Alla inlägg under oktober 2012

Av Emelie - 14 oktober 2012 11:00


Godförmiddag! Avnjutit en riktigt god frukost och sitter nu i bilen på väg till Busfabriken. Barnen ska få leka av sig ordentligt tänkte vi:).

Av Emelie - 13 oktober 2012 09:09


Godmorgon! Nu är väskorna packade och bilen fulltankad, ja både med bensin, väskor och diverse saker. Ni som har småbarn vet hur mycket packning det blir trots att man inte ska vara borta mer än några dagar. Nu kör vi mot Linköping. Blir nog inte så mycket uppdatering här, men ni kan ju alltid följa mig på Instagram där jag heter emelielinden84:).

Ha en mysig lördag!

Av Emelie - 12 oktober 2012 10:12


Veckans fika på jobbet är morotskaka, bakad av söta Fahriye, supergod såklart!

Av Emelie - 12 oktober 2012 08:20


Fredag morgon & på väg till jobbet, fredagar = FIKA:).

Verkar som denna dagen blir lika solig och underbar som gårdagen, härligt! Lugn dag på jobb idag, vilket jag hoppas ändras så tiden går lite fortare. Sen är det helg och 4 dagars ledighet framför mig. I helgen ska vi upp och hälsa på vänner i Linköping, ska bli mysigt och trevligt med en liten mini trip:).

Filippa min sötnos är så underbar, alltid lika glad och morgonpigg:).


Av Emelie - 11 oktober 2012 21:13


 

Godkväll!! Sitter just nu i soffan invirad i en varm filt och ser på ett av mina favoritprogram, Hela Sverige bakar! Älskar ju att baka och därför är det riktigt roligt att titta på:). Blev lite bakning nu ikväll. Bakat mazariner för första gången, blev riktigt goda, kanske inte så fina men det kan ju kvitta. Tycker det är roligt att prova baka nya kakor man inte gjort förut, nya utmaningar är aldrig fel.

 

   Mazarin, en bortglömd god kaka!



Av Emelie - 11 oktober 2012 09:41


Så kallt det har blivit, går omkring och små fryser hela tiden...men det är väl bara att börja vänja sig, hösten är här och snart vintern.

Av min kusin Zara fick Filippa ett par härliga varma gosiga skor när hon fyllde 1 år. Hon gillar de mycket, som alla andra skor:). De första riktiga gå skorna hon fick går hon fortfarande och hämtar i hallen på morgonen när hon vaknar. Underbara söta unge!

Av Emelie - 10 oktober 2012 12:52


Redan onsdag, tiden går så fort. Nu när man jobbar går verkligen veckorna i ett nafs. Fick iaf färgat mitt hår imorse av min kära kollega, alltid skönt att få bort utväxten. Annars händer väl inte så mycket denna dag. Snart helg och då ska vi åka norrut, ska bli skoj:).


Filmen igår var förresten helt ok, gillar man Johan Falk filmerna är den helt klart sevärd.


Nu åter till jobbet, ha en fortsatt fin dag!



Av Emelie - 9 oktober 2012 20:17


Riktigt ruggig höstkväll och vad passar inte bättre än film och mys i soffan då:). Blir Johan Falk film, spelets regler....hoppas den är bra!


Har även fått hem paket idag från country dreams, beställde ju en Odd Molly tunika i förra veckan:).


 

Johan Falk, Spelets regler


 

Popcorn, ett måste till filmen


 

Odd Molly remix blouse i färgen dark indigo

Presentation


Välkommen hit! Emelie heter jag och är 30 år. Bor i ett hus i Svedala med min underbara familj. Mamma till två fantastiska flickor, Filippa 3 år och Felicia 7 månader. Jobbar som frisör. Gillar att träna, alltifrån löpning till olika pass. Bakning, shoppi

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards