Alla inlägg den 22 december 2015

Av Emelie - 22 december 2015 21:01

I lördags när vi körde vår middag med fina vänner så var det vår tur att fixa dessert. Eftersom det är juletider så körde jag lite jultema. Vi gjorde en pepparkakspannacotta med karamelliserad mjölk, som toppades med lingon.

Här kommer receptet:). Du behöver detta till 4 små:

1 1/2 gelantinblad
3 dl vispgrädde
1/2 dl strösocker
1 tsk vaniljsocker
En knapp tesked pepparkakskryddor

Lägg gelatinbladen i blöt i kallt vatten i 5 minuter innan. Koka upp grädde, socker och kryddor. låt sjuda ett par minuter och ta sedan bort från plattan. Krama ur vattnet ur gelatinet och vispa ner i gräddblandningen. Vispa ordentligt så att allt blandas. Låt svalna en liten stund. Fyll under tiden upp glasen med karamelliserad mjölk och sedan den svalna gräddblandningen. Ställ in kallt i minst 4 timmar innan servering. Toppa med lingon. En supergod och enkel dessert att bjuda på nu till jul, tips tips:).

Receptet hittade jag hos www.jennysmatblogg.nu

Presentation


Välkommen hit! Emelie heter jag och är 30 år. Bor i ett hus i Svedala med min underbara familj. Mamma till två fantastiska flickor, Filippa 3 år och Felicia 7 månader. Jobbar som frisör. Gillar att träna, alltifrån löpning till olika pass. Bakning, shoppi

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards