Alla inlägg under oktober 2012

Av Emelie - 27 oktober 2012 09:22


Nu är det äntligen helg! Det bästa med helgen är att man kan sitta länge länge och äta frukost, nybakat bröd från konditoriet, ägg, bacon och massa annat gott. Frukost är utan tvekan det bästa målet, det tycker nog vi alla i denna familjen:). Utanför fönstret är det riktigt vinterväder, så kallt...blir till att inviga vinterjackan idag tror jag. Blir en lugn dag idag, tar dagen som den kommer. Det enda som står på agendan är storhandling, sen blir det nog en långpromenad senare under dagen.

Ha en fortsatt fin lördag, så hörs vi sen...

Av Emelie - 26 oktober 2012 11:35


Godförmiddag! Har ni någon fredagsfeeling idag? Jag har:), fika på jobb på fredagar ju och underbart krispigt höstväder idag! Hela helgen framför mig, även om jag jobbar varannan lördag, så är fredagar en mysig dag tycker jag. Långhelg väntar, härligt!


 


 

Veckans fredagsfika har duktiga Stefan bakat, himmelskt god chokladkaka!

Av Emelie - 25 oktober 2012 21:08


I måndags när jag kom till jobbet och var lite nere för att jag tappat bort min telefon, kom min söta kollega Fahriye med denna roliga boken till mig, Alla balla kalas! Våra samtal på jobb handlar just nu mycket om barn och bakning. Jag och Fahriye har tidigare pratat om denna boken:). ALLA BALLA KALAS är en bok med massa tips och trix inför stora och små kalas. Allt från pyssel, lekar och busig mat kan man läsa om, riktigt skojig bok med en massa inspiration.

Av Emelie - 25 oktober 2012 10:38

 

Igår kom äntligen sminket jag beställt, lång leverans...tog nästan 14 dagar! Tänkte testa lite smink från e.l.f cosmetics. De är relativt nya på den svenska marknaden. De säljer enbart sina produkter online vilket är en av faktorerna till att de är så billiga och kan hålla så låga priser. Jag beställde mineral foundation och en rouge, har rougen på idag och den känns väldigt bra. Får hoppas jag kommer gilla det, för då blir det garanterat fler beställningar:)!



Av Emelie - 24 oktober 2012 20:13

 

Bild från i vintras



Tänk att Filippa vår lilla dotter och mammas flicka nu är så pass stor att det snart är dags för dagis, helt galet så snabbt tiden går. Vi har nu fått dagisplats på den förskolan vi önskade. Tänk att det är någon annan som ska ta hand om henne om dagarna, känns så konstigt och märkligt att vi ska lämna bort henne varje dag. Jag vet att hon kommer tycka det är superskoj med alla andra barn. Förmodligen mest jobbigt för mig, speciellt i början innan hon kommer in i allt. Men hon kommer utvecklas och lära sig en massa saker, sen känns det extra kul att hennes söta kusin går på samma dagis  . Den 8:e januari börjar inskolningen, så någon månad kvar hemma att mysa med sin pappa har hon!


 

Av Emelie - 24 oktober 2012 10:09


Filippa fick en gungälg av min sambos arbetskollega i somras, vilket var jättesnällt. Den var röd då och har nu fått ett nytt utseende. Som ni säkert vet så gillar jag ju vitt . I söndags när mina föräldrar var här på middag & lite annat fix och trix så hjälpte min snälla pappa mig att få älgen vit. Den blev verkligen superfin, fick ett helt nytt utseende...en riktigt vit vinterälg blev det allt.


 

Filippa gillar älgen:)

Av Emelie - 23 oktober 2012 20:15

Haft en superskön dag idag. Tog semester, är så lugnt på jobb just nu, så det passade bra. Inte gjort något speciellt idag, mest myst hemma med familjen. Man får verkligen passa på att njuta av varje stund tillsammans. Mycket tid spenderas ju på jobb, så när man väl är hemma är det familjen man vill vara med. Händer så mycket med Filippa också hela tiden och allt blir bara roligare för varje dag som går!

Av Emelie - 23 oktober 2012 08:32


Eftersom det är äppeltid nu och vi har super mycket äpple hemma, så måste man ju göra något med de, hinner liksom inte äta upp alla och äppelkaka kan man ju inte göra varje dag...eller? Igår kväll kokade jag äppelkräm, riktigt gott var det med en skvätt mjölk till och gick dessutom snabbt och var inte svårt alls. Ett litet tips så här i höstrusket!

Mat

Presentation


Välkommen hit! Emelie heter jag och är 30 år. Bor i ett hus i Svedala med min underbara familj. Mamma till två fantastiska flickor, Filippa 3 år och Felicia 7 månader. Jobbar som frisör. Gillar att träna, alltifrån löpning till olika pass. Bakning, shoppi

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards