Alla inlägg den 4 december 2014

Av Emelie - 4 december 2014 15:35

Idag har jag bakat supergoda kladdkaksmuffins med smak av pepparkaka. Enkla att baka & så himla goda.

Du behöver:
200g smör
6 msk kakao (mer eller mindre beroende på hur mycket chokladsmak du vill ha)
4 ägg
2 tsk vaniljsocker
3 dl mjöl
3 1/2 dl strösocker
2-3 msk pepparkakskrydda

Smält smöret och låt det svalna. Blanda de torra ingredienserna och rör sedan ner smöret och äggen. Häll smeten i formar eller i en smord form med avtagbar kant om du vill göra det som en kladdkaka. Grädda i 175 grader i ca 12 min, (20min om du gör kladdkaka). Hur länge muffinsen behöver stå inne beror lite på ugnen, men dom ska vara kladdiga:). Låt muffinsen svalna och ställ dom i kylen i några timmar eller över natten. Servera med grädde och pudra kakan med florsocker:).

Hejsan! Blev en liten fika när vi hämtat hem storasyster:). Nu sover Felicia, Filippa och sambon är och handlar lite till dagens middag. Jag passar på att bara ligga på soffan och vila lite, så skönt och välbehövligt. Hade egentligen velat vara ute och springa, men har fått jätteont i halsen igen så bäst att låta bli. Får hoppas jag mår bättre till helgen så jag kan ta en löprunda då istället.

Nu ska jag fortsätta att njuta av lite egentid, hoppas ni har en bra torsdag! Kram på er

Presentation


Välkommen hit! Emelie heter jag och är 30 år. Bor i ett hus i Svedala med min underbara familj. Mamma till två fantastiska flickor, Filippa 3 år och Felicia 7 månader. Jobbar som frisör. Gillar att träna, alltifrån löpning till olika pass. Bakning, shoppi

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15 16
17
18 19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards