Alla inlägg under oktober 2014

Av Emelie - 23 oktober 2014 10:31

Dessa två älskade systrar. Det är så underbart att se dem tillsammans & så mycket de skrattar ihop, bästa och härligaste som finns är syskonkärleken.

Hej torsdag! Har landat i soffan och har nu svårt att ta mig upp:). Hade behövt piffa till mig själv med lite smink, så jag ser hyfsat pigg ut på jobb i eftermiddag;). För även om jag får sova mycket (tack mina töser) så ser jag inte så pigg ut, gillar inte höst och vinter när man blir blek och känner sig allmänt grå. Men tack och lov kan lite smink rädda mig:). Så lite mys i soffan en stund till innan jag kickar igång dagen!

Hoppas ni får en underbar torsdag, så hörs vi kanske lite senare;).

Av Emelie - 22 oktober 2014 13:07

Min älskade kitchenaid, absolut min bästa vän i köket:).

Idag har det bakats bullar här hemma på förmiddagen, passade på medan Felicia sov.

Hejsan! Mitt i veckan och här hemma är det full rulle, har bakat, tvättmaskinen är igång och just nu lagar jag korvstroganoff. Tror Filippa och sambon kommer bli glada när de kommer hem från jobb och dagis. Vetebullar med ett glas mjölk väntar på dem;). Från Felicias sida är det fortfarande snorigt, men upptäckte igår att där är en liten tand som håller på att spricka igenom, säkerligen därför hon är snorig, annars ingen feber och en lika glad Felicia som inte verkar påverkas av att där kommer en tand. Men ska inte säga för mycket man vet aldrig.

Nej nu ska jag få i mig lite mat, sen är det snart dags att hämta hem storasyster.

Hoppas ni får en fortsatt mysig dag!

Av Emelie - 21 oktober 2014 11:19

När storasyster är på dagis får man passa på att låna hennes rum:). Jag blir av med henne titt som tätt, då hon är snabb och kryper runt och reser sig mot allt hon kan.

Hej! Tisdag och en förkyld sådan här hemma. Det är Felicia som är förkyld, lilla stackaren. Hon är trots allt på bra humör, vilket är skönt. Får se om hon och pappsen åker iväg på babysim eller inte. Blir i alla fall en lugn och mysig dag här hemma tills jag ska iväg och jobba. Nu dags att ge Felicia lunch, sedan fixa något gott till mig också:).

Ha en mysig dag!

Av Emelie - 20 oktober 2014 19:36

Systrar som är så lika, men ändå inte. Filippa och Felicia båda runt 7 månader. Så skoj att jämföra och se likheter och olikheter;).

Hejsan! Hemkommen från jobb och ätit den godaste ugnspannkakan som sambon gjort med bacon och äpple i, mums så gott det var. Nu sitter jag och ammar Felicia som alldeles strax ska nattas. En måndag på jobb var det, så nu är man lite trött. Kvällen tillbringar jag i soffan med lite tv-tittande innan sängen kallar. En fullspäckad vecka med en massa jobb är det som väntar. Ska jobba eftermiddagar denna veckan då en av mina kollegor är på semester. Sen ska träning och vardagssysslor också hinnas med emellan, men jag gillar ju när det händer saker då jag annars lätt blir rastlös. Så det blir en bra vecka som nog avslutas med en lugn helg:).

Hoppas ni haft en bra dag! Kram på er

Av Emelie - 19 oktober 2014 20:50

Fick en liten stund för mig själv när sambon badade tjejerna ikväll, så då passade jag på att bläddra lite i Sköna hem. Lite inspiration är aldrig fel, man blir ju så sugen på att ändra om här hemma den här årstiden.

Godkväll! Redan söndag och helgen har gått väldigt snabbt (som alltid). Igår jobbade jag till 14, sen klämde jag in en löprunda innan vi begav oss hem till mina föräldrar på middag. Vi stannade över så när vi nattat barnen och sett på Så mycket bättre gick vi ut och satte och i deras utomhusspa, så härligt! Det är verkligen något jag och sambon vill ha i vår trädgård i framtiden:). Idag har vi inte gjort mycket mer än myst hemma och varit inomhus då regnet bokstavligen vräkt ner.

Nu ska jag se slutet av I huvudet på Gunde Svan....Fin kväll till er!

Av Emelie - 17 oktober 2014 20:45

Bästa fredagsgodiset, CHOKLAD såklart! Älskar choklad i alla dess former;).

Godkväll! Fredag och helgen har startat. Lite trött efter en dag på jobb, men det är roligt och tiden går så fort. Toffifee och nötter är framdukat samtidigt som idol rullar i bakgrunden. Inte sett alls mycket på idol denna säsongen så hänger inte riktigt med, men lagom som underhållning denna fredagskväll. Imorgon blir det jobb igen, sen ska vi hem till mina föräldrar på middag & utomhus bubbelbad:).

Önskar er en mysig kväll, så hörs vi mer imorgon!

Av Emelie - 15 oktober 2014 10:54

I söndags när mina föräldrar och min syster var här gick vi ut en runda för att Filippa skulle få leka lite och då passade jag på att ta lite fina höstbilder:).

Alla vackra löv som nu ligger på marken är väldigt roliga tycker Filippa.

Bus med fina moster Johanna:).

Hej! Onsdag och mitt i veckan, men idag är det allt annat än underbart höstväder. Regn och grått ute, men det hör ju hösten till, även om jag inte föredrar det överhuvudtaget. Så innemys är vad som gäller här hemma;). I eftermiddag blir det bebisträff. Jag ska hem till min syster, sen kommer även min kusin med hennes son, ska bli så mysigt! Filippa och sambon får en härlig eftermiddag tillsammans och på onsdagar går ju Filippa på gympa vilket hon tycker är superskoj! Så det blir nog en toppen dag trots tråkigt väder;).

Ha en mysig dag, så hörs vi kanske lite senare!

Av Emelie - 14 oktober 2014 10:23

En del av dagens goda frukost! Grekisk yoghurt och granola som är toppad med banan:).

Hejsan! Har precis satt mig i soffan. Morgonens sysslor är gjorda och tvättmaskinen är igång. Idag ska jag bara ta det lugnt fram tills jag ska hämta hem vår stora prinsessa från dagis. Ja så lugnt man kan ta det med en 7 månaders bebis som kryper runt överallt;). Sen blir det babysim och en löprunda för mig i eftermiddag. Tror jag och Filippa följer med på simmet idag, det ville Filippa när jag frågade henne imorse i alla fall:).

Nu ska jag njuta av lugnet en stund...

Fin dag till er!

Presentation


Välkommen hit! Emelie heter jag och är 30 år. Bor i ett hus i Svedala med min underbara familj. Mamma till två fantastiska flickor, Filippa 3 år och Felicia 7 månader. Jobbar som frisör. Gillar att träna, alltifrån löpning till olika pass. Bakning, shoppi

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards