Alla inlägg under november 2012

Av Emelie - 23 november 2012 11:48


Så var det fredag igen:). En ledig helg väntar, riktigt skönt! Några timmar kvar på jobb är det ju, men förhoppningsvis går de hyfsat fort! Ikväll ska vi över till grannarna på middag, ska bli supertrevligt. Skönt att vi bor så nära varandra och bara kan gå hem och är hemma på 1 minut, det är lyx att ha vänner så nära:).


Veckans fredagsfika här på jobb har söta Fahriye bakat, riktigt goda lussebullar och muffins med vanilj & hallonfyllning...som jag tänker be om recept på;)

Av Emelie - 22 november 2012 19:38


Sitter och äter årets första lussekatt, så gott, gillar verkligen saffran. Ikväll är det sista avsnittet av hela Sverige bakar, mitt favoritprogram. Vad ska jag titta på i fortsättningen:(. Håller i alla fall mina tummar för att någon av töserna vinner:).

Ha en fortsatt mysig kväll!

Av Emelie - 22 november 2012 10:44


Så var första julklappen inhandlad och inslagen, en liten klapp till Filippa, lättast att handla till henne:). Snart är det jul, bara en månad kvar. Tycker det ska bli mysigt! Längtar till lussekatter, pepparkakor, glögg, adventsljusstakar och allt bak:). Har ni börjat handla julklappar än?

Av Emelie - 21 november 2012 10:52

 

Igår när jag gick i stan på lunchen (i vanlig ordning) kunde jag inte motstå detta fina förkläde i miniformat till Filippa, så himla gulligt, köpte även till en liten kockmössa:). Nu ska här bakas! Får hoppas Filippa gillar det lika mycket som jag gör:).

Av Emelie - 20 november 2012 13:19

 

Filippa är ett riktigt litet kakmonster. Hon älskar kakor och allt som är sött! Sådan mamma sådan dotter, eller är det inte så det brukar vara;). Igår hann vi även med att baka lite, måste ju ha fika när vi får besök. Blev tigermuffins, så lätt men så gott!! Filippa tycker om att hjälpa till, eller rättare sagt slicka av skålar och slickepott är helt klart det bästa!


 

Av Emelie - 19 november 2012 16:29


Sköna lediga måndag. Idag har jag myst och busat en massa med Filippa, underbart att vara ledig! Nu i eftermiddag har moster Sofia varit här på besök. Vi har hunnit fika, varit ute på lekplatsen och Filippa skulle tvunget äta grus, varför ska barn smaka på allt?!

Nu blir det träning för mig och resten av kvällen spenderas nog i soffan med lite fika och tända ljus:).


Av Emelie - 18 november 2012 21:34


Söndagen har gått i ett rasande tempo. Varit på kalas hos sambons systers familj där vi bjudits på supergod mat och tårta! Kusinerna har busat runder i vanlig ordning. Tänk så roligt det är att det har varandra och att de bara skiljer 2 månader på de. De kommer ha väldigt skoj och säkert ha massa bus för sig de kommande åren:).

Av Emelie - 18 november 2012 13:42


 

Igår var vi i Eslöv där min mormor bor & firade att hon fyllt 75 år i dagarna. Det blev restaurangbesök med god mat och dricka:). Sen fortsatte vi firandet hemma hos henne med massa tårta och godsaker. Trevlig och lyckad kväll! Tack för allt kära mormor!


 

Filippa trivdes på restaurangen och var hur snäll som helst;)

Presentation


Välkommen hit! Emelie heter jag och är 30 år. Bor i ett hus i Svedala med min underbara familj. Mamma till två fantastiska flickor, Filippa 3 år och Felicia 7 månader. Jobbar som frisör. Gillar att träna, alltifrån löpning till olika pass. Bakning, shoppi

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards