Alla inlägg den 19 augusti 2014

Av Emelie - 19 augusti 2014 20:54

Idag har jag bakat en god mjuk pepparkaka, ja mitt i sommaren...visst låter det konstigt. Har bakat den till helgens kräftkalas hemma hos mina föräldrar, ska även göra en glasstårta. Rensade bland kryddorna och hittade då pepparkakskrydda och blev genast sugen på en mjuk pepparkaka, så det fick det bli:).

Superlätt och den går så snabbt att göra, tror jag skrivit ner receptet till er innan, men här kommer det igen;)

Ni behöver:

3 ägg
2 1/2 dl mjöl
2 1/2 dl socker
100 gram smör
3 msk pepparkakskrydda

Vispa ägg och socker poröst. Smält smöret. Blanda mjöl och pepparkakskryddor. Vänd ner mjölblandningen och smöret i äggsmeten. Häll i en smord bröad form. Grädda i 25-30 minuter i 175 grader, (den ska vara lite kladdig i mitten). Ät och njut;).

Av Emelie - 19 augusti 2014 08:26

Godmorgon! Åh vad jag älskar dessa morgnar när man är mammaledig. Att äta frukost i lugn och ro framför Nyhetsmorgon är ju den bästa starten på dagen. Nu ska jag bara amma Felicia sen ska jag på fotvård, ska bli så skönt! Fick det i födelsedagspresent av svärföräldrarna när jag fyllde år och nu är det äntligen dags att få fräscha fötter och lite egentid, underbart! Vad vi ska hitta på resten av dagen får vi se, men det ser ut som det kommer vara uppehållsväder, så lite målning hade inte varit fel:).

Ha en fin dag!

Presentation


Välkommen hit! Emelie heter jag och är 30 år. Bor i ett hus i Svedala med min underbara familj. Mamma till två fantastiska flickor, Filippa 3 år och Felicia 7 månader. Jobbar som frisör. Gillar att träna, alltifrån löpning till olika pass. Bakning, shoppi

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards