Alla inlägg under mars 2015

Av Emelie - 11 mars 2015 21:40

Efter kvällens löprunda hade sambon fixat i ordning lite fruktsallad och gjort äggmackor, så gott!

Godkväll! Lite kvällsgott framför Sveriges mästerkock fick det bli ikväll:). Efter att vi nattat tjejerna tog jag mig ut på en liten löprunda, blev bara 5km ikväll men det var precis lagom träning för mig idag. Imorgon kväll är det bodypump som gäller:). Som jag längtar tills vi ska ställa fram klockan och det blir ljusare på kvällarna, löprundorna kommer ju bli mycket lättare och roligare.
Tänk att det redan är torsdag imorgon, vart tog denna veckan vägen liksom? Galet att veckorna går så himla fort! Beror säkert lite på att jag börjat jobba, men tyckte nog att veckorna gick fort även när jag var mammaledig.

Nu tänkte jag snart gå och lägga mig:). Natti natti på er!

Av Emelie - 10 mars 2015 20:39

Vår lilla mini som varit på BVC idag på 1 års kontroll. Nu väger hon 8555g och är 74cm lång, nätt lillasyster vi har här hemma. Hon fick även sprutor, givetvis hade hon blivit ledsen, men det hade gått över fort. Är glad att jag jobbar just när det är sprutor som ska tas, tycker så himla synd om de små.

Godkväll! Har varit riktigt trött hela dagen idag, sådär tisdagstrött. Som måndag för mig idag ju eftersom jag var ledig igår, så är väl bara lite segstartad nu i början på veckan helt enkelt. Nu har jag i alla fall landat i soffan och tänker mysa här ett tag innan jag flyttar över till sängen:).

Hoppas ni haft en bra dag!

Av Emelie - 9 mars 2015 20:39

En kaffe ute i solen fick det bli idag:).

En härlig löprunda i skogen hann jag också med, 10 plusgrader, sol och vindstilla, ja bättre kan det inte bli!

Godkväll! Alltså vilken dag vi har haft idag. Så glad att jag varit ledig idag och fått njuta en massa. Varannan helg är ju rena lyxen, tre dagars ledighet med familjen nu när sambon är pappaledig, underbart:). Idag har vi hunnit med massor. Sambon körde vändor till tippen imorse, sen var jag i skogen och sprang. I eftermiddag har vi varit och badat hela familjen. Kanske inte det man tänker på att göra en sådan underbar vårdag som idag, men vi hade lovat Filippa att vi skulle åka till badhuset just idag. Så imorse tog hon på sig bikinin och gick med den tills vi åkte iväg, vadå redo:).

Hoppas det har varit soligt och vårväder hos er också! Kramar E

Av Emelie - 8 mars 2015 20:18

Idag har flickorna varit ute och premiäråkt rosa bilen för detta året:).

Felicia tyckte det var superskoj att få åka med storasyster.

En sväng till lekplatsen hann vi också med idag:).

Godkväll! Vilken underbar dag vi har haft idag. Nu är våren nära, idag har vi haft riktigt vårväder...så nu hoppas vi att våren är här för att stanna:). Vi har spenderat eftermiddagen ute. Först lite bilåkning på gatan med flickornas rosa tuffa bil, sen gick vi även en sväng till lekplatsen. Däremellan har jag tränat och hunnit plocka undan från gårdagens kalas. Ibland undrar jag varför man städar innan ett kalas, man får ju ändå alltid städa efteråt också. Har ni haft en bra helg?

Önskar er en fortsatt mysig kväll!

Av Emelie - 8 mars 2015 16:58

Dukat i rosa:).

Födelsedagståget var framme.

Paketöppning:).

Jag och min rosa lilla prinsessa.

Hallongrottor och kanelbullar med rosa pärlsocker.

Självklart en rosa prinsesstårta till våra rosa sessa;).

Felicia fick smaka på en liten bit tårta. Hon petade bara i den till en början, men sen när jag matade henne tyckte hon det var rätt så gott;).

Sötaste kusinerna, som är riktiga små busungar:).

Hejsan! Blev ett litet bildregn från Felicias mysiga ettårskalas igår:). God mat, och mumsiga sötsaker åt vi. Hon fick självklart en massa fina presenter också. Får visa dom i ett annat inlägg:).

Nu ska jag fortsätta njuta av det fina vårvädret vi har, hörs mer ikväll;).

Av Emelie - 6 mars 2015 20:47

GODIS:)

Godkväll! Sitter ni också bänkade och ser på Let'dance? Fredagsunderhållning och en skål med godis, det är härligt det:). Dessutom väntar en långhelg för mig. Är ledig lördag, söndag och måndag. Imorgon blir det ettårskalas för Felicia så fullt upp med andra ord. Annars blir det en massa träning, gäller ju att passa på när man är ledig. En massa mys och tid med familjen blir det också. Vad ska ni hitta på i helgen? Har även hört att det utlovas fin fint väder, hoppas verkligen att det stämmer så man kan ladda med lite solenergi:).

Önskar er en fortsatt mysig kväll! Kramar E

Av Emelie - 5 mars 2015 21:37

Hipp hipp hurra för världens bästa lillasyster som idag blir 1 år! Vår glada Felicia imorse på hennes första födelsedag!

Glad för paket:).

Ballongerna och snörena var det som var roligast, storasyster fick hjälpa till att öppna;).

Sen blev det gröt till frukost och en bullhalva med ljus i, festligt för en ettåring:). På lördag när vi ska ha kalas för henne, ska hon få smaka på tårta för första gången!

Hejsan! En nöjd och glad ettåring ligger och sover gott efter sin första födelsedag. Helt plötsligt känns vår Felicia så stor, men samtidigt kommer det alltid vara vår lilla bebis:). Ett fantastisk år har gått med mycket kärlek och lycka! Syskonkärleken mellan tjejerna är nog det finaste man kan se. Att två små barn kan tycka om varandra så mycket är så härligt att se. Felicia är för det mesta alltid glad och på strålande humör. Förutom när hon är trött eller hungrig. Hon älskar mat och tycker om att sova:). Hon sover fortfarande sina hela nätter och sover på sitt rum i sin egen säng. Hon är långsmal och lite pluttig men så himla söt och charmig. Vår lilla mini som är så älskad från första stund!

Hoppas ni haft en bra torsdag, nu ska jag luta mig tillbaka och mysa en stund i soffan innan det är dags att sova. Imorgon är det ju fredag:). Kram på er

Av Emelie - 4 mars 2015 20:58

Tänk att imorgon är det 1 år sedan vår lilla mini kom till oss och gjorde vår familj komplett!

Godkväll! Hoppas allt är bra med er?! Själv sitter jag och mumsar på jordgubbar och slår in lite små paket till vår blivande ettåring. Kan inte förstå vart detta året tagit vägen, vår lilla bebis börjar bli stor! Så imorgon har jag tagit ledigt lite på morgonen och börjar lite senare så att jag hinner fira lite innan jag börjar jobba. Annars har jag hunnit med en löprunda ikväll, vilket var superhärligt. Helt vindstilla var det ikväll, så perfekt löpväder med andra ord;).

Nu dags att bli klar med paketen, sen tänkte jag se på Renees brygga:). Hörs mer imorgon! Kram på er

Presentation


Välkommen hit! Emelie heter jag och är 30 år. Bor i ett hus i Svedala med min underbara familj. Mamma till två fantastiska flickor, Filippa 3 år och Felicia 7 månader. Jobbar som frisör. Gillar att träna, alltifrån löpning till olika pass. Bakning, shoppi

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9 10 11
12
13 14 15
16
17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards