Alla inlägg under april 2013

Av Emelie - 2 april 2013 13:38

 

God middag! Solen strålar utanför fönstret, så underbart! Första jobbdagen idag efter semestern, känns lite tungt...men snart är det lunch:). Igår plockade vi fram cykeln och cyklade, 1:a april och cykelpremiär, härligt härligt! Hann även med en löprunda, var 3-4 månader sen sist och det kändes vill jag lova, riktigt jobbigt. Bara att fortsätta så går det snart lätt igen, men kan inte fatta att man hinner tappa så mycket så snabbt. Har ju tränat ändå, fast inte löpträning.


Nej nu får jag återgå till jobbet...Ha en fortsatt fin dag i solen!

Av Emelie - 1 april 2013 20:37


Godkväll! Vilken härlig dag det varit idag, sol sol...så underbart. Tvättmaskinen har gått varm hela dagen, blir en hel del tvätt på en veckas skidsemester. Här kommer lite bilder från sälenveckan:)

 

Veckan bjöd som sagt på sol varje dag, kan det bli bättre...nej jag tror inte det! Till och med mcdonalds fanns i backen, McSki:).

 

Vi var borta i hundfjället 2 dagar, då jag passade Filippa antingen på förmiddagen eller eftermiddagen passade vi på att åka pulka. Volvo XC camp fanns i sälen och hade gjort "bilpulkor", kan säga att där tillbringades många timmar. Filippa tyckte det var superskoj och ville helst inte gå därifrån. Skönt med åkband upp för backen med så man slapp dra henne upp, rätt jobbigt med pulkåkning. Om 1 eller 2 år står hon där med skidor istället för att sitta i pulkan;).

Lekplatsen var även en favorit för Filippa.

 

Sista kvällen avslutades på Lammet & grisen, så himla bra!

 

På lammet och grisen åt vi en massa gott. Världens bästa kött! Fläskfilé, lammfilé och oxfilé som trancherades på plats framför en, med en massa goda tillbehör till. Efterrätten bestod av 3 små himmelskt goda mumsigheter. Vit chokladmousse med passionsfrukt, citronpannacotta med färska hallon och en jordgubbssorbet med jordgubbar:). Riktigt gott.

 

Nere i källaren på Lammet och grisen har de en stor vinkällare. Där stod min kära sambo och drömde sig bort...=)) Hade passat fint i vår källare;).


Stort tack mamma & pappa för en fantastisk resa...får vi göra om:).



Presentation


Välkommen hit! Emelie heter jag och är 30 år. Bor i ett hus i Svedala med min underbara familj. Mamma till två fantastiska flickor, Filippa 3 år och Felicia 7 månader. Jobbar som frisör. Gillar att träna, alltifrån löpning till olika pass. Bakning, shoppi

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8
9
10 11
12
13 14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards