Alla inlägg under januari 2013

Av Emelie - 23 januari 2013 20:54


 

Godkväll! Onsdag och lilllördag, då tycker jag man kan lyxa till det lite. Blev lite kvällsbakning här hemma. Bakat kärleksmums eller snoddas som de även kallas, så gott...chokladälskare som jag är:). En lätt kaka att baka! Vad gör ni ikväll? Här hemma har vi precis sett sveriges mästerkock. Nu blir det Mia på Grötö:).

 

 

Recept på dessa godingar hittar ni här

Av Emelie - 22 januari 2013 10:59


 

 

Nu när det är nytt år & nya träningsmöjligheter blir jag alltid sugen på att förnya mig med lite nya träningskläder! Kläderna ovan & skorna hade gärna fått flytta hem till mig. Snygga träningskläder är ju en del av träningen, har man nya träningskläder blir det så mycket roligare och lättare. Att känna sig snygg när man ska träna är ju halva grejen tycker jag:). Så ut och shoppa lite nya träningskläder med er!

Av Emelie - 21 januari 2013 08:25


Godmorgon! Då var det måndag och vi har en ny vecka framför oss. En vanlig vecka med jobb & träning, till helgen väntas lite kalas:). Fortfarande härligt vinterväder, sol och vitt ute...det gillar jag:). Idag är jag ledig, men vi har Filippa på dagis, bestämde oss för det i och med att hon missade nästan hela förra veckan. Hann inte mer än att skolas in, sen blev det en vecka med feber:(. Jag hoppas att hon får en hel vecka nu och att hon kommer in i dagisrutiner.

Själv tänkte jag ta tag i lite städning här hemma & sen i eftermiddag väntar en härlig ansiktsbehandling för mig, längtar!

Av Emelie - 20 januari 2013 20:06


Godkväll! Söndag och helgen lider mot sitt slut, men jag är ledig imorgon vilket är himla skönt:). Idag har mina föräldrar varit här på middag och fika såklart;). Pappsen och sambon har lagt färdigt golvet i tvättstugan, blir så fint! Fick även färg av pappa till ett kommande projekt, tack så mycket! Jag, mamma och Filippa var en sväng på Ikea, hittade dock inget speciellt. Filippa fick en söt katt (gosedjur) av mormor.

 

Filippa börjar bli mer & mer intresserad av Duplo och bygga, inte bara hälla ut & kasta. Roligt att se:).

 

Årets första semla har det fikats på! MUMS! Lär bli fler sådana detta året:).

Av Emelie - 18 januari 2013 20:10


Happy Friday! Hoppas ni har en mysig kväll!? Idag har vi ätit hemmagjord hamburgertallrik till fredagsmiddag. Min duktiga älskling som fixat i köket, till och med hemmagjorda pommes:). Var supergott! Bra fredagsmat tycker jag, istället för att äta tacos varje fredag som så många verkar göra i detta avlånga land, inget fel på det...tacos är ju så gott:), men kul med lite variation. Resten av kvällen blir det fredagsmys i soffan med lite dumlesnacks.

Trevlig start på helgen alla!



Mat
Av Emelie - 17 januari 2013 17:36


 

Tittut:) Så här glad är Filippa! Leker tittut med pappsen. Inte haft feber på 2 dagar och börjar bli sig själv igen, pigg och glad med massa aptit  . Min snälla syster Johanna har varit barnvakt idag, eftersom hon inte ville äta så mycket igår och var allmänt gnällig så fick hon stanna hemma idag med. Imorgon är det dags för dagis igen, hoppas det går bra och att hon inte blir allt för ledsen när man lämnar henne. Älskade gullunge:).



Av Emelie - 16 januari 2013 20:20


Godkväll! Sitter ni och ser Sveriges mästerkock? Passar på att blogga lite nu i reklampausen:).

Filippa är fortfarande hemma från dagis, det är förmodligen hennes tänder som spökar, hon har 4 tänder på gång varav 2 kindtänder. Feberfri på dagarna och pigg varvat med gnällig och äter sådär. På nätterna vaknar hon av värsta febertoppen, så hög feber på nätterna...stackaren. Hoppas de snart ploppar upp ordentligt och Filippa blir glad & pigg igen:). Tråkigt att det kommer hennes första vecka efter inskolningen på dagis, känns som det kommer bli inskolningen på nytt fast ändå inte när hon kommer tillbaka dit. Blir säkert bra ändå:).

Nu åter till tvn...

Av Emelie - 15 januari 2013 11:54


 

Vilket vitt vinterlandskap vi har utanför fönstret, härligt tycker jag! Blir så mycket ljusare ute och så är det inte lika kallt ute som det är när det regnar & blåser ute, som det gör en stor del av året. Filippa är hemma från dagis idag eftersom hon hade feber igår, ska ju ha en feberfri dag och än så länge har hon ingen feber och aptiten är tillbaka:). Vi har varit ute en liten stund i snön, åkte lite pulka och hann gå en liten sväng till lekplatsen som var täckt med snö.

 

 

Presentation


Välkommen hit! Emelie heter jag och är 30 år. Bor i ett hus i Svedala med min underbara familj. Mamma till två fantastiska flickor, Filippa 3 år och Felicia 7 månader. Jobbar som frisör. Gillar att träna, alltifrån löpning till olika pass. Bakning, shoppi

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards