Alla inlägg under januari 2015

Av Emelie - 5 januari 2015 20:01

Idag blir vår älskade lilla mini 10 månader, kan inte fatta att hon snart fyller 1 år. Vår bebis börjar bli en liten flicka.

Godkväll! Barnen är nattade och jag har precis satt mig i soffan. Verkar dock inte vara något roligt på tv ikväll, så jag funderar på att ta tag i min garderob och rensa lite. Ska även försöka leta upp ett soffbord, hittat något jag kan tänka mig så länge nu när barnen är små. Så köper vi kanske ett annat lite senare, får titta runt lite till innan vi bestämmer oss. Vi har i alla fall fått ner vår gamla stora soffa i källaren nu och vårt soffbord ska också ner dit så fort vi köper ett nytt:). Så mycket jag vill köpa till hemmet just nu, blir lätt så under hösten och vintern när man är inomhus och myser mycket. Lite småändringar är vi redan igång med vilket är superskoj!

Har ni kommit tillbaka till vardagen förresten eller är ni lediga tills på onsdag? Idag är det ju lite som en fredag då det är röd dag imorgon:). Hoppas ni har en mysig kväll, så hörs vi mer imorgon!

Av Emelie - 4 januari 2015 13:59

Nu finns det inga spår av julen kvar här hemma, granen åkte ut redan innan nyårsafton men allt det andra tog vi bort nu i helgen. Känns så luftigt och fräscht. Köpte även hem tulpaner och då börjar jag genast längta efter våren även om jag saknat snön och hoppas vi får en omgång till med lite snö så att vi kan åka pulka. Nog för att julen är mysig men det är lika skönt när den är över:).

Hejsan! Söndag och det är riktigt soligt ute, det blir sådan skillnad just med ljuset när solen är framme. Jag har varit ute på årets första löprunda och jag kan säga att det var väldigt blåsigt, men härligt ändå. I eftermiddag blir det kalkonmiddag hos svärföräldrarna, ska bli så gott även om det inte var så längesen vi åt det:).

Så jag ska fixa till mig lite nu, vi hörs kanske senare! Hoppas ni har en fin söndag!

Av Emelie - 2 januari 2015 21:09

Fruktsallad fick det bli till efterrätt ikväll, så fräscht och gott:).

Godkväll! Sitter här i soffan och växlar mellan tv kanalerna. En blåsig fredag är vad vi haft idag, så tråkigt väder vi har nu, jag vill ha tillbaka snön. Jag har i alla fall jobbat och tänkte att det skulle vara lite lugnare nu efter jul och nyår, men vi har haft fullt upp idag, så dagen har gått supersnabbt! Blir jobb imorgon också sen blir det mys med vänner framåt eftermiddagen/kvällen och på söndag väntar kalkonmiddag hos svärföräldrarna:). Så jag gissar på att helgen kommer gå alldeles för fort.

Hoppas ni har en mysig fredagskväll!

Av Emelie - 1 januari 2015 10:07

Filippa speglar sig och gör sig fin inför nyårsfirandet:).

Smile;).

Mysig brasa utanför fönstret!

Sambon fixar den goda förrätten.

Kräftsoppa med smördegspinne, så himla gott!

Till varmrätt åt vi oxfilé med rotfrukter och potatismuffins:).

Till dessert en god chokladbakelse med jordnötsglass toppad med jordgubbar.

Godmorgon! Eller ja vi har haft morgon här sedan kvart över sex då lilla Felicia vaknade. Så vi turas om att vila här hemma. Kom ju inte i säng förrän tre inatt och fast att jag bara drack ett glas champagne och ett glas vin igår så är jag så trött idag, 3 timmars sömn är inte speciellt mycket. Det blev en liten bilbomb från gårdagens lyckade nyårsfirande. Vi var hemma hos sambons syster med familj där även deras kusin med familj firade in det nya året med oss. Det var en supermysig kväll som gick alldeles för fort. Barnen var så himla snälla, de lekte superfint och somnade sedan och sov sig igenom tolvslaget allihopa:).

Så vi fortsätter i ett lugnt tempo denna första dag på 2015! Hoppas ni hade en supertrevlig nyår & God fortsättning till er!

Presentation


Välkommen hit! Emelie heter jag och är 30 år. Bor i ett hus i Svedala med min underbara familj. Mamma till två fantastiska flickor, Filippa 3 år och Felicia 7 månader. Jobbar som frisör. Gillar att träna, alltifrån löpning till olika pass. Bakning, shoppi

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17 18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards