Alla inlägg den 2 januari 2016

Av Emelie - 2 januari 2016 19:52

Vi började såklart att skåla i bubbel när gästerna kom. Barnen fick cider i champagneglas av plast och var superglada för det, i alla fall Filippa:).

Till barnen gjorde vi hamburgare:). Här hugger Filippa in på sin;).

Här har ni tjejerna när dom dricker sin "fördrink". Blev tyvärr ingen bild på dom tillsammans som blev bra, så fick sätta ihop varsin bild på dom istället:).

Förväntansfulla barn som väntar på sin dessert, som blev glasstårta med tomtebloss i:).

Här har ni vår förrätt som bestod av pilgrimsmusslor med blomkålspuré toppad med ugnsbakad parmaskinka, dill och skirat smör.

Varmrätten: Torskrygg med mandelpotatis toppad med handskalade räkor, ägg, dill och smör. Både förrätten och varmrätten stod Davids bror för som är kock, så kan säga att det var galet gott!

Nyårsdesserten stod jag för och det blev en favorit i repris. Nutella och vaniljpannacotta med färska hallon. Det var en liten summering av hur vi firade in det nya året:).

Godkväll! Hoppas ni mår bra idag? Kan säga att vi varit lite piggare idag:). Jag har jobbat några timmar på förmiddagen och fick faktiskt stänga lite tidigare då det var väldigt lugnt. Dom flesta är ju redan fina i håret vid den här tiden då både jul & nyår firats. Så därför tog jag mig ut på årets första löprunda i eftermiddag, blev dock bara en liten runda på 5 km då det var så himla kallt och blåsigt ute, men så skönt efteråt. Förhoppningsvis avtar vinden tills imorgon så jag kan springa en längre runda då:). Har ni kickat igång året med träning? Eller ni väntar tills helgen är över;)?

Nu ska jag zappa runt på tvn och hoppas på att där är något bra att se på ikväll. Önskar er en mysig kväll! Kram

Presentation


Välkommen hit! Emelie heter jag och är 30 år. Bor i ett hus i Svedala med min underbara familj. Mamma till två fantastiska flickor, Filippa 3 år och Felicia 7 månader. Jobbar som frisör. Gillar att träna, alltifrån löpning till olika pass. Bakning, shoppi

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards