Alla inlägg under januari 2014

Av Emelie - 15 januari 2014 08:18

Morgonlek innan dagis:)

Godmorgon! Redan onsdag, snart helg igen:). Imorse har Filippa hunnit med att leka en hel del på sitt rum. Brukar titta på Pippi om morgnarna. Hon gillar även att laga mat vid sin spis och fika med sina dockor. Att hjälpa till när vi står i köket är också populärt. Då tar hon pallen och kliver upp bredvid en och ska vara med, härligt är det...får hoppas det håller i sig även när hon blir äldre;).

Nu tänkte jag luta mig tillbaka här på bussen och vila lite innan dagens jobb sätter fart.

Fin dag till er!

Av Emelie - 14 januari 2014 16:08

Egengjord pasta kan vara något av det godaste som finns:).

I julklapp fick vi en pastamaskin av sambons föräldrar. I söndags provade vi äntligen att göra egen pasta. Blev verkligen supergott! Det var inte alls svårt i heller som jag tänkte mig. Jag och sambon hjälptes åt. Blir mycket pasta framöver hemma hos oss. Roligt att bjuda på om man ska ha gäster dessutom:).

Supergod kycklingsås med pasta, mums;).

Hoppas ni har en fin tisdag annars, för min del är det en rätt seg jobbdag idag, händer inte så mycket...som vanligt i januarimånad.

Nu blir det lite mellis, fruktstundsdags:). Fortsatt bra dag till er!

Mat
Av Emelie - 13 januari 2014 10:26

Så var det måndag igen och en ny vecka:). Hoppas veckan går fort, känner mig så trött så ska bli skönt med långhelg till helgen.

Igår fixade sambon färdigt det sista med minis garderob som vi köpte i fredags. Blev så bra, bara knoppar som vi inte satt på plats, då jag tänkte byta ut de som man fick med till. Får dock vänta tills bebisen är ute, då jag vill ha lite färg på de. Hängde även in minis första plagg och så små och söta kläderna är, kan inte fatta att de är så pyttesmå i början. Vi har inte köpt alls mycket, då jag tycker det är trist med för mycket neutrala kläder, men blir ju desto roligare att köpa sen:).

Nu upp och fortsätta jobba. Fin måndag och start på veckan till er!

Av Emelie - 12 januari 2014 17:49

Hej fina ni! Söndag och vilket ruggigt väder vi har, blåst en massa här nere men tyvärr ingen snö:(. Verkar som resten av Sverige är vitt, jag vill ju också ha lite snö som lyser upp.

Söndagen har gått i lugnets tecken förutom mitt spinningpass imorse, så härlig start på dagen:). I eftermiddag har vi varit i bokskogen. Filippa busade runt för fullt och samlade på alla pinnar hon kunde hitta. Vi hade även med oss varm choklad som vi värmde oss med.

Resten av kvällen kommer jag mysa ner mig i soffan under täcket och bara vila, det är vad jag behöver.

Fortsatt mysig söndag!

Av Emelie - 11 januari 2014 09:06

Godmorgon! Lördag och helg. Hann med en mysig bullfrukost med familjen innan jobbet. De man saknar mest när man jobbar lördag är just de långa frukostarna när man kan sitta länge och inte har någon direkt tid att passa.

Nu är jag i alla fall på jobb, 5 timmars arbetsdag idag, så det ska jag nog klara av:). Vad hittar ni på i helgen? Ikväll blir det firande av svärfar som fyller år, annars kommer nog helgen gå i lugnets tecken för oss, riktigt skönt!

Trevlig helg på er!

Av Emelie - 10 januari 2014 20:37

Godaste hemmagjorda glassen till fredagsdessert! (Ni som följer mig på instagram där jag heter emelielinden84 såg att jag gjorde glassen igår).

Godkväll! Så var det fredag igen & helg för de flesta, jag jobbar imorgon också sen får jag också helg, en kort sådan tyvärr, men desto längre nästa vecka:). Igår gjorde jag en enkel och supergod glass till idag som jag hittade på Jennysmatblogg.

Det du behöver är:

6 dl vispgrädde
1 burk okokt sötad kondenserad mjölk.

Vispa grädden toppig och blanda ner den kondenserade mjölken. Blanda i vad du gillar. Jag hackade i choklad, salta mandlar och en burk sötad kokt kondenserad mjölk (blir ju kolasås). In i frysen minst 5 timmar.

Kan säga att den blev såå god! Kommer jag absolut göra fler gånger, sen kan man variera den hur mycket som helst:).

Nu blir det mer fredagsmys, soffa och lite tv tittande väntar.

Fin kväll till er!

Av Emelie - 9 januari 2014 09:05

Så har 2/3 av graviditeten passerat, bara 1/3 kvar, alltså endast 70 dagar! Känns galet, nu börjar man längta efter bebismys, samtidigt som det går himla fort...hinner knappt med.

Godmorgon torsdag! Vilket rusk väder man vaknade till imorse, regn regn regn:(. Men de säger ju att vintern kommer i början på nästa vecka, jag hoppas faktiskt på lite snö, blir så vitt och ljust. Nej nu dags att ta tag i denna jobbadagen. Längtar redan hem då jag ska förbereda morgondagens efterrätt;).

Mysig torsdag till er!

Av Emelie - 8 januari 2014 13:31

   

Hej på er! Hoppas ni har en bra onsdag...snart helg igen ju:). Jag jobbar i och för sig på lördag, så ingen mjukstart för mig inte. Tänkte dela med mig av receptet på det goda brödet jag bakade i måndags, superenkelt att göra dessutom.


Wargens nyttiga bröd


Ingredienser


2dl havregryn

5dl dinkelmjöl

1 dl linfrö

1dl sesamfrön

2 tsk bikarbonat

En nypa havssalt

3 msk honung

1 rivet äpple

4 dl yoghurt (jag använde naturell yoghurt)


Gör så här: Sätt ugnen på 200 grader. Rör ihop alla torra ingridienser. Riv ner äpplet och tillsätt honung och yoghurt.Klä en brödform med bakplåtspapper och häll/kleta i smeten. Vill man kan man ha lite pumpafrön uppe på. Skjuts in i ugnen 45-60min. Lätt, så bara till att börja baka:)

Receptet på brödet hittade jag här


Fortsatt fin onsdag och lilllördag till er!


 


Presentation


Välkommen hit! Emelie heter jag och är 30 år. Bor i ett hus i Svedala med min underbara familj. Mamma till två fantastiska flickor, Filippa 3 år och Felicia 7 månader. Jobbar som frisör. Gillar att träna, alltifrån löpning till olika pass. Bakning, shoppi

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards