass. Bakning, shoppi

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards