Alla inlägg den 12 oktober 2014

Av Emelie - 12 oktober 2014 20:44

Idag bakade jag en morotskaka till våra fikagäster. Mina föräldrar och en av mina systrar med sin son Elmer har varit hos oss i eftermiddag. Kusinerna är ju bara för söta ihop:).

Till morotskakan som är en stor favorit hos mig behöver ni:

2 ägg
2dl socker
1 tsk kanel
1 tsk bakpulver
1 tsk bikarbonat
1 tsk vaniljsocker
1/2 dl olja
2 dl vetemjöl
3 dl rivna morötter

Till glasyren:
1 pkt Philadelphia ost
2dl florsocker

Smörj och bröa en springform. Vispa ägg och socker poröst. Blanda de torra ingredienserna och häll i äggsmeten. Blanda i de övriga ingredienserna. Grädda mitt i ugnen på 175 grader i 30-40 minuter. Blanda Philadelphia osten med florsocker och bred på glasyren när kakan kallnat. Servera & njut;).

Godkväll! Det blev inte många timmars sömn inatt då vi kom hem sent igår och Felicia vaknar ju tidigt, så idag har vi varit trötta här hemma, jag och sambon. Men det var det värt, var så himla trevligt igår och maten var så god! Vi är tre par som börjat med middagsdejter där ett par gör förrätt, ett par varmrätt och ett dessert, himla rolig ide. Vi hade varmrätten igår, sån tur hade sambon förberett den på fredagkvällen och höll sig i kylen trots strömavbrottet. Som "bara" blev 12 timmar. Strömmen kom tillbaka igår kväll trots de sa att vi skulle vara strömlösa tills ikväll, vilket var helt underbart! Kan säga att dagens första kopp kaffe smakade extra bra:).

Nu ska jag mysa en stund i soffan innan jag ska hoppa i säng;).

Kram på er!

Presentation


Välkommen hit! Emelie heter jag och är 30 år. Bor i ett hus i Svedala med min underbara familj. Mamma till två fantastiska flickor, Filippa 3 år och Felicia 7 månader. Jobbar som frisör. Gillar att träna, alltifrån löpning till olika pass. Bakning, shoppi

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards