Alla inlägg den 5 augusti 2014

Av Emelie - 5 augusti 2014 14:35

Imorse bakade jag detta enkla och goda bröd, som dessutom är lite nyttigare.

Till brödet behöver du:

1 1/2 dl krossade linfrö
1 1/2 dl pumpakärnor
1 dl mandelmjöl
2 msk fiberhusk
1/2 tsk salt
2 tsk bakpulver
1 tsk honung
2 dl kvarg
2 ägg

Sätt ugnen på 170 grader. Mixa ihop linfrön, pumpakärnor, mandelmjöl och fiberhusk till ett mjöl. Blanda i bakpulver och salt. Blanda sedan i honung, kvarg och ägg. Lägg smeten i smord brödform. Baka i mitten av ugnen i 60 minuter.

Nästa gång gör jag nog dubbelsats, så brödet blir lite högre då vår brödform var lite för stor.

Gott med smör och ost på;).

Hejsan! Tisdag var det visst idag, man blir vimsig på vad det är för dag när man är mammaledig och ännu värre är det nu när sambon har semester. Här hemma går tvättmaskinen för fullt, efter några dagar borta blir det lite smutstvätt att ta tag i. Imorse bakade jag ett gott bröd, som vi mumsade på till frukost. En löprunda för mig och sambon har vi också hunnit med, det är så skönt att vara igång igen. Resten av dagen blir det nog mest mys inne och bara njuta av att vara hemma.

Fortsatt fin dag till er!

Presentation


Välkommen hit! Emelie heter jag och är 30 år. Bor i ett hus i Svedala med min underbara familj. Mamma till två fantastiska flickor, Filippa 3 år och Felicia 7 månader. Jobbar som frisör. Gillar att träna, alltifrån löpning till olika pass. Bakning, shoppi

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards