Alla inlägg den 7 mars 2016

Av Emelie - 7 mars 2016 20:50

Här kommer en bild på tårtan innan gästerna kom och utan ljus. Tårtan beställde jag på Citygross sen pimpade jag den själv med vimplar som jag beställde på nätet.

Sen gjorde jag "cakepops", fast istället för kaksmulor som det egentligen ska vara gjorde jag chokladbollar som är en stor favorit hos många:). Sen smälte jag vit choklad och blandade i karamellfärg som jag doppade mina cakepops i. Lite pilligt, men dom blev ändå helt ok och väldigt goda;).

Vaniljrutor i långpanna, som blev en favorit hos min sambo.

Havrekakor med smält choklad, som jag även toppade med strössel. Hade även gjort en glasstårta, eftersom att min syster är glutenintolerant och inte tåler prinsesstårta. Så alla kakor förutom vaniljrutorna var glutenfria:).

Här har vi Felicia i full gång med att öppna sina presenter.

Äntligen dags för tårta och att blåsa ut ljusen, det gick lite trögt i början....men till slut så lyckades hon:).

Godkväll! Här fick ni lite bilder från lördagens 2-års kalas för Felicia:). Hoppas ni haft en bra måndag och att veckan startat bra?! Jag tänkte faktiskt bara lägga mig i soffan nu och se lite tv innan sängen kallar;).

Fortsatt mysig kväll till er!

Av Emelie - 7 mars 2016 12:39

I lördags fyllde vår lilla Felicia hela 2 år och dagen började med skönsång, paket och frukost på sängen:).

Att öppna paket var riktigt skoj tyckte Felicia;)

Hej på er! Så var det måndag och vi har en ny vecka framför oss. Helgen gick ju galet fort, vilket kanske inte var så konstigt eftersom vi hade fullt upp:). I lördags fyllde ju Felicia år och vi hade även kalas för henne. Hon fick en massa fina saker och det var en nöjd och glad tjej som somnade på kvällen sen. Det känns lite galet, men såklart väldigt roligt att ha en 2-åring...det känns som hon föddes igår bara. Nu vill jag gärna stoppa tiden lite, dom små växer ju upp för fort!

Hoppas ni har en mysig start på veckan, återkommer med fler bilder från kalaset senare idag:).

Presentation


Välkommen hit! Emelie heter jag och är 30 år. Bor i ett hus i Svedala med min underbara familj. Mamma till två fantastiska flickor, Filippa 3 år och Felicia 7 månader. Jobbar som frisör. Gillar att träna, alltifrån löpning till olika pass. Bakning, shoppi

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards