Alla inlägg under januari 2013

Av Emelie - 7 januari 2013 12:26


Godmiddag! Underbara måndag, ja i alla fall varannan måndag då jag är ledig eftersom jag jobbar varannan lördag:). Då är det min & Filippas dag. Vi startade dagen med en sovmorgon till 7.45, det är rena lyxen:), händer inte så ofta. Hunnit med en tur till lekplatsen där det gungats en massa. Premiär cyklat för i år också, då vi cykla ner till affären för att handla jäst. Tänkte kanske baka en omgång vetebullar i eftermiddag, vi får se helt enkelt. Annars blir det nog en rätt så lugn dag med massa mys:).

Av Emelie - 6 januari 2013 12:57


 

Nu är jag hemkommen från underbara Ystad saltsjöbad. Vi har varit där med jobb. Eftersom vi aldrig har julfest, brukar vi hitta på något i januari och detta året stod Ystad på tur:). Har varit så härligt, vi kom dit igår eftermiddag, då startade vi med en sen lunch...efter det tog vi en promenad längs havet innan vi gick in och njöt av spaet och lite massage. På kvällen blev det en fantastiskt god tre rätters och musik quiz innan sängen kallade och man börja längta efter frukostbuffen.

 

Vi hade underbar havsutsikt från vårt rum och det ligger precis nere vid havet, riktigt mysigt! Tur med vädret hade vi också:).

 

Jag njöt och slappnade av ordentligt i den fina miljön.

 

Till förrätt åt jag en supergod hummersoppa, ser kanske inte mycket ut för världen men den var gudomlig.

 

Till varmrätt blev det äppelgriljerat ankbröst med trattkantareller och potatisgratäng.

 

Efterrätten var mörk choklad "bread and butter" med blåbär och vit kaffeglass. Allt var supergott! Längtar redan tillbaka dit. Värt ett besök om man inte varit där, jag är helnöjd!


Av Emelie - 5 januari 2013 14:09


Nu är vi incheckade på Ystad saltsjöbad, här är helt underbart! Nu ska vi ner på spaet & mysa runt:)

Av Emelie - 4 januari 2013 14:48


Fredag och bara några timmar kvar på jobbet, härligt! Nu har jag en veckas ledighet framför mig:), eller ja det beror på hur man ser det...Filippa ska ju skolas in på dagis.

Helgen bjuder i alla fall på roligheter:). Ikväll ska vi på middag hos vänner och imorgon åker jag på SPA med jobbet, ska bli så underbart!

Ha en fortsatt fin fredag & mysig helg!



Av Emelie - 3 januari 2013 11:17


Torsdag och så var det snart helg igen:). Har avklarat de två första morgnarna ensam med Filippa. Min sambo började jobba igår efter 5 månaders pappaledighet. Inskolningen på dagis börjar inte förrän på tisdag i nästa vecka, så farmor och min syster är snälla och ställer upp som barnvakt dessa dagarna. Har oroat mig lite för hur jag skulle hinna med allt på morgnarna...duscha, göra sig i ordning, få i oss frukost och allt det där vanliga man ska göra på morgnarna innan man ska iväg till jobb/dagis. Dessa dagarna har gått helt ok, trots lite "hyss" från vår lilla busunge, men det är väl sånt som hör till:). Alla dagar lär ju ändå inte gå lika lätt!


 

Imorse slängde Filippa ner sina strumpor i toalettstolen...en klassiker, förstår inte varför det ska vara så skoj att kasta ner saker där:).  

Av Emelie - 2 januari 2013 13:48


Tänk att det redan är januari. December månad, jul och nyår gick så fort. Igår slängde vi ut julen från vårt hus, gran och stakar/stjärnor åkte upp i lådor på vinden, känns himla skönt! Nu går vi mot ljusare tider, även om det känns och kommer dröja ett tag till, så är vi i alla fall på rätt sida av året:).


Om mindre än en vecka börjar Filippa inskolningen på dagis, det känns konstigt och det är blandade känslor. Men nog mest jobbigt för min del, tror hon kommer tycka det är superskoj med en massa andra barn:).


 

Filippa trivs på den rosa bilen:)

Av Emelie - 1 januari 2013 12:50


Hej alla! Ligger ni och sover fortfarande, eller har ni vaknat? Småbarnsförälder som man är vaknar man alltid tidigt av en söt liten Filippa på strålande humör:). Hon sover i och för sig middag nu, och ja då borde man själv vila, men det är ju dags för jobb imorgon, så bättre att gå och sova tidigt ikväll istället.

Hoppas ni hade en bra nyår igår! Vi firade nyår i Viken hos vänner. Var en superlyckad kväll med jättegod mat och trevligt sällskap:).

Nu hoppas vi på att 2013 blir ett lika fantastiskt år som 2012 var! God fortsättning!



Presentation


Välkommen hit! Emelie heter jag och är 30 år. Bor i ett hus i Svedala med min underbara familj. Mamma till två fantastiska flickor, Filippa 3 år och Felicia 7 månader. Jobbar som frisör. Gillar att träna, alltifrån löpning till olika pass. Bakning, shoppi

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards