Alla inlägg under oktober 2014

Av Emelie - 4 oktober 2014 15:32

Hejsan! Så var det lördag och helg. Idag är det även kanelbullens dag. Så efter jobb idag blev det självklart fika på kanelbullar som jag hade i frysen:). Fullbokad dag idag på jobb, så timmarna gick av rena farten, precis som det ska vara. Just nu sover Felicia, får se när hon tänker vakna, för vi är sugna på en tur till skogen. Så fint väder och det hade varit perfekt med en löprunda för mig. Filippa hade nog tyckt det varit skoj med lite bus och lek i skogen:). Vi får helt enkelt se vad vi hinner med. Annars blir det en lugn och skön lördagseftermiddag och kväll med familjen.

Hoppas ni har en fin lördag!

Av Emelie - 3 oktober 2014 21:01

Godkväll! Fredag och chokladen är framme här hemma:). Jag och sambon sitter och kikar lite på idol och tar det allmänt lugnt i soffan, precis som det ska vara på fredagar tycker jag:). Första pappadagen för sambon idag och det var rena semestern att vara hemma enligt han, ja vi får väl se vad han tycker efter fler dagar;). Nu har jag börjat jobba lite smått. Fredagar, lördagar och måndagar kommer jag jobba. Riktigt roligt att vara igång, perfekt att få lite av varje tycker jag. Mysigt att vara hemma, men även skönt att komma ifrån "mammalivet" lite och få vara social med vuxna människor. Sen att det är ett nytt jobb gör ju det hela spännande:). Tror även att det är nyttigt för pappan att var hemma om det nu är möjligt och går.

Nu ska jag fortsätta njuta av kvällen, Kram på er!

Av Emelie - 1 oktober 2014 11:06

Systrarna hann med lite lek på Filippas rum innan det var dags för dagis.

Pippihuset som hon fick i födelsedagspresent är en av favoriterna och Felicia verkar också gilla det;). Hon fick så mycket fina presenter när hon fyllde år och hon leker mycket med allt.

En kram får lillasyster titt som tätt, men man får vara på sin vakt lite...inte alltid så lätt på handen utan rätt så hårdhänt ibland. Hon älskar sin lillasyster i alla fall och Felicia ser upp till Filippa massvis, underbara syskonkärlek!

Hej oktober! Kan inte förstå att det redan är oktober, vart tog september vägen? Riktigt grått och regnigt ute, så det är mysigt att bara sitta här i soffan under täcket:). Idag är det fotografering på dagis för Filippa, ska bli spännande att se hur mycket miner Filippa bjuder på detta året;). Annars blir det en lugn förmiddag och i eftermiddag ska jag jobba några timmar. Ska egentligen inte börja jobba förrän på fredag, men en av mina arbetskamrater var sjuk, så hoppar in och hjälper till lite.

Hoppas ni får en mysig onsdag!

Presentation


Välkommen hit! Emelie heter jag och är 30 år. Bor i ett hus i Svedala med min underbara familj. Mamma till två fantastiska flickor, Filippa 3 år och Felicia 7 månader. Jobbar som frisör. Gillar att träna, alltifrån löpning till olika pass. Bakning, shoppi

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards